Yeni Netflix aksiyon-komedi filmi Day Shift’te Jamie Foxx, San Fernando Valley’de ay ışığı altında vampir avlayan bir havuz temizleyicisidir. Sonunda ölümsüzleri emekli etmek çok zaman alıyor ve sektördeki en deneyimli dublör uzmanlarından biri olan yönetmen J.J Perry, görüntü yönetmeni Toby Oliver ile birlikte baş döndürücü bir kargaşa yaratmak için her fırsatı değerlendiriyor.
Oliver açıklama yaptı: “Birkaç kameralı çekimler ve bir de çok kameralı çekimler vardı. Day Shift’te bazı günler dört tane RED MONTRO ve 10 adet KOMODO yerleştirip kullandık. Piroteknik içeren şatafatlı havai fişek sahneleri için daha fazla KOMODO ekledik. Bazen 20 kamera ile çekim yaptık. J.J için bu çalışma daha çok neşeliydi. Dublörlerin bazı olağanüstü açılarını elde etmeye hevesliydi. Diyalog sahnelerinde bile her zaman en az üç kameramız oldu.”
Perry dublör, Avatar, Argo, Old Boy, Django Unchained, Gemini Man, Fast and Furious serisi ve John Wick: Bölüm 2 gibi sevilen aksiyon filmlerinde ikinci ünite yönetmeni, dublör, dublör koordinatörü olarak çalıştıktan sonra ilk uzun metrajlı yönetmenlik deneyimini Day Shift ile yaşadı.
Bu arada Oliver, farklı türlere yayılan komedi (Barb and Star, Vista Del Mar), korku (Jordon Peele’nin Oscar adayı Get Out filmi), aksiyon korku (Wolf Creek 2) ve komik gerilim filmi (Happy Death Day) üzerinde çalışan bir görüntü yönetmeni (DP) olarak 30 yıllık bir kariyerin tadını çıkarmıştı, ama teklifi aldığında onu cezbeden şey, ilk kez vampirlerle dolu bir dublörlü aksiyon komedisinde çalışacak olmasıydı.
“Filmin fikrini sevdim ve J.J ile tanıştığımda onayladık. JJ filmin şık ve havalı görünmesini ve en önemlisi San Fernando Vadisi’nde geçen her sahnede elimizden geldiğince zorladığımız o sıcak LA havasına sahip olmasını istedi.”
Hikâyede vampirler sıcağa dayanamıyorlar, bu yüzden devasa klima üniteleri olan sığınaklarında ve evlerinde serinliyorlar. Böylece Oliver, Los Angeles’ın turuncu parıltısı ile vampir dünyasının daha soğuk mavi-yeşili arasında kontrast oluşturdu.
Valley’de üç haftadan uzun süren çekimler, şovun görünümünü belirlemeye yardımcı oldu. “Biz oradayken Temmuz ayında vadi cehennem gibi sıcak olabiliyor. Bunun üzerine eğildik.” İç mekânlar ve bazı dış görüntüler Atlanta’da çekildi.
Hem Perry hem de Oliver RED kameraya aşinaydı (Oliver, Jeff Tremaine’in hard rock grubu Mötley Crüe hakkındaki Netflix biyografik filmi The Dirt’te MONSTRO ile çekim yaptı), ancak seçim için kırılma noktası, dublörlü kurulumlarını zorlu kinetik sahnelerini yakalamak için ideal boyutu ve çok yönlülüğü sağlayan RED KOMODO’nun gelişi oldu.
“Dublör çalışmaları için çok sayıda kompakt kameraya ihtiyacımız olduğunu biliyorduk ve 6K çözünürlükte KOMODO, duvarlara monte etmek veya rampaların arkasına gizlenmek için idealdi. Elde ettiğimiz en güzel ve dinamik çekimlerden bazıları, KOMODO ile uçan bir FPV drone ile yaptıklarımız oldu. Ana kameramla iki sahneyi bağlamakta kullandığımız çekimler (cut in) için bize harika bir kalite sunabildi.”
Ana kameralar, üç RANGER gövdesi ve bir WEAPON içeren RED MONSTRO idi. Oliver, Los Angeles ve Atlanta’dan Alternative Rentals tarafından sağlanan ve sürekli genişleyen ekipman paketiyle Fujinon Premista 19-45 mm zoom lensleriyle desteklenen Zeiss Supreme ve Supreme Radiance setleriyle 2.4:1 kırpılmış VV 8K sensörünün tam karesinde (full frame) çekim yaptı.
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.