Alister Chapman, Sony VENICE 2 ile Dubai’de gerçekleştirilen kısa film çekimi için hazırlanan çalışma ortamını ziyaret etti ve izlenimlerini paylaştı:
“Sony ODA’dan Omar Abuaisha, VENICE 2’yi tanıtmak için göz alıcı bir atölye düzenlemek istedi ve sanal prodüksiyon ile bir kısa film çekmeye karar verdi. Dubai’deki XR sahnesi, bu atölye için muhteşem bir tesisti ve sanal prodüksiyon bir süredir takip ettiğim bir konu olduğundan atölyenin düzenlenmesinde destek olmak istedim.
Sanal prodüksiyonda, arka planı yansıtacak ekran olarak geniş LED ekran veya video duvarı kullanılıyor. Bu da içeride veya dışarıda, dünyanın her yerinde ve her zaman kullanılabileceği anlamına geliyor.
Unreal Engine’in Virtual Background’ı
Genelde ekranın tüm arka planı içerdiğini düşünürüz fakat pencereden baktığımızda dışarının ne kadarını görüyorsak ekranda da sadece o kadar görüyor olabiliriz. Yeşil perdenin aksine sahneyi ve arka planı ayrı ayrı kaydedip post prodüksiyonda birleştirmenize gerek kalmadan, doğrudan filminizin ön plan sahnelerini çekebilirsiniz.
Sanal prodüksiyonu diğer geniş ekranlardan ayıran şey, arka planın gerçek olmaması ve bilgisayar oyunu sektöründen alınan teknolojiyle oluşturulmasıdır. Unreal Engine gibi özel programlar kullanan güçlü bilgisayarlar, siz çekim yaparken gerçek zamanlı olarak sanal 3D modelleme kullanarak arka planı oluşturur.
Geniş sahneler çekerken kameranın yenileme hızı çok önemlidir. Yani hız çok yavaşsa ekranda çizgiler çıkarak yapaylığı artırabilir. 8K sensörüyle VENICE 2, sektördeki en hızlı okuma hızına sahip cihazlar arasındadır, bu da onu sorunsuz sanal prodüksiyon için muhteşem bir seçim hâline getirir. Kameranın sanal prodüksiyon ortamına entegre olma hızı atölyedeki herkesi şaşkına çevirdi diyebilirim.
Sanal Setler
Dubai etkinliğindeki ilk sanal setimiz geniş bir garajdı. Ön planda bir model, motosikletine doğru yürür, deri ceketini giyer ve ikinci sanal setimize, ıssız bir otobana doğru yola çıkar.
Sanal prodüksiyonu öne çıkaran en önemli şeylerden biri de kamera hareketidir. Bir hareket sensörü, kameranın pozisyonunu ve hareketini ileterek bilgisayarda oluşturulan arka planın kamera hareketiyle uyumlu olmasını sağlıyor.
Bu özelliği, kamerayı dolly üzerinde hareket ettirerek test ettik. Sanal garajdaki nesnelerin, garajın arka duvarının önünden geçtiğini görebiliyorduk. Gerçeklik algısını arttırmak için alet kutusunu ve normal bir atölyede bulabileceğiniz eşyaları kullanarak ön plana basit bir set hazırladık ve bunları, kamera hareket ettikçe sahnenin ön planından geçecek şekilde yerleştirdik.
Post prodüksiyona gerek yok
Geleneksel yeşil perdenin aksine sanal prodüksiyonda ön plan ve arka plan aynı anda çekiliyor ve birleştiriliyor. Çıktının nasıl olacağını anında görmek, özellikle canlı izleyenler için oldukça etkileyiciydi.
Genelde post prodüksiyonda yapılacak hiçbir şey kalmıyor. Fakat post prodüksiyonda değişiklik yapmanız yine de gerekirse VENICE 2’nin 8K sensörüyle gelen yüksek çözünürlük, görüntüyü istediğiniz gibi kırpmanıza ve ayarlamanıza olanak sağlıyor. Ayrıca VENICE 2’nin geniş renk gamı, ekran ve kamera arasındaki renk hatalarını en aza indirgiyor. Atölyeyi bitirmeden önce video kaydında ufak bir düzeltme yaptık ve şaşırtıcı derecede kompakt 8K X-OCN dosyaları üzerinde çalışmanın ne kadar kolay ve hızlı olduğunu göstermek için bir laptop kullandık.
Sanal prodüksiyon, diğer tüm prodüksiyonların yerini alamayacak olsa da eski usulle çekmesi zor veya pahalı olan sahnelerin çekiminde geniş çapta kullanılacağını düşünüyorum. Mesela araba takip sahnesi çekerken ya da uzaklardaki veya gelecekteki bir konumu sahnelerken.
Çekimlerdeki ciddi tasarruf oranı ve ıssız yerlerdeki çekimlerin yerine pratik sahne ortamlarında çekim yapabilme rahatlığı, kullanışlılığını oldukça artırıyor.”