Los Angeles şehir merkezindeki Crypto.com Center’da gerçekleşen 65. Grammy Awards ödül töreni, geçmişe göre daha da yoğun bir etkinlik oldu. Önceki Grammy Ödülleri etkinlikleri kadar çok sayıda sanatçının şarkı performansına sahip olmasa da, daha üst düzey prodüksiyonlarla, en önemlileri sahnede 15 dakikalık bir rap tarihi gösterisi yapan 35 rapçi ve dört DJ olmak üzere bunu fazlasıyla telafi etti. Sanatçılar Missy Elliott, Big Boi, Run-D.M.C., Queen Latifah, Method Man, Public Enemy, Busta Rhymes, DJ Jazzy Jeff ve the Grandmasters Flash ve Melle Mel,canlı çalınan müzikle ve DJ ile desteklendiler. Tüm bu sesleri almak ve bir araya getirmek, etkinliğin ses güçlendirme firması ATK Audiotek/Clair Global aracılığıyla sağlanan DiGiCo miks konsollarından ve deneyimli miks uzmanlarından oluşan bir kadroya düştü.
Ron Reaves ve Michael Parker, ödül kazanan Harry Styles, Bonnie Raitt, Lizzo ve Adale dahil olmak üzere gecenin sanatçılarının canlı performanslarını dönüşümlü olarak izleyici alanındaki (FoH) Quantum7 konsollarla mikslediler. Bir Quantum338 masası da kendileriyle FoH platformunu paylaştı; bu platform aracılığıyla, prodüksiyon miks uzmanı Jeff Peterson, iki alternatif FoH sinyalini podyumdan tanıtımlar, duyurular ve kabul konuşmaları gibi prodüksiyonun ses unsurlarıyla birleştirdi.
Monitör amacıyla Tom Pesa ve Andres Arango tarafından yönetilen iki Quantum7 daha, ikiye ayrılan sahneye uygun olarak kullanıldı; bir performans gerçekleşirken, diğerinin hazırlığı yapıldı. Her biri SD-Rack’ler ve SD-MiNi Rack’ler ile desteklenen tüm Quantum konsolları,bir Optocore ağ döngüsüne bağlandı. Ödül töreninin her yerinde DiGiCo Quantum görüldü ve duyuldu.
20. Grammy Awards gösterisinin miksini yapan Ron Reaves yorum yaptı: “Quantum7, bu iş için en iyi araçtır. İstediğiniz her şeyi yapmanıza ve istediğiniz herhangi bir yere yerleştirmenize izin veren çok iyi, çok güçlü bir platform sunuyor. Çalışma alanım 168 açık fader içeriyor, bu yüzden her şeye hazır olmalıyım ve Quantum7 konsoldan yanayım çünkü bu tür geniş kapsamlı performanslar için ihtiyacım olan kapasite ve gücü sahip.”
Onlarca sanatçının performans sergilediği gösteride Reaves provalar ve ses kontrolleri sırasında FoH miks uzmanlarına danışarak her şarkı için zaman harcadı ve Quantum’un SD-Range mirası bunu büyük ölçüde kolaylaştırdı. Pazar akşamki ödül töreninden önceki üç güne yayılan Grammy Awards prova günlerinin telaşı, bu aşinalığı kritik hale getirdi. Reaves şöyle dedi: “Tüm konuk mühendisler Quantum’u biliyorlar ve aşinalar. Bize ortak bir dil sağlıyor ve bu, Grammy Awards gibi son derece karmaşık bir prodüksiyonun aksamadan devam etmesini ve zamanında gerçekleştirilmesini sağlıyor. Snapshot yeteneği olağanüstü.”
Benzer şekilde, Quantum7’nin yapısından gelen gücü, iş akışının düzenli ve istikrarlı kalmasına yardımcı oldu. Örneğin, Reaves, FoH ve monitörler aynı ön yükselticileri paylaşırken, monitörlerin onları daha fazla meşgul etme eğiliminde olduğunu belirtti: “Kazanç yapımız ve çalışma şeklim, ön yükselteçler üzerinde daha az baskı oluşturdu, ancak en yoğun anlarda bile, aynı ön yükselteçler üzerinde hala fazlalık payım kalıyordu. Güç ve esneklik arasındaki avantajlı denge açısından bunu yapabileceğimiz tek konsol bu.”
Reaves’in FOH platformu üzerinde çalışan meslektaşı Michael Parker, Quantum7’yi “konsolların Rolls Royce’u” olarak adlandırmak konusunda Reaves ile aynı fikirde. Grammy Awards gecesi sırasında, Spice Rack Chilli 6 çok bantlı sıkıştırıcısını, Stevie Wonder’ın performansı da dahil olmak üzere, mikslediği birçok vokale uyguladı.
DiGiCo ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi almak için 0212 274 69 10 numaralı telefondan Mavi İletişim’i arayabilirsiniz.