Blackmagic Design, ilk olarak Super 16mm filme çekilmiş olan “Perth” ismindeki 2003 yapımı uzun metrajlı filmin, Cintel Scanner ve DaVinci Resolve Studio kurgu, derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımı kullanılarak kısa bir süre önce tarandığını ve yenilendiğini duyurdu.
Singapur'da geçen film, çok az fırsat sunan zor bir hayattan kaçmak için Avustralya'nın Perth şehrine göç etme hayali kuran ve yarım gün güvenlik görevlisi olarak çalışan 51 yaşındaki Harry Lee'yi konu alıyor. Harry, başka yere yerleşme planlarını gerçekleştirmeye yetecek kadar para kazanmak için farkında olmadan Singapur yeraltı dünyasına bulaşır. Film 2003'te ticari bakımdan başarılı olmadığı halde, Asya Film Arşivi'nin filmi modern izleyiciler için tekrar canlandırmaya yönelik yeni ilgisi, yönetmen Djinn'i olasılıkları araştırmaya teşvik etti. Djinn, Mayıs 2023'teki bir Heritage Screening etkinliği için filmi yenilemek üzere uzun süredir birlikte çalıştığı ve Iris Digital Post'ta renk uzmanı Shaley Brooks'a filmi götürdü.
Yenileme işlemlerine başlarken, Brooks’un elinde işe yarayacak çok az şey vardı. Brooks, şunları açıkladı: "Asya Film Arşivi’nde, gösterimler için kullandıkları 35 mm'lik bir yayın baskısı vardı ve saklanan tek şey buydu. Arşiv, şu anda sahip oldukları tümü dijital olan sistemlerinde gösterimin devam edebilmesi için Djinn'den bir dijital sinema paketi (DCP) yaptırmasını istedi. O noktaya kadar, video olarak filmin tek kopyası, üzerine yapım şirketi logosu işlenmiş bir PAL Digital Betacam kasetti. En sonunda ses kaynağımız olarak o kaseti kullandık.”
Brooks, post prodüksiyon şirketi DigitalFilm Tree'den yardım istedi ve şirket, Cintel Tarayıcısından faydalanmasını sağladı. Geçmişte tarama işleri yapmış ve telesine işlerinde çalışmış olan Brooks, Cintel Tarayıcı ile çalışmanın kolay olduğunu gördü. Brooks, şunları söyledi: "Cintel, bu proje için dört dörtlüktü. Veri hacmi çok büyük olmadığı ve görüntü kalitesi çok iyi olduğu için özellikle CRI dosya formatını seviyorum. Tarayıcının kullanımı gerçekten oldukça basit. Filmi takmak çok kolaydı ve temizleme silindirlerinin olması da güzel. Tarayıcı arayüzünün Resolve'de çalışma şeklini de çok beğendim. Zaten rahatlıkla kullandığım benzer sistemin bir parçası gibi geliyor. Bu nedenle, taramaya başlamak için yeni bir yazılım öğrenmem gerekmedi.”
35mm’lik bir yayın baskısından yapılan tarama teknik olarak sorunsuz ilerlemiş olsa da görüntü ve ses için iki farklı kaynak kullanmak Brooks için birden fazla alanda zorluk çıkardı. Brooks, şunları ekledi: "En büyük sorunlardan biri, ses kaynağı olarak kullandığımız PAL Digital Betacam'a kıyasla filmin durumuydu. Yayınlanan film baskısında, her bir makaranın başında ve sonunda bazı kareler eksikti. Boşlukları doldurmak için bazı görüntüleri yavaşlatmak zorunda kaldım. Bu, kesinlikle birkaç noktada senkronizasyonu etkiledi.”
DaVinci Resolve Studio'ya aktardıktan sonra, Brooks yazılımdaki çeşitli restorasyon araçlarından yararlanabildi. Brooks şunları ekledi: "Bütçemiz kısıtlı olduğu için zahmetli ve zaman alan işlerden kaçınmam gerekiyordu. Mümkün olduğunca otomatik leke temizleme aracına yaslandım ve kare kare ilerleyerek, yayınlanan film baskısının aktarımındaki sorunların en büyüklerini temizleyebildim. Büyük kirlerin çoğunu temizlemek için toz giderici aletini kullandım ve gerçekten çok işe yaradı. Film boyunca bazı kötü kırpışmalar olduğu için, çekim bazında ayarladığım kırpışma önleme aracını kullandım."
Brooks, sözlerine şöyle devam etti: "İşlemciyi yoğun kullanan çok sayıda aracın kullanıldığı bu restorasyon işleminde, renk inceleme sürecinde sorunsuz oynatım elde etmek için otomatik leke giderme ve kırpışma önleyici geçişleri ayrı ayrı yaptım. Kırpışma ve leke düzeltmeleri yapılmış yeni bir ara DPX sekansı oluşturdum. Ayrıca, bu adımda sinyali bir ACES formatına dönüştürdüm. Böylelikle, sistemde herhangi bir yavaşlama olmadan renk işlemlerini yapabildim. İlk geçişte düzeltilmesi gereken sorunlar bulduğumda, yalnızca bu kareleri düzelttim ve değiştirmek için yeni DPX kareleri oluşturabildim.”
Renk haricinde, DaVinci Resolve Studio'daki kapsamlı araç setini daha zorlu sorunların bazılarında faydalı bulan Brooks, şunları açıkladı: "Büyük çizikleri boyayarak kapatmak gibi şeyler için, Resolve dahilindeki Fusion'u kullandım ve bunu son zamanlarda çokça kullanmaktayım. Artık Fusion’u, araç kutumun önemli bir parçası olarak görüyorum. Bir acemi kullanıcı olarak, bu aracı kullanmayı öğrenerek çok iyi zaman geçirdim. Renk ve VFX arasındaki sınırları kaldırıyorum."
Günümüzün en büyük film ve TV programlarından bazılarını derecelendirme konusunda geniş bir deneyimi olan Brooks, "Perth" filminin çekildiği analog formata modern iş akışlarını uygulama becerisine sahipti ve sözlerini şöyle bitirdi: “Filmin orijinal negatifi veya bir ara pozitifi bizde olmadığından, kontrast ve lekeler sorunlara neden olsa da görüntünün istediğimiz gibi görünmesini sağlamak üzere ACES iş akışını kullanabildim. DaVinci Resolve'nin ana renk kontrolleri, işin geri kalanında bana yardımcı oldu."
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.