Blackmagic Design, “Winny" filminin post prodüksiyonunda, DaVinci Resolve Studio kurgu, renk derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımının kullanıldığını duyurdu. Filmin renk derecelendirilmesi için DaVinci Resolve Advanced Panel ve DaVinci Resolve Micro Panel kullanılırken, kurgu için DaVinci Resolve Editor Keyboard ve DaVinci Resolve Speed Editor kullanıldı.
Başrollerini Masahiro Higashide ve Takahiro Miura'nın paylaştığı “Winny”, 2000'li yılların başında geliştirilen ve piyasalarda patlama yapan yenilikçi dosya paylaşım yazılımı Winny'yi geliştiren Isamu Kaneko'nun hikayesini anlatıyor. Film, oyun, müzik gibi içerikleri yasadışı yükleyen ve kopyalayan kullanıcıların sayısı ve bilgi sızıntısı virüslerinin Winny'nin özelliklerinden faydalanarak yayılması, sosyal bir soruna neden olur ve geliştirici Kaneko, telif hakkı ihlaline yardım ve yataklık etmekten tutuklanır. Film, haksız yere tutuklanan dahi programcının geleceğini ve haklarını savunmak için oluşturulan hukuk ekibini ve uzun aklanma sürecini anlatır.
Filmin kurgusu ve renk derecelendirmesi için DaVinci Resolve Studio kullanıldı. Kurgu, Interceptor Inc.'den Genta Tamaki ve renk derecelendirme, DI Factory'nin renk uzmanı Takamitsu Hoshiko tarafından yapıldı. Daha önceki filmlerde yönetmen Yusaku Matsumoto ile çalışmış olan Tamaki ve Hoshiko, bu filmde de birlikte çalışmaya karar verdiler.
Ayrıca, filmin kurgusu ve renk derecelendirilmesinde, DaVinci Resolve donanım kontrol panellerinden de tam olarak faydalanıldı. Hem kurgu hem de renk derecelendirmede aynı yazılım kullanılarak, iş akışı büyük ölçüde kolaylaştırıldı.
Tamaki, şunları açıkladı: "Stüdyoda kurgu yaparken, daima DaVinci Resolve Editor Keyboard kullanırım ve onsuz çalışamam. Bu film için bazen evden çalıştım ve kurgu için evimde DaVinci Resolve Speed Editor ve M1 MacBook Pro kullandım.”
Hoshiko, şunları ekledi: "Renk derecelendirmenin ön hazırlığını, ev stüdyomda DaVinci Resolve Micro Panel kullanarak yaptım. Sonrasında DI Factory stüdyosunda, DaVinci Resolve Advanced Panel ile renk derecelendirmeye devam ettim.”
Hoshiko, bu filmin iş akışı hakkında şunları açıkladı: "Bu filmin offline kurgusunda DaVinci Resolve kullanıldığından, ardından gelen renk derecelendirme iş akışı epey kolay oldu. Normalde, offline materyali bir kurgu uzmanı kurgular ve bitmiş kurgu verilerinin XML veya AAF formatında çıktısını alır. Kurgu verilerini ve referans videoyu kullanarak, DaVinci Resolve'de derecelendirmek üzere projeyi hazır hale getirmek için uyumlandırdım. Farklı bir NLE yazılımı kullanmak, hız değişiklikleri gibi efektler üzerinde teferruatlı değişiklikler gerektireceğinden, zaman kaybettirirler. Uzun metrajlı bir filmin bir hafta sürmesi ya da bazı durumlarda işe başlamanın bile en az üç gün alması alışılmadık bir durum olmasa da bu kez, kesinlikle hiçbir şey yapmadan başlayabildim.”
"DaVinci Resolve’nin proje arşivi özelliği, proje dosyasının ve proje için kullanılan medya dosyalarının bir paket olarak çıktısını alır ve bu arşivi bir SSD'de onlara verdim. Böylece, Hoshiko'nun tek yapması gereken, SSD'deki proje dosyasını açmaktı ve ihtiyacı olan her şey zaman çizelgesine sıralandı.”
Hoshiko, şunları ekledi: "Proje dosyasını açtığımda, ilişkili tüm malzeme ile birlikte zaman çizelgesini de açtığından, yapmam gereken tek şey proje arşivini kendi sunucumuza kopyalamak oldu.”
Hoshiko, filmin renk derecelendirmesinden bahsederek sözlerini şöyle tamamladı: “Bu filmde, gündüzü geceye çevirecek şekilde derecelendirme yaptım. Gündüz çekilen sorgulama sahnesinin renk derecelendirmesi, gece çekilmiş gibi görünecek şekilde yapıldı. Gündüzü geceye çevirmek, ışıklandırmayla çekilen normal bir gece sahnesinden farklı bir görünüm verdi. Dolayısıyla, bu sahneye ilginç bir görünüm kazandırabilmemiz, filmin görüntü yönetmeni Kentaro Kishi’yi memnun etti.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.