Blackmagic Design, Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro dijital film kamerasıyla çekilen "La penúltima y me voy" belgesel dizisinin kurgu ve renk derecelendirmesini de kapsayan post prodüksiyonunun, DaVinci Resolve Studio'da tamamlandığını duyurdu.
Sekiz bölümlük belgesel, izleyicilere LaLiga futbol kulübü Real Betis'in kaptanı Joaquín Sánchez Rodríguez'in kariyerine ve kişisel hayatına bir bakış sunuyor. Antena 3 tarafından online video platformu Atresmedia’da yayınlanan belgesel dizinin yapımını Sevilla merkezli prodüksiyon evi Proamagna üstlendi.
Proamagna'nın teknik koordinatörü Iván Puente, sözlerine şöyle başladı: "Yönetmen Tomás Durán, bir belgesel dizi için tipik olan doğal ve gerçekçi görünüm elde etmek, fakat işlenmemiş cevherimiz Joaquín'in hikayesine nazik ve kendine özgü bir hava katmak için biraz dramatize etme istedi.”
Prodüksiyon ekibi, post prodüksiyona kadar herhangi bir LUT kullanmaktan kaçınarak, bir log renk alanında çalıştı. Proamagna, sözlerine şöyle devam etti: "Çoğunlukla, karmaşık ışıklandırma düzenekleri kurmak ya da kullanmak için zamanımız yoktu, yani sadece doğal ışık kullanmak zorundaydık."
Puente, şunları ekledi: "Mekan ve ışıklandırma koşullarının sürekli değişmesi nedeniyle renk bilimi ve dinamik aralığın birleşimi, yüksek kontrastlı koşullarda bile daima parlak ve canlı tonlar yakalayan Pocket Cinema Camera 6K Pro'yu bu iş için ideal hale getirdi.”
Görüntü yönetmeni ve kameraman Juanma Martín, diğer bir büyük avantajın kameranın çift yerel ISO'su olduğunu ve görüntülerin grenine ve dokusuna hakim olmak için prodüksiyon ekibine yardım ettiğini kabul etti. Martín, şunları açıkladı: "Çoğu zaman dışarıda 400 ISO‘da ve içeride 1250 ISO’da çalıştık ve post prodüksiyonda DaVinci Resolve Studio gren düzeltmenin uygulanmasıyla hoş ve sinematik bir görüntü elde ettik."
“Prodüksiyon boyunca en önemli kamera niteliği, taşınabilirlik ve çok yönlülüğün birleşimiydi. Joaquín'in maçtaki varlığını her açıdan yakalamamız gerektiğinden, kupa finalinde bazı benzersiz zorluklarla karşılaştık ve bazılarını tahmin etmek güçtü.”
10Gb Ethernet üzerinden ağ depolamaya (NAS) bağlı olan ve DaVinci Resolve Studio çalıştıran dört adet kurgu bilgisayarı ile post prodüksiyon, proje günlük çekimlerinin tamamını yönetmek için NAS kullanıyordu.
Puente, bu konuda şunları söyledi: "Her şeyi kopyalayıp, ondan sonra medyayı bir DaVinci Resolve projesine aktardık, klipleri organize ettik, sıraladık ve ardından, çok kameralı kurgu ve renk derecelendirmeden önce her şeyi kataloglamamızı kolaylaştırması için bir SQL veritabanı kullandık.”
Puente, sözlerini şöyle tamamladı: "Bu, video post prodüksiyonun tamamını Davinci Resolve'de yaptığımız ilk deneyimimizdi ve çok etkilendik. Ayrıntılı ve zahmetli çok kameralı bir kurgulama olmasına rağmen, başından sonuna kadar inanılmaz derecede güvenilir olduğunu ispatladı. Üstelik, orijinal kamera medyalarını gerçek zamanlı oynatabilmemiz, bize çok fazla zaman kazandırdı.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.