Blackmagic Design, canlı bir mahkeme kanalı olan Law and Crime için canlı haber çekimlerinin, Videographer William von Tagen tarafından bir Blackmagic URSA Broadcast G2 kamerayla yapıldığını duyurdu. Son dakika haberleri söz konusu olduğunda çekim almak için ikinci bir şansınız olmadığından, URSA Broadcast G2, ortam ne olursa olsun, anında ve kolayca çekim yapmanın yanı sıra uzun süreli ve arşiv amaçlı içerik dahil olmak üzere, canlı bir elektronik haber toplama (ENG) iş akışının gereksinimlerini von Tagen’in yerine getirmesine yardımcı oluyor.
von Tagen, Law and Crime kanalı ile çalışmaya başladığında, bir ENG kameraya sahip olmak işe alınma koşullarından biriydi. Von Tagen şunları belirtti: “URSA Broadcast G2’nin işi tamamlamam için ihtiyaç duyacağım araçları sunacağını biliyordum. Kayıt için çok sayıda uygun fiyatlı ortam seçeneği var, standart XLR girişleriyle dahili ses kaydı ve bir LiveU vericisi için bir SDI çıkışı gibi iş akışımın gerektirdiği tüm harici bağlantılara sahip ve menü sistemi hızlı ve canlı çekimler için mükemmel.”
“Bir menüye girmeden ayarları değiştirmek için tüm ENG kamera kontrollerinin erişilebilir olması, haber toplama ortamı için zorunludur. Sadece tek çekim tek şansın var. Parlaklığı değiştirmek veya ses seviyelerini yükseltmek için menüler arasında gezinirken dünyayı durduramam. URSA Broadcast G2’de bu kontroller parmaklarımın ucunda, hatta yerleşik seçenekleri ve programlanabilir fonksiyon butonlarıyla vizörde bile böyle. Sahte renk özelliği en çok kullandığım araç ve muhabirin yüzündeki pozlamanın iyi olduğundan emin olmam için sürekli bu ayarı açıp kapatıyorum, böylece aşırı parlak veya karanlık arka planlara kıyasla pozlamayı ideal bir değerde tutuyorum.”
von Tagen ayrıca, URSA Broadcast G2’nin ND filtrelerinin tek parmakla dokunarak kullanılabilir olmasının da elzem olduğunu düşünüyor. Von Tagen şunları ekledi: “Bu filtreler etkili ve gözünüzü vizörden ayırmadan ulaşmanız kolay. Yine, ışık üzerinde hiçbir kontrolünüzün olmadığı ve sıfırlamak ya da ayar yapmak için kaydı durduramayacağınız bir haber ortamında, görüntünüzü anında etkili bir şekilde ayarlayabilmeniz önemlidir. ND filtreler tam da bunu yapıyor ve ayrıca görüntünün rengini de gözle görülür bir şekilde etkilemiyor, tek başına bunun bile rakibi yok.”
Çekimlerin görünümü açısından URSA Broadcast G2, von Tagen’i her adımında destekliyor. Von Tagen sözlerine şunları da ekledi: “Şöyle ifade edeyim, genellikle en kötü manzaraya sahip ortamlarda çekim yapıyorsunuz: yani; öğle vakti, sert ışık, yüksek trafikli arka plan gibi. Fakat, hedefiniz yine de güzel bir çekim yapmak olmalıdır, URSA da bu konuda çok iyi. Bu, özellikle kameranın B4 yuvasıyla birleştiğinde hem uygun fiyatlı hem de yüksek kaliteli lensler kullanma olanağı sağlıyor.”
von Tagen şöyle devam etti: “Sabah 7’den akşam 9’a kadar çekim yapabiliyoruz ve URSA Broadcast G2, sabahın erken saatlerinde ve akşam saatlerinde düşük ışıkta harika sonuçlar veriyor. Bunda, Çift ISO’nun bir rolü var ve her zaman temiz bir görüntü iletebiliyorum. Canlı çekim yerine post prodüksiyon iş akışı için çekim yapıyor olsam, Blackmagic RAW ve çift ISO özellikleriyle kameranın çok başarılı olacağını biliyorum. Ayrıca, Law and Crime kanalı için 1080i gerekiyor ve URSA Broadcast G2’nin arka SDI bağlantısı aracılığıyla, menüde sadece birkaç adımda bu formatı çıkarabiliyor olsam da arşiv ihtiyaçları veya daha uzun süreli projeler için 4K çekim yapabiliyor ve anında yayın için HD çıktı da alabiliyorum. Bu kamerayı hem günlük kullanım hem de biraz daha prodüksiyon değerine ihtiyacı olan çekiliş paketleri için güçlü bir kamera haline getiren de bu ayrıntılardır.”
Canlı haber çekimlerinde, kursursuz çekimi elde etmek, kısmen iş akışınızı destekleyen araçlara bağlıdır ve von Tagen’in de belirttiği gibi, yukarıda bahsedilen tüm faktörlerin bir araya gelmesiyle olur.
von Tagen şunları da belirtti: “URSA Broadcast G2’nin Super 35 sensör boyutu, tipik bir yayın kamerasından çok daha büyük. Sensör alanı düşürülmüş 4K UHD modunda ve B4 lensim f/1.9 veya f/2.4’te neredeyse sonuna kadar açıkken bile, çok az çabayla muhabiri ayıran güzel bokeh efekti ile çok yumuşak bir arka plan elde edebiliyorum. Tam ND ve dB ya da ISO’nun düşük bir ayarda olmasına ek olarak bu denli hızlı merceklerle, canlı çekimlerim için istediğim görüntüyü kolayca elde ediyorum. Diğer fotoğrafçılar sıklıkla bana bunun nasıl mümkün olduğunu soruyor.”
“Sahadaki birçok ENG kameranın hala çok küçük sensör çipleri veya çok geniş açılmayan kalıcı olarak sabitlenmiş zoom lensleri bulunuyor. Bazı fotoğrafçıların, muhabirlerden 4,5 metre uzağa kurulum yapıp, arka planı bulanıklaştırmak için zoom yaptıklarını, bazılarının da çok düşük kontrastlı bir görüntüyle uğraşmak zorunda kaldığını görüyorum.”
von Tagen sözlerine şöyle son verdi: “Basın camiasında gördüğüm kameralardan daha uygun fiyatlı olmasa belki de URSA Broadcast G2’nin haber çekimleri için fazla özellikli bir kamera olduğu tartışılabilirdi. Uygun fiyatlı olması nedeniyle de tüm haber kuruluşlarının onu tercih edebileceğini düşünüyorum. Kıdemli fotoğrafçılar için tanıdık bir yapıya sahip ve yeni gelenler için de erişilebilir bir kamera. Hepsinden iyisi de Blackmagic RAW, 6K, ATEM görüntü mikseriyle bağlantı, ağır çekim için yüksek kare hızlı görüntü kaydetme ve buna benzer özelliklere ihtiyacınız varsa, bunların hepsi de bu kamerada var. Sahada temel canlı çekimler yapabilir ve ardından, bir saatlik bir uzun metrajlı video yapmak için kullanabilirsiniz.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.