Fransız ulusal yayıncısı, Mobil Ünite 1’i (UM1) hibrid SDI/IP çalışma için Sony sistem kameraları, görüntü mikseri ve yüksek kaliteli görüntü monitörleriyle yeniden donatıyor.
Sağladığı yardım
Zorluk
- Fransız ulusal kamu yayıncısının 20 yaşındaki naklen yayın aracı UM1’i (Mobil Ünite 1) yenilemesi gerekiyordu
- SDI ve IP altyapısı için kapasite ile HD, 4K UHD ve HDR’de prodüksiyon gereksinimi
Çözüm
- HDC-3500 4K/IP sistem kameraları
- XVS-9000 4K/IP görüntü mikseri
- PVM-X1800 4 inç ve PVM-X2400 24 inç 4K HDR TRIMASTER görüntü monitörleri
- LMD-A240 24 inç Full HD HDR stüdyo monitörleri
Sonuç
- Yükseltilmiş naklen yayın aracı, spor ve eğlence etkinlikleri için 25 kameralı işlemleri destekler
- Hibrid SDI ve IP çalışma desteğiyle ek prodüksiyon esnekliği ve geleceğe dönük bir çalışma sağlar
Sony ile çalışmanın harika yanı, hem ekipman konusunda hem de IP gibi teknik konularda kontrol odalarının geleceğine ilişkin vizyonu olan, her alanda yetenekli insanlara sahip olmalarıdır.
Grégory Vital (Head of Broadcast Engineering, France Télévisions)
Naklen yayın aracının özelliklerini yükseltme
Ulusal kamu yayıncısı France Télévisions (France TV) 20 yaşındaki UM1 naklen yayın aracının prodüksiyon özelliklerini kapsamlı bir teknoloji yenilemesiyle dönüştürdü.
Yeni UM1 naklen yayın aracı, Münih’teki Avrupa Atletizm Şampiyonası ve Eyfel Kulesi’ndeki Fransa Ulusal Günü konseri dâhil olmak üzere yoğun bir spor ve eğlence prodüksiyonu fikstürünün üstesinden gelmek için 2022’den beri çalışıyor.
France TV’nin temel gereksinimlerinden biri, aracı değişen prodüksiyon ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlamaktı: France Télévisions Yayın Mühendisliği Başkanı Grégory Vital, “Asıl mesele SDI’da kullanmaya başlayabileceğimiz ve ardından gelecekte ST2110’a geçebileceğimiz ekipmanı bulmaktı.” diyor.
Bugünün ve yarının prodüksiyon gereksinimlerini karşılama esnekliği de proje için kritik öneme sahipti: France TV Direktörü Skander Ben Attia, “Bu minibüs yaklaşık 10 yıl dayanacak şekilde yapıldı. Farklı etkinliklerde kullanabilmemiz için zaman içinde bakımı yapılabilir.” diyor. “Naklen yayın aracımızı yenilemeye başladığımızda Sony mikserler bariz bir seçim olarak göründü. Bizim için önemli olan, aynı ürünün operasyonel kısıtlamalarımıza uyum sağlayacak farklı versiyonlarını bulabilmekti.”
SDI ve IP'de hibrit çalışma
UM1’in içinde hem SDI hem de IP’de prodüksiyon çalışmalarını barındırabilen hibrit çalışma moduyla UHD ve HDR’yi yerel olarak destekleyen Sony XVS-9000 görüntü mikseri bulunuyor. Grégory, “Sony tüm isteklerimizi karşıladı ve ihtiyaçlarımıza mükemmel şekilde uyan XVS-9000 ile yanıt verdi.” diyor.
Görüntü izleme, iki adet video kontrol odasındaki görüntü mühendisi istasyonlarında bulunan Sony PVM-X2400 24 inç 4K HDR TRIMASTER kaliteli görüntü monitörleri aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Ses kontrol odası alanında bulunan 18,4 inç PVM-X1800 4K HDR TRIMASTER kaliteli görüntü monitörleri ile tamamlanıyorlar. Diğer iş istasyonları Sony LMD-A240 Full HD HDR stüdyo monitörleriyle donatılmıştır. Alım, 2/3 inç 4K CMOS sensöre ve Sony’nin gelişmiş global shutter teknolojisine sahip HDC-3500 4K taşınabilir sistem kameraları tarafından gerçekleştiriliyor.
Uzun vadeli vizyon
UM1, onu küçük kardeşi UM2 ile tamamlamayı planlayan yayıncı için daha uzun vadeli bir teknoloji vizyonunun ilk adımıdır. Naklen yayın araçlarını gerektiği şekilde birbirine bağlayabilen, mobil prodüksiyon kontrol odası olarak çalışan üçüncü bir ünite de öngörülmektedir.
“Mikserler için XVS serisini kullanıyoruz. Kameralara gelince, UM2 için HDC-3500’leri kullanıyoruz.” diyor France Télévisions Proje Müdürü Laurent Vindevoghel. “Mobil denetleyici, yayın için olan ve yayın dışı her türden kamerayı barındırabilecek.”
Gelecek için çözümler bulmak
Gregory, “Sony ile çalışmanın harika yanı, hem ekipman konusunda hem de IP gibi teknik konularda kontrol odalarının geleceğine ilişkin vizyonu olan, her alanda yetenekli insanlara sahip olmalarıdır.” diyor. “İhtiyaçlarımızdan başlayarak çözüm bulmaya kadar birlikte çok çalışıyoruz. Bu bizim için çok önemli bir şey. Aletleri alıp daha sonra onları nasıl kullanmamız gerektiğini çözmekle uğraşmayı istemiyoruz. Asıl mesela ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak bizim için en uygun olanı bulmak. Ve Sony bunu nasıl yapacağını çok iyi biliyor.”
Laurent, “Sony’nin güzel tarafı hiçbir zaman sorun yaşamamış olmamızdır.” diye onaylıyor. “Bu kadar büyük bir proje için gerçekten güven verici bir durum.” Skander, “Sony çok anlayışlı.” diye ekliyor. “Sahada çalışırken bizden geri bildirim isteyen nadir kuruluşlardan biri ve bu hem kullanıcılar hem de mühendislik ekibi tarafından çok takdir ediliyor.”