Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Ödüllü Belgesel Soul of Storm Blackmagic Design Kameralarıyla Çekildi
Ödüllü Belgesel Soul of Storm Blackmagic Design Kameralarıyla Çekildi
24.01.2024 12:33

Blackmagic Design, Çinli film yapım öğrencisi ve fırtına avcısı Dike Su’nun yönettiği ve yapımcılığını üstlendiği ödüllü kısa belgesel “Soul of Storm”un, Blackmagic URSA Mini Pro 12K ve Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K dijital film kameraları ile çekildiğini duyurdu. Post prodüksiyon sürecinin kurgu, renk derecelendirme ve ses düzenleme işlemlerinin tamamında DaVinci Resolve Studio kullanıldı.

“Soul of Storm”, tayfunlar ve fırtına gibi konvektif sert hava koşulları da dahil olmak üzere, şiddetli meteorolojik olayları bir fırtına avcısının benzersiz bakış açısından yansıtan kısa bir doğa belgeselidir. Film, Roma Kısa Film Festivali'nde En İyi Kısa Belgesel ödülünü alarak ve diğer pek çok prestijli film festivalinde aday seçilerek kayda değer bir beğeni elde etti.

Şu anda Çin İletişim Üniversitesi'nde yüksek lisans öğrencisi olan Su, aynı zamanda Çin'in en popüler video paylaşım ve internet yayın platformlarından biri olan Bilibili'nin önde gelen içerik oluşturucularından biridir. Bilibili kanalı "Fengyujiang-SDK", hava durumu bilgilerinin anlaşılmasını kolaylaştırmaya ve fırtına peşinden koşma maceralarını yakından göstermeye odaklıdır ve 300 binden fazla abone ile 30 milyon izlenme sayısı gibi ciddi bir takipçi kitlesine sahiptir.

Su, çocukluğundan beri konvektif sert hava olaylarına büyük ilgi duymuştur ve bu tutkusu onu, bu olaylarla ilgili yanlış bilinenleri araştırmaya yönlendirmiştir. 2019 yılında Çin İletişim Üniversitesi'ne girdikten sonra fotoğrafçılık ve sinematografi alanında eğitim görmeye başlamıştır.

Hava koşullarının ince ayrıntılarını keşfetmek ve birinci elden video görüntü ve verileri kaydetmek için Su ve çalışma arkadaşları, Çin'de oluşan her tayfunun izini sürmek üzere çok büyük mesafeler kat etmek ve fırtınanın gözünden defalarca geçmek için yola çıktılar. Ekip sahada çekim yapıyor ve ilgili verileri topluyor ve meteoroloji uzmanlarının topladığı bilgileri imkan dahilinde daha açıklayıcı hale getiriyor. Bu veriler, daha sonraki bilimsel araştırmalar için değerli bir referans oluşturuyor ve tayfunun neden meydana geldiği konusunda araştırmalara yardımcı oluyor.

Su, nadir görülen fırtınaları konu alan bir belgesel yapmayı amaçladı ve 2018 yılında hazırlıklara başladı. Su şunları söyledi: “Bu proje için Pocket Cinema Camera 4K'yı seçmemin nedeni; kompakt, taşınabilir tasarımı ve olağanüstü görüntü kalitesiydi. Çok fazla aksesuar gerektirmeden elde çekim yapmak için mükemmeldi."

Su, 2022'de ekipmanlarına bir URSA Mini Pro 12K ekledi. Su şunları ilave etti: "Yeni bir kamera olmasına rağmen, Pocket Cinema Camera 4K’dan aşina olduğum işletim sistemini paylaşması, hızla adapte olmamı ve özelliklerinden en üst düzeyde yararlanmamı sağladı.

Su, bu proje için URSA Mini Pro 12K’yı kullanmaktan bahsederken, çözünürlük konusunda takıntılı olmadığını ve ender görülen hava olaylarını, özellikle de birinin ömrü boyunca bir daha göremeyeceği olayları mümkün olan en yüksek kalitede kaydetmeyi hedeflediğini söyledi.

Su, sözlerine şöyle devam etti: “URSA Mini Pro 12K'ya aşina olmayanlar, aşırı depolama gerektiren bir kamera olduğunu düşünebilirler. Fakat, çeşitli seçenekler sunan etkili ve görsel olarak kayıpsız Blackmagic RAW kodeği sayesinde, 12K çekimlerin hacmi başka kodeklerle kaydedilen 4K çekimlerden bile daha küçük. Bu, kaygı duymadan 12K 8:1 çekim yapmamı sağladı. Normal sahneler için 8K 8:1 veya 12:1'i tercih ettim.

En güzel görüntüler 12K’da çekildiği için mutluyum. Ekranımın çözünürlüğü sadece 4K olsa da gelecekte izleyiciler ve içerik oluşturucular için piyasadaki televizyon veya monitörlerin ne kadar yüksek çözünürlüklü olacağını kimse bilemez. 12K sadece görüntüleme için avantajlı olmakla kalmıyor, aynı zamanda meteoroloji uzmanlarına da daha değerli bilgiler sağlıyor.

Dört yıllık yapım sürecinde elde ettiği çekimleri anımsayan Su, projenin tüm aşamalarında öne çıkan zorluklardan ve benzersiz anlardan bahsetti.

Su şöyle devam etti: “Fırtınanın şiddeti önceden kestirilemediğinden, teçhizatı kolayca taşıyabilmemiz gerekiyordu. Sık sık rotamızı değiştirmemiz ve zamana karşı yarışmamız gerekiyordu ve bu nedenle, farklı aşamalarda beklenmedik durumlarla karşılaştık. Birden fazla araçta seyahat eden çekim ekibini koordine etmek zor olurdu.

Bu yüzden, bir arabada en fazla üç kişi bulunduruyorlardı ve Su zaman zaman hem sürücü hem de görüntü yönetmeni rollerini birlikte üstleniyordu.

Proje öngörülemeyen anlarla doluydu. Su şunları da dile getirdi: “Hareket eden bir bulut, ani bir rüzgar ya da beklenmedik dolu gibi nadir görülen doğa olaylarına karşı hazırlıklı olmak zorundaydık. Bu olaylar bizi hazırlıksız yakaladığında hızla kameralarımızı alıp hemen çekime başlamamız gerekiyordu. Pocket Cinema Camera 4K ve URSA Mini Pro 12K'yı çok hızlı bir şekilde kullanmaya başlayabilmemiz sayesinde, kameraların yüklenmesi ve açılması için dakikalarca beklemekten kurtulduk."

Ekip üyeleri arasında, profesyonel dijital film kameralarıyla daha önce deneyimi olan sadece Su idi. Meteorolojik veri analizi ve güzergah planlama konusunda uzmanlaşmış, sinematografi deneyimi çok az olan diğer ekip üyeleri açısından, kullanımı kolay bir kamera olması çok önemliydi.

Su şunları ekledi: “Aracı ben kullanırken sık sık, kaydetmemiz gereken fakat kenara çekmemin mümkün olmadığı durumlarla karşılaştık. Böyle durumlarda, ekipten birinin çekimi yapmasını rica ettim. Onları şu şekilde yönlendirdim: 'Bak güç düğmesi şurada. Düğmeyi açık konuma getir ve dokunmatik ekranı kullan. 3200’ü tıkla ve 400’e değiştir. Görüntü doğru parlaklıkta olana kadar lensteki halkayı çevir.' Üç yıldır birlikte çalışan bu ekip, artık Pocket Cinema Camera 4K'yı kullanabiliyor ve bir tripoda ustaca kurabiliyorlar. ‘Soul of Storm'daki birçok kayda değer sahnenin aslında daha önce sinematografi deneyimi olmayan biri tarafından çekildiği inanılır gibi değil. Esasında, herkesin kullanabileceği bir kamera.

Kurgu, renk derecelendirme ve ses düzenleme dahil olmak üzere “Soul of Storm”un yapımı, tamamen DaVinci Resolve Studio'da ACES renk yönetimi ile yapıldı. Su, buna dair şunları dile getirdi: “DaVinci Resolve'de ister ACES ister DaVinci Wide Gamut iş akışını kullanıyor olun, işinizi gerçekten geleceğe hazırlıyorsunuz. Bu geniş renk alanlarında oluşturulan içerik, daha geniş renk gamına sahip ekranlarda, en geniş dinamik aralığı ve ince ayrıntıları koruyarak sorunsuzca görüntüleniyor."

Çekimlerin tamamı Blackmagic RAW'da kaydedildi. DaVinci Resolve Studio’da, her çekimin renkleri dengelendi ve arzu edilen görünümleri elde etmek üzere belirli düzeltmeler yapıldı. Su, bunları şöyle açıkladı: “Çekimlerin, gerçekte olduğu gibi ekranda görüntülenmesi ve izleyicide duygusal bir etki oluşturması için kurguyu geliştirirken, renklere canlı bir doygunluk katmayı hedefledim. Fakat, aşırı işlem yapmamam ve doğal görünümü korumam çok önemliydi. Gökyüzündeki ayrıntıları geri getirmek ve kontrastı artırmak için Contrast Pop Resolve FX'ten yoğun bir şekilde yararlandım."

Belgeseldeki birçok ses, Pocket Cinema Camera 4K’nın dahili mikrofonlarıyla kaydedildi. Su ayrıca, DaVinci Resolve Studio'yu kullanarak HDR ve Dolby Atmos versiyonlarını da oluşturdu ve bunlar, Su’nun Bilibili kanalında izlenebilir.

Su, kanalındaki en popüler serilerden biri olan ve her bir tayfunun evrimini uyduların perspektifinden sergileyen “Stories of Typhoons” adlı belgeselin de 4K ve Dolby Vision’da tamamen DaVinci Resolve Studio ile kurgulandığını belirtti.

Su şunları açıkladı: “Blackmagic kameralar, tercih ettiğim kameralardır. Fırtınaları kovaladığım yıllar boyunca benimle birlikte Çin'i dolaşan Pocket Cinema Camera 4K; tayfunların gözünden geçti, yumurta büyüklüğünde doluya maruz kaldı ve güçlü fırtınalarla yoğun yağmurlar atlattı. Kullandığım her işte başarılı oldu ve izleyicilerin yüreklerini ağızlarına getiren her anı yakaladı.

Su, şu anda "Stories of Storm Chasers" adlı başka bir belgesel üzerinde çalışıyor ve Çin’deki fırtına avcıları için bir "Tornado Alley" örneği oluşturmasını umuyor.

Su, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Bilibili'de canlı yayın yaparken ATEM Mini Pro görüntü mikserini de kullandım. O da güvendiğim başka bir cihaz. Blackmagic Design'in, her yıl piyasaya yeni ürünler sürdüğünü ve ilerleme kaydettiğini görmek harika. İster yeni teknolojileri benimseme ister yaratıcı içerikler oluşturma olsun, fırtına avcıları arasındaki ortak ruh, ‘asla kovalamaktan vazgeçmemek’tir.


Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.