Prodüksiyon kaynaklarının en iyi şekilde bağlanmasını, kullanılmasını ve paylaşılmasını sağlamak için tasarlanmış bir ekosistem olan Sony Networked Live, Riot Games'te yeni uygulamaya konulan prodüksiyon ortamlarının merkezinde yer alacak. League of Legends ve VALORANT dahil dünyanın en oyuncu odaklı oyunlarını geliştirmede, yayınlamada ve desteklemede önde gelen bir isim olan Riot Games, 2019'dan beri bir Sony Grup Şirketi olan Nevion'un çözümlerini kullanıyor. Bu süre zarfında Riot, küresel, güneşi takip eden uzaktan prodüksiyon çözümü oluşturmak için Nevion VideoIPath orkestrasyonu ve JPEG XS’li Nevion Virtuosos’u kullanarak, herhangi bir üretim tesisinden turnuvalar ve etkinlikler düzenledi.
Şirket şimdi Sony'nin MLS-X1 modüler canlı switcher’ını kuracak ve yayın kontrolü için VideoIPath kullanımını genişletecek ve orkestrasyon sistemlerinin konumlar içinde ve arasında işbirliği yapmasına olanak sağlamak üzere tasarlanan kaynak federasyonunu ekleyecek.
MLS-X1, geleceğe yönelik basitleştirilmiş genişletme için birden fazla cihazın bağlanmasına olanak tanıyan çevik ve yüksek düzeyde ölçeklenebilir bir switcher. Switcher'ın kaynakları, prodüksiyonun taleplerine bağlı olarak birden fazla küçük işlem birimi olarak kullanılmasına veya daha büyük gösterileri desteklemek için birleştirilmesine olanak tanıyacak şekilde bölünebilir. Riot, MLS-X1'i Dublin, İrlanda'da ve bu yıl tam faaliyete geçen Seattle'daki ikinci uzaktan prodüksiyon tesisinde kullanacak.
VideoIPath, çeşitli ağlar (Seri Tanımlı Arayüz [SDI] ve İnternet Protokolü [IP]) üzerinden medya akışlarını bağlamak, düzenlemek ve optimize etmek için orkestrasyon ve Yazılım Tanımlı Ağ (SDN) kontrolü sağlar. Riot yakın zamanda bu yetenekleri, Seattle'daki yeni uzak prodüksiyon merkezi için modern yayın kontrolünü içerecek şekilde geliştirdi. Ek olarak, sistemin federasyon fonksiyonelliğini kullanarak Riot, birden fazla otonom VideoIPath örneğinden yararlanmak için Dublin ve Seattle konumlarını birbirine bağlayacak.
Riot Games Baş Altyapı Mühendisi James Wyld şunları söyledi: “Teknoloji, Riot'un yenilikçi Espor prodüksiyonlarını yürütme yeteneği açısından hayati bir bileşen; bu da, dünya çapındaki Espor hayranlarıyla anlamlı bir şekilde bağlantı kurmamıza ve etkileşim kurmamıza yardımcı oluyor.”
“Sony Networked Live ekosistemiyle olan deneyimimiz, programlarımızı üretme şeklimizde esneklik ve verimlilik sağlayan güçlü, küresel olarak bağlantılı bir model oluşturmamıza olanak sağladı. Sony ile ayak izimizi genişletmeyi seçtik çünkü onların da canlı yayınımızı daha da yükseltmemize ve hayranlar için akıllara durgunluk veren deneyimler yaratmamıza yardımcı olacak aynı bağlılığı, tutkuyu ve inovasyon vizyonunu paylaştıklarını görüyoruz."
Sony Electronics Görüntüleme Çözümleri Başkan Yardımcısı Kento Sayama konuyla ilgili şunları söyledi: "Riot Games, yenilikçi teknolojileri kullanarak canlı etkinlik prodüksiyonunun sınırlarını zorlamaya devam ediyor. Networked Live teklifimizde yaptığımız inanılmaz ilerlemeler ve sürekli destek ve danışmanlık sayesinde Riot Games, dünya çapında her yerde bulunurluk sağlayan ve işbirliğine öncelik veren merkezi kaynak paylaşımını mümkün kıldı. İlişkimizi güçlendirmeyi ve sonunda hayranların oyun heyecanını gerçek zamanlı olarak yaşamalarına olanak sağlamayı sabırsızlıkla bekliyoruz.”
Networked Live, kritik, yüksek kaliteli canlı prodüksiyonun lojistiğini ve ekonomisini dönüştürmek için şirket içi hibrit ve Bulut işlemeyi ağ bağlantısıyla birleştiren kapsamlı bir çözüm, ürün, servis ve iş ortağı portföyüdür.
Bunu, konumlarından bağımsız olarak kaynakların (yerler, insanlar ve işlemler) yapımlarda en iyi ve kusursuz şekilde bağlanmasını, kullanılmasını ve paylaşılmasını sağlayarak yapar. Daha fazla bilgi için Networked Live’ı ziyaret edin.