Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > KIRINJI'nin 25. Yıl Dönümü Canlı Konseri için 18 Adet Blackmagic Design Kamera Kullanıldı
KIRINJI'nin 25. Yıl Dönümü Canlı Konseri için 18 Adet Blackmagic Design Kamera Kullanıldı
03.10.2024 14:10

Blackmagic Design, grubun ilk büyük çıkışının 25. yıldönümünü kutlamak için KIRINJI'nin verdiği solo canlı konserinde, tam bir Blackmagic Design kamera ve miksaj iş akışı kullanıldığını duyurdu. Pocket Cinema Camera 4K, Pocket Cinema Camera 6K, Pocket Cinema Camera 6K Pro, Micro Studio Camera 4K G2 ve URSA Broadcast G2’nin de dahil olduğu on sekiz Blackmagic Design kamera, farklı ATEM canlı prodüksiyon görüntü mikserleri ile birlikte kullanıldı.

İlk başta Takaki Horigome ve Yasuyuki Horigome kardeşler tarafından kurulan ve büyük çıkışını 1998’de yapan KIRINJI, o zamandan beri “Aliens” de dahil birçok popüler şarkı yaptı. “KIRINJI” solo projesi altında çalışmalarına devam eden Takaki Horigome, diğer sanatçılara şarkı vererek, film ve bilgisayar oyunları için müzik besteleyerek, kendi müziğinin dışındaki geniş bir alana katkıda bulunuyor.

Kısa bir süre önce KIRINJI, grubun ilk büyük çıkışının 25. yıldönümünü kutlamak için canlı bir konser verdi. Konserin canlı prodüksiyonunda, büyük miktarda Blackmagic Design ürünü kullanıldı.

KIRINJI'nin çoğu müzik klibinin ve konser görüntülerinin ardındaki yönetmen Yosuke Ohno, şunları açıkladı: “Sinematik görünen bir canlı yayın yapmak istedim. Takaki Horigome'nin müziği, edebi ve pop içerikli olmakla kalmıyor, aynı zamanda derin ve katmanlı bir dünya görüşü taşıyor. Sadece ışıltılı ve renkli olmasını istemedim ve Blackmagic Design kameraların verdiği film benzeri dokunun, buna mükemmel uyduğunu düşündüm. Bu canlı internet yayınının, aynı sinematik görünüme sahip ve diğer yayınlardan farklı olmasını istedim. Ancak, bu canlı konser oldukça büyük bir mekan olan LINE CUBE SHIBUYA'da düzenlendiğinden, tek başıma altından kalkamayacağımı düşündüm. Sonuçta her zaman birlikte çalışmayı istediğim, canlı yayın uzmanı Yoshinori Morita'ya ulaştım.

Konserin canlı yapımına teknik yönlerden destek veren Nirvana Inc'den Yoshinori Morita hem ses kaydı hem de canlı yayın yapabilen bir stüdyo işletiyor ve uzun bir ses teknisyenliği geçmişine sahip.

Yoshinori Morita şunları söyledi: “Stüdyomun tasarımı, kayıt odası bodrumda ve kontrol odası ise zemin katta olacak şekilde olduğundan, kayıtlar sırasında sanatçıları kameradan izliyorum. Bu şekilde kafayı kameralara taktım ve ufaktan yayın da yapmaya başladım. Son yıllarda, gittikçe daha az kaydı kendim yapıyorum ve işlerimin yüzde 90'ı video ile alakalı.

Morita sözlerine şöyle devam etti: “Kayıt teknolojisi, herkesin tek çekimde birlikte çalmasından ayrı ayrı kayıtlarına ve ardından birlikte düzenlemeye evrildi. Sevdiğim performans heyecanı, yavaş yavaş kayboluyormuş gibi geldi. Öte yandan, canlı yayın ve canlı yapım tek çekimlik işler olduğundan, bu gerilim heyecanlandırıyor. İlk nesil Blackmagic Cinema Camera'dan beri Blackmagic kameralar kullanıyorum. Çektiği görüntülerin dokusuna aşık oldum. Blackmagic ürünleri sezgisel kullanıldığından, müzik endüstrisinde video ile çalışmaya başlayan çoğu kişinin Blackmagic kameralar kullandığını düşünüyorum. KIRINJI konserinde, kameramanlardan dördü faal profesyonel müzisyendi.

Kullanılan ekipmanlar arasında; sekiz adet Pocket Cinema Camera 4K, beş adet Pocket Cinema Camera 6K, iki adet Pocket Cinema Camera 6K Pro, iki adet Blackmagic Micro Studio Camera 4K G2 ve bir adet URSA Broadcast G2 bulunuyordu. Her kameranın görüntüsü, ATEM 1 M/E Advanced Panel 20 ile donatılmış bir ATEM 2 M/E Constellation HD görüntü mikserine gönderildi.

Morita, bu konuda şunları açıkladı: “Farklı açılar çekmek için kameraları sahnenin sol ve sağ tarafına yerleştirdik. Yönetmen özellikle çok yakın planlar istediğinden, SIGMA 60-600mm lens kullandık. Çok ağır olmasına rağmen bu lens, çok yakın planlar çekmemize olanak vermekle kalmadı, aynı zamanda sahneden seyircilerin geniş planlarını çekmemizi sağladı. Mekanın gerisinden yapılan çekimler için, dahili 1.4 kat yaklaştırıcı merceğe sahip bir Canon 200-400mm kullandık. Sahnenin önündeki raydan yapılan çekimler için URSA Broadcast G2'ye bir FUJINON LA16x8BRM B4 lens taktık. Klavyelerin etrafındaki kameraların göze batmasını istemediğimizden, her biri için Micro Studio Camera 4K G2 kullandık.

Morita sözlerine şöyle devam etti: “Kameranın sinyalini, herhangi bir LUT eklemeden ATEM görüntü mikserine gönderdik ve renk düzeltmeyi, görüntü mikserinin program çıkışı üzerinde yaptık. Çoklu görüntü çıkışına da aynı renk düzeltme uygulandı, böylece prova sırasında her kamera sinyalinin nasıl göründüğüne bakarak, memnun kalana kadar renkleri ayarlayabildik. Görüntülerin tamamı Blackmagic RAW'da kaydedildi. Blackmagic'in kameralarını kullanmamızın en önemli nedenlerinden biri, 4K veya 6K RAW dosyası olmasına rağmen az yer kaplayan ve kolay işlenebilen Blackmagic RAW formatını kullanabilmemiz.

Yönetmen Ohno şunları ekledi: “Blackmagic RAW ile aşırı aydınlatılmış veya tamamen karanlık alanlar bile sonradan ayarlanabiliyor. Blackmagic kameraların gölgelerini açarken ortaya çıkan negatif film benzeri greni seviyorum. Kamerada görüntüye gereksiz işlem uygulamayarak, daha sonra gürültüyü azaltmak veya tutmak konusunda kullanıcıyı özgür bırakmalarına da gerçekten önem veriyorum. Görüntünün atmosferini doğrudan etkiliyor ve bu, benim için çok önemli. Kaydedilen görüntüler, DaVinci Resolve Studio'da kurgulanıyor.

Bu canlı konser için kayıt odasının bodruma kurulması, kablo döşemeyi zorlaştırdı. Morita, bunu şöyle açıkladı: “En fazla 150 metrelik kablo çekmemiz gerekiyordu. Genellikle çok sayıda fiber optik Blackmagic Mini Converter ve Camera Converter kullandığımızdan, bu sefer kabloları uzatmak için HDMI ve SDI sinyalini fiber optik sinyale çevirdik.

Morita şöyle devam etti: “Canlı prodüksiyonda çok fazla kişinin bu sayıda Pocket Cinema Camera kullandığını sanmıyorum. URSA Broadcast daha çok kullanılmış olabilir. Yine de bu kameralardan aldığımız görüntüler, kesinlikle diğer kameralardan daha iyi. Diğer projelerdeki sanatçılar bile sıklıkla 'Bu çekimler harika görünüyor' diyorlar.

Yönetmen Ohno sözlerini şöyle tamamladı: “KIRINJI, Takaki Horigome'nin solo projesidir ve tüm diğer müzisyenler, projeyi destekleyen üyelerdir. Farklı gruplardan rabet gören bu müzisyenler, geniş bir canlı yayın deneyime sahipler. Çoğu, şimdiye kadar gördükleri en iyi canlı yayın görüntülerinin, bu görüntüler olduğunu söyledi. KIRINJI'nin menajeri de KIRINJI'nin geçmişindeki en iyi canlı yayının, bu olduğunu belirtti. Bu, kesinlikle kameralar sayesinde başarıldı.

Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.