Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Sosyal Medya Öncelikli The Daily Aus, Blackmagic Design Kameralar, Görüntü Mikserleri ve DaVinci Resolve Kullanıyor
Sosyal Medya Öncelikli The Daily Aus, Blackmagic Design Kameralar, Görüntü Mikserleri ve DaVinci Resolve Kullanıyor
25.05.2023 16:24

Blackmagic Design, Avustralya'nın önde gelen sosyal medya öncelikli haber servislerinden biri olan The Daily Aus'un; Instagram, Facebook, YouTube, TikTok ve farklı podcast kanalları için günlük haber hikayelerini Blackmagic Design kameralar, görüntü mikserleri ve DaVinci Resolve kullanarak tamamladığını duyurdu.

The Daily Aus, sadece sosyal medya kanalları için haber yapan dünyanın ilk haber servislerinden biridir. Geleneksel gazetecilik yöntemlerini benimseyen bağımsız haber servisi, herkesin ücretsiz erişebildiği sosyal medya için düzenlenmiş ve videoya dayanan günlük haberler yapıyor.

Hızla Avustralya'nın en sevilen ve güvenilir haber kaynaklarından biri haline gelen bu servis, her ay yaklaşık 1,3 milyon Instagram hesabına ve platformları üzerinden yüzbinlerce takipçiye ulaşıyor.

Daily Aus video şefi Joe Kiely, sürekli video içeriğini yapmak için Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2 dijital sinema kameraları, ATEM Mini Extreme ISO canlı yapım masaları ve DaVinci Resolve kurgu, derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımı kullanıyor.

Kiely, şunları açıkladı: "Pocket kameralar, küçük ve kompakt oldukları için harikalar, üstelik görüntü kaliteleri de çok iyi. Bütçe Gecesi'nden sonra, Hazine Bakanı’nın yanı sıra, kurulum için az ya da hiç zamanınızın olmadığı birçok farklı Milletvekili ve Senatörle röportaj yapmak için kameraları Meclis Binasına götürdüm. Aksesuarlarımızın tamamıyla birlikte bu kameraları sorunsuz şekilde bir sırt çantasına sığdırabiliyoruz, böylece hızlı hareket edebiliyoruz.

Avustralya'nın neresinde olursa olsun, takipçilerini en son haberler hakkında bilgilendirmek için 5 gazeteci görevlendiren The Daily Aus, Sydney ofislerinde buna özel bir stüdyo ve video podcast kayıt alanı kurdu.

Bu stüdyo, ATEM Mini Extreme ISO’nun yanı sıra, birçok Pocket Cinema Camera 6K G2’ler etrafında yapılandırıldı. Bir yeşil perdenin ya da Daily Aus’u simgeleyen renklerin önüne yerleştirilmişi kameralar, parçaları kaydetmek için kullanılıyor.

Pocket Cinema Camera 6K G2'ler, stüdyo dışı haber çekimleri için de kullanılıyor.

Kiely, sözlerine şöyle devam etti: "Kameraları, Daintree yağmur ormanının derinliklerine, Great Barrier Reef'e ve Sydney’in semtlerinin altındaki kanalizasyon şebekesine götürdük. Kameranın küçük yapısı sayesinde, bu haberleri sinematik bir şekilde çekerken, hızlı hareket etme imkanımız oldu."

ATEM Mini Extreme ISO ile, bir sürü SD kart ve sabit disk takmaktan ve taşımaktan kurtulduğumuz gibi, 3 kameranın görünümünü de stüdyodaki ana bilgisayarımızdan kontrol etme ve ayarlama imkanımız oldu. Hatta, kayıttan önce sunucumuzun 'son görünümleri' bir monitörde gözden geçirmesi için ATEM’in 2’nci HDMI çıkışından sinyal bile gönderebildik. Ardından video podcast reklamlarımızı ve uzun format röportajlarımızı, kameralarımızdan gelen ayrı dosyalar halinde doğrudan ATEM'e kaydedebiliyor ve kayıt sırasında miksajını bile yapabiliyoruz. Bu, çok kameralı kurguyu oldukça kolaylaştırıyor.”

Farklı sosyal medya formatları için ekibiyle birlikte çalışan Kiely’in, yayından önce kurgu kadrosunun yorum yapabilmesi ve düzenlemeleri onaylayabilmesini sağlamak için, kesintisiz bir video iş akışına ihtiyacı vardı.

"Şu an iyi bir sisteme sahibiz ve kısa süre önce TikTok videolarını iş akışına dahil ettik. Video içeriği kati surette telefonunda yapan multimedya muhabirimiz, özellikle yorumları yerine getirme, görüntüleri değiştirme ve kurgusu devam eden düzenlemeleri paylaşma konusunda iş akışıyla çok sorun yaşıyordu. Ona, TikTok videolarını Davinci Resolve'de kurgulamayı öğrettim ve bu her şeyi değiştirdi. Artık, ortak çalışabiliyor ve videoları çok daha hızlı teslim edebiliyoruz, onay için düzenlemeleri paylaşabiliyoruz ve işler biriktiğinde, aynı projeler üzerinde farklı kurgu uzmanlarını uzaktan çalıştırabiliyoruz."

Ayrıca, Blackmagic RAW kodeğiyle çekim yapmak da esnek bir iş akışı yaratmanın önemli bir parçasıydı.

Kiely, sözlerini şöyle tamamladı: "Öngörülemeyen ışıklandırma koşullarında veya keyleme için mümkün olan en yüksek çözünürlüğü yakalamak üzere yeşil perdede çekim yaparken, Blackmagic RAW kullanıyoruz. Saç veya ince kenarlar gibi zor olduğu bilinen görüntülerde çok büyük başarı elde ettik. Kısa bir süre önce, loş ışıktan karışık ışık kaynaklarına kadar ışığın sürekli değiştiği yer altında bir çekim yaptık. Çalıştığımız tüm ortamlarda tutarlı bir görünüm elde etmek üzere, post prodüksiyonda bize esneklik vermesi için B.Raw'da çektik."

Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.