Animasyon stüdyosu Noovo Inc ve EIGHT COLORS INC stüdyosunun ortak yapımı DaVinci Resolve Studio'yu temel alan uzaktan post prodüksiyon iş akışıyla Japonya'nın her yerinden sanatçıları birbirine bağladı.
Blackmagic Design, “éphémère” adlı kısa animenin yapımında, DaVinci Resolve Studio, Blackmagic Cloud ve Fusion Studio kullanıldığını duyurdu. Yapımda, animasyon stüdyosu Noovo Inc. ve EIGHT COLORS INC. stüdyosu birlikte çalıştı.
Kısa anime “éphémère”, zarif ve harika eserleriyle tanınan çizer QTONAGI'nin konsept tasarımını temel alıyor. İnsanların değişik gezegenlere yerleşebildiği bir gelecekte geçen hikaye, QTONAGI'nin burçlar ve gezegenlere yer veren konsept sanatından esinlenilerek oluşturulan iki karakter Uta ve Paula’nın, Uranüs'te bir oteldeki kısa karşılaşmasını anlatıyor.
Yapım, Kültür İşleri Dairesi'nin animasyon sanatçısı yetiştirme projesi “Anime no Tane”den destek aldı. Bu projenin, 10 dakikalık orijinal kısa animasyonlar yaparak sanatçının gelişmesini sağlayan bir programı var. Fon için seçilen dört projeden biri “éphémère” idi ve tipik anime işlerinde nadir görülen QTONAGI'nin eşsiz incelikteki çizim tarzı, kurgu ve bazı efektleri yaratmak için DaVinci Resolve Studio kullanılarak oluşturuldu.
DaVinci Resolve Studio ve uzaktan post prodüksiyon iş akışı için Blackmagic Cloud kullanılan yapımda animatörler, Kochi Vilayeti'ndeki EIGHT COLORS stüdyosunda ve Yönetmen Masao Shimizu ile filmin görüntü birleştirme ve kurgu sorumlusu Noovo şirketinden Nao Omachi Tokyo'da bulunuyordu.
Omachi şunları şöyledi: “Shimizu ve ben, çoğunlukla evden çalıştık ve sadece gerektiğinde bir araya geldik. Yerel bir veritabanı kullanarak zaten bir ortak çalışma iş akışı oluşturmuştum, ancak VPN ayarları ve cihazlararası iletişim sorunları yüzünden, uzak çalışmada zorluklar çıktı. Blackmagic Cloud, internete erişebildiğimiz ve materyalleri paylaşabildiğimiz sürece kolayca kullanılan ve rahat bir bulut iş akışı sundu.”
Shimizu şunları açıkladı: “Ön canlandırma ve video taslak aşamalarından itibaren DaVinci Resolve kullandık. Görüntüleri kontrol ederken kaba bir düzenleme yaptım ve önizleme ile kurgu seanslarındaki işlemleri Omachi uyguladı. Bilgiyi zaman çizelgesi üzerinde toplamak için sıklıkla DaVinci'nin işaretleyici aracını kullandık. Kaygılandığımız yerlere işaretler ve notlar koyarak, toplantılar sırasında canlı olarak bunları konuşabiliyorduk.”
Projenin sonuna doğru, renk kontrolleri ve diğer son değerlendirmeler yapılırken, diğer çalışanlar Blackmagic Cloud üzerinden sonuçları kontrol ederken, Shimizu ve Omachi ise kurgu odasında çalıştılar. Bu, belirli bilgisayarlara veya mekanlara bağlı kalmadan çalışmanın devam etmesine imkan verdi.
Shimizu, Blackmagic Cloud hakkında şunları söyledi: “DaVinci'yi, zaman çizelgeleri oluşturmak için kullanabiliyorum, ama kullanamayanlar bile proje paylaşım özelliğinden faydalanıyor. Filmlerin çıktısını almak zorunda kalmadan, en son zaman çizelgesini sürekli gözden geçirebiliyor ve bulutun tüm avantajlarından faydalanabiliyoruz.”
Omachi şunları ekledi: “Kurgu dizinini bir CSV dosyası olarak çıkarmak da işe yaradı. Yorumların çoğu görüntü oluşturma ile ilgili olduğundan, tamamını DaVinci dahilinde hallettim. Kurgu dizininin çıktısını almak ve çalışanlar için sadece işaretli bölümleri bırakmak, DaVinci Resolve kullanmayanların bile bu bilgileri paylaşmasına imkan verdi.”
İşler, Kochi'deki EIGHT COLORS'un stüdyo çalışanları ile proje paylaşarak yürütüldü. Omachi sözlerine şöyle devam etti: “Anime yapımlarında, genellikle ekran köşelerine ‘plan numaraları' ekleriz veya diyalog sırasında, karakterlerin ismini ekranda gösteririz. Kochi'deki personel ile birlikte bu işler üzerinde çalışarak, etkili bir şekilde ilerleyebildik ve karşılıklı kontrol ederek hataların önüne geçtik.”
Ayrıca, DaVinci Resolve Studio'nun Color ve Fusion sayfaları, online kurgu sırasında yoğun kullanıldı. Omachi şunları ekledi: “Kurgu seanslarında, öne çıkarmak istemediğimiz karakterlerin parlaklığını sık sık ayarladık, lens parlaması ekledik ya da çıkardık ve kontrast ayarlamaları yaptık. Ayrıca elde çekime benzetmek için özellikle kamera sarsıntısı efektleri ekledik. Çok fazla göründüğü için bir kuşun zıpladığı bir sahnede, hareketin zamanlamasını ayarlamak için Fusion sayfasını kullandık. Normal bir animasyon iş akışında, bu tür işler görüntü birleştirenler tarafından yapılsa da prensip olarak görüntü sürecinde, görüntüler üzerinde ayrı ayrı yapılır. Bu yüzden önceki ve sonraki görüntüleri bir zaman çizelgesi üzerinde karşılaştırarak detaylı ayarlamalar yapma imkanı, büyük bir avantajdır.”
Omachi, kutup ışıklarının göründüğü ve bir hava kubbesi içindeki gökyüzünün değiştiği görüntülerde, efektler için Fusion Studio kullandı. Omachi sözlerine şöyle devam etti: “Hava kubbesi sahnesi için Fusion'da bir mat oluşturmak gerekiyordu. Dijital süreklilik yerine beklenmedik bir his yaratmayı hedefledim ve epeyce deneme yaptım. Fusion Studio'nun hızı, bunun için mükemmeldi.”
Omachi sözlerini şöyle tamamladı: “DaVinci Resolve, iş akışları için uyumlu. Başta sadece kurgu için kullanmayı planlamış olsak da normalde bir görüntü birleştirme uzmanı gerektiren işleri hızla halletmemizi veya kurguda yeni fikirlere yer vermemizi sağladı.”
“éphémère“yi izlemek için: www.youtube.com/watch?v=5R64pAPUZmk adresini ziyaret edebilirsiniz.
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.