ASC üyesi Christian Sebaldt, yeni biyografi filmi URSA Mini Pro 12K ve Pocket Cinema Camera 6K Pro kullanarak çekti.
Blackmagic Design, “REAGAN” isimli uzun metrajlı belgeselin Blackmagic Design dijital film kameralarıyla çekildiğini, uyumlandırma ve renk derecelendirmesinin DaVinci Resolve Studio kurgu, renk derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımı ile yapıldığını duyurdu.
Yönetmenliğini Sean McNamara'nın ve görüntü yönetmenliğini ASC üyesi Christian Sebaldt’ın yaptığı “REAGAN” filmi, Dennis Quaid'in oynadığı ana karakter Ronald Reagan'ın ABD'nin 40. başkanı olmak için, Hollywood'un ışıltılı dünyasından tüm şanssızlıklara rağmen dünya sahnesine çıkışını anlatıyor. 400 sahne ve 80 yıllık bir hikayeyi kapsayan bu karmaşık film, Sebaldt için hoş bir sınavdı.
Sebaldt şunları açıkladı: “Çok iddialı ve zorlu bir projeydi. Hazırlıkta çok fazla çekim yaparak farklı lensleri ve tarzları denedim. Renk uzmanım, Picture Shop'tan Paul Westerbeck ve ben, iki farklı lens seti, lenslerin arkasında farklı kameralar ve farklı ISO ayarları ile yedi farklı görünüm (CDL) geliştirdik.”
Sebaldt farklı kamera setleri kullansa da ağırlıkla URSA Mini Pro 12K ve Pocket Cinema Camera 6K Pro’nun dahil olduğu birkaç Blackmagic Design kamerayı tercih etti. Sebaldt şunları ekledi: “URSA 12K çok işe yaradı, özellikle bir ‘hızlı vinç’ kamerası olarak. Film için çok fazla mekana gittiğimizden, her zaman 'Techno' gibi bir vinç bulundurma imkanımız yoktu. Bu yüzden Set Amiri Brandon Jones istediğimiz an ray üstüne kurabileceğimiz bir Jib kolu tedarik etti ve B Kameramanımız Andrew P.C. Smith'in ise bir Ronin 2 gimbal'ı vardı. URSA 12K'yı Ronin'e taktık ve orada kaldı. Vincin bir sahnenin yapım değerini artıracağı durumlarda, hemen 12K'yı vince takıp, çekime hazır oluyorduk.”
Küçük olmasına rağmen yüksek kalite görüntüler veren Pocket Cinema Camera 6K Pro’ya bel bağlayan Sebaldt, kamerayı kullanacak birçok yer buldu. “Uygun lensle bu küçük ve hafif kameralara istediğim an sadece birkaç dakika içinde harika bir açı ekleyebiliyordum. Oval Ofis'te olduğu gibi, genellikle tavanda asılıydılar ve ultra geniş bir sabit lensle doğrudan aşağıya bakıyorlardı. Ayrıca, kurgu için çok sayıda plana ihtiyaç duyduğumuz uzun diyalog sahnelerinde, ek açılar da çekebildik.”
Sebaldt, Blackmagic RAW'ın güvenilir yapısına alışkın ve “REAGAN” çekimleri boyunca bu formatı kullandı. “Blackmagic RAW, olağanüstü kalitede bir kodek. Çok fazla toleransımız olduğundan, daha sonra görüntüleri renk paketinde kolayca manipüle edebileceğimizi biliyorum, bu yüzden daima sabit kalite Q0 çekiyorum. Blackmagic Design renk biliminin cilt tonları çok doğal ve herhangi bir sahnenin zorlayıcı kontrastını ve detaylarını oluşturmakta harika.”
Westerbeck’in yaptığı son renk derecelendirme, iki sanatçının uzun süren arkadaşlığının devamıydı ve “REAGAN” filmini DaVinci Resolve Studio'da derecelendirme sınavı, Westerbeck için keyifliydi. Westerbeck şunları açıkladı: “‘REAGAN’ filminin geniş bir tarihsel süreci kapsaması ve tüm kameralarda çekilen görüntülerin yanında Reagan dönemine ait yüzlerce arşiv klibininde eşleştirilmesi gibi eşsiz bir zorluğu da beraberinde getirdi. Bunca farklı kaynak arasında uyumlu bir görünüm elde etmek, bu filmin görsel anlatımı için çok önemliydi.”
DaVinci Resolve dahilindeki belirli araçlar, Westerbeck için orijinal görüntüleri arşiv klipleriyle eşleştirme sürecini kolaylaştırdı. Westerbeck sözlerine şöyle devam etti: “DaVinci Resolve Studio 19'daki yeni Film Görünümü Üreteci’ni, farklı dönemleri günümüz materyali ile eşleştirmekte çok iyi buldum. Yeni AI gürültü azaltma, hızlı olmasının yanında oldukça etkiliydi ve yüz iyileştirme aracı, son görünümü önemli seviyede geliştirdi.”
Uyumlandırma Kurgucusu David Schneider, Westerbeck ve Asistan Renk Uzmanı Larry Yunger'dan oluşan post yapım ekibi, iş akışlarını hızlandırmak için DaVinci Resolve Studio'daki ortak çalışma özelliklerini kullandı. Westerbeck şunları ekledi: “Ortak çalışma modunu ilk kez ‘REAGAN’ filminde çalışırken kullandım ve iş akışımızı ciddi ölçüde iyileştirdi. Ben renk derecelendirmeye odaklanırken, David yeni görüntüler ekleyebiliyor, kurguda değişiklikler yapabiliyor ve arka plana altyazı ve isimler ekleyebiliyordu. Üçüncü bir sistem üzerinde çalışan renk asistanım, zaman çizelgesinde bulunan önceki görüntüleri temel alarak yeni görüntülerin rengini güncelleyerek, benim önümden gidiyordu.”
“Eskiden kurgucu, güncellemeleri bağımsız bir sistem üzerinde yapardı ve işi bittiğinde, asistan yeni görüntüleri projeye eklerken biz işimize ara vermemiz gerekirdi. Ayrıca, kurgu ve renk derecelendirme için medyayı iki farklı depolama sistemi arasında yönetmek zorundaydık. DaVinci Resolve'deki ortak çalışma modu, bu karmaşayı etkili bir şekilde ortadan kaldırdı ve medya yönetimini kolaylaştırarak daha verimli çalışmamıza imkan verdi.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.