The Film Poetry projesi ünlü Rus oyuncu Anatoly Bely tarafından yaratıldı ve yapıldı. Son bölümü Ivor Severyanin’in şiiri hakkında minik film, Panasonic AU-EVA1 kamera ile çekildi. Yönetmenliğini Alexander Hunt, görüntü yönetmenliğini Anton Zebin yaptı. Film ekibi çalışma ve kamera hakkında izlenimlerini aktardı.
“Her zaman bir şiir hayranı olmuşumdur. Şiiri seviyorum ve sahnedeyken ondan ilham alıyorum. Aslında bir filmde şiir sunmanın doğal olduğunu düşünüyorum.
Fikir Amediateka Home of HBO’nun yaratıcı yapımcısı Alexandra Nelyubina’dan geldi. Daha önce Amedia TV için birlikte çalışmıştık. Bir noktada sadece filmlerimizi göstermekle kalmayıp, yapım katılmaya karar verdiler. İş 1147 Productions’a verildi ve Panasonic projesinde işbirliği yapmaya davet edildik. AU-EVA1 sinema kamerası test edildikten hemen sonra çekime başlandı.
Yönetmen Alexander Hunt ile birlikte iyi, doğru ve anlamlı efektlerle şiirsel ve metaforik bir görsel hikaye yarattık.”
Anatoly Bely
“Anton Zhabin, kameraman ve ekibin diğerleri benle çalışmakta hemfikir olduktan sonra proje hemen ilgimi çekti. Standart bir format yoktu ama hikayenin açıkça bir anlatım olmaması, kahramanının modu ve hislerine bağlı atmosferik çekimler konusunda kararlıydılar. Benim için ilginç bir deneyimdi ve bu projenin bir parçası olmaktan mutluyum.”
Alexander Hunt
“Ağır ve bunaltıcı bir durum yaratmak gerekiyordu. Işığı bulutlu bir güne benzer ayarladım. Kahraman oyuncunun ruh hali, dinamik ışık ile açığa çıkarıldı. Dinamik ışığı çeşitli şekillerde yarattık. Geniş çekimler için stüdyonun tepesindeki bir turntable kullanarak aracı oyuncunun üzerinde döndürebildik. Yakın çekimlerde ışık kaynağı, merkezinde oyuncunun olduğu dairenin çevresinde hareket etti. Işığın eksenler çevresindeki konumu değiştiğinde, oyuncunun görünümü de değişti. Alt, üst ve yan ışıklarla oyuncu çok farklı göründü.
Panasonic EVA1 bu projede çeşitli güçlüklerle karşılaştı. İlk kısım yarı ışıklı, neredeyse karanlık bir ortamda çekildi. Ana dinamik aralık, karakteristik eğrinin altına taşındı. Neredeyse hiç ışık yoktu ve kamera bu kadar geniş bir dinamik aralığı aktaracak yetenekte olmasaydı siyah renkte hiç ayrıntı yakalayamayacaktık. Eğrinin alt kısmında çeşitli geçişler elde ettik ve böylece gereken atmosferi yaratmayı başardık.
Genel izlenimim olumlu. Çok büyük bir avantaj, kameranın dahili ND filtreleri olması. Dahili ND filtreli en yakın analog kamera ARRI Alexa Mini. Gereken cam filtreyi harici araç olmadan hızla seçebildiğinizde bu çok önemli.
Panasonic EVA1 Canon dahil uyumlu lensler için EF-Mount yuvaya sahip. Wooden Camera ve MFT firmalarının Panasonic EVA1 kamera için EF sürgü – PL adaptörleri var. Birçok Canon lensi kullanılabiliyor. Film çekmek için özel olarak geliştirilen Canon Cine kitini kullandık. Kamerada baştan PL sürgü olsaydı, Cooke ve Zeiss gibi klasik sinema lenslerini kullanırdım.
Bu arada Panasonic EVA1 kameranın hafif ve küçük boyutlu olduğunu da eklemek gerek.”
Anton Zebin
Panasonic ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi almak için 0216 425 17 00 numaralı telefondan Başarı’yı arayabilirsiniz.