First Man filmi Neil Armstrong’un ünlü insanlık için dev adımını dramatize ediyor. Yönetmen Damien Chazelle filme güçlü bir otantik his kazandırmak için NASA’ya başvurarak Apollo döneminden kalma arşiv çekimi olup olmadığını sordu.
İyi haber, NASA arşiv malzemelerine tam erişim imkanı sundu ve çok miktarda çekim vardı. Apollo 11’in fırlatılması için çok sayıda kamera ile Saturn 5’i farklı açılardan çekerek çeşitli mühendislik ayrıntıları yakalamışlardı. Kötü haber ise benzersiz, nadir bir formatta olmasıydı; NASA’nın Kodak Ektachrome ters filmini kullanarak geliştirdiği, artık kullanılmayan 10 delikli 70mm askeri film stoku. Film şeridi dişlisinin diş aralığı modern film tarama teknikleriyle uyumsuzdu.
IMAX Başkanı David Keighley çekimleri aktarmanın yolunu sunabilecek bir prototip FilmLight tarayıcıyı önerdi. Görsel Efekt Yapımcısı Kevin Elam White Sands Missile Range’de bir Rank Cintel telesine için bir yol olduğunu öğrendi, bu belki bir telesine referansı sağlayabilecek olsa da, bir modern tarama kalitesi istenmeye devam edildi.
Kodak NASA için son derece geniş dinamik aralıklı bir özel Ektachrome ters film geliştirdi. Bu sayede gece fırlatmalarının tüm ayrıntıları yakalanabilmişti. Roket egzozunun parlak ışıkları füze rampasının etrafında olanların ayrıntılarını yakıp mahvetmiyordu.
FilmLight NASA filmlerinin taranması işini üstlendi. İnceleme sonucu filmin resim alanının 7 binden fazla satırlı, 7250 x 7250 pikselli bir kare çerçeve olduğu görüldü.
FilmLight First Man filminin yapımcıları için yaklaşık 20 dakikalık çekimi taradı. Filmin otantik olma hedefi, bu malzeme ile çok iyi başarıldı. Çalışma FilmLight’ın arşiv çekimleri mümkün olan en yüksek kalitede dijitale çevirmedeki zorluklar konusundaki bilgisini zenginleştirdi.