Zero Density sanal stüdyosunun yeni sürümüne onuncu yüzyılda optik, astronomi ve matematik yazmalarıyla tanınan İbn al-Haytham’ın adını verdi. Çalışmaları, bugün gerçek dünyada ışığın ne şekilde hareket ettiğini göz önünde bulundurarak bir sahnenin görüntüsünü çizen grafik oluşturma yöntemi olan ışın izlemeye (ray tracing) temel oluşturdu.
Nvidia’nın ışın izleme yetenekli grafik kartları ile Unreal Engine’in gerçek zamanlı render yetenekleri Reality Engine’de bir araya gelip gerçek zamanlı bir görüntü birleştirme aracı oluşturarak, yayın, arttırılmış gerçeklik, canlı etkinlik ve e-sports sektörleri için fotoğraf gerçekçiliğinde ortamlar yaratma imkanı sunuyor.
Gerçek zamanlı, düğüm tabanlı görüntü birleştirme aracı Reality Engine, canlı görüntü yapımcılığında post prodüksiyon tarzı görsel efektler sağlıyor. Reality Engine Haytham sürümü ışın izleme yetenekli NVIDIA Quadro RTX 6000 ve 8000 grafik kartlarını kullanıyor ve renderer olarak Epic Games Unreal Engine üzerinde çalışıyor.
Reality Engine Haytham sürümü Nvidia ile Unreal Engine’in ortak ışın izlemeli sunum ve grafik yeteneklerini gerçek zamanlı birleştirme yeteneklerine dönüştürüyor. Gerçek zamanlı ışın izlemeli gölgeler, yansımalar ve kırılmalar, Reality Engine Haytham sürümünde gerçek zamanda birleştirilecek ve gerçek dünyadaki gibi fiziksel varlıklar üzerinde ve dışında çalışacak