Blackmagic Design, Xue Xiaolu'nun “Whistleblower” adlı Çin gişe rekorları kıran yeni filminin çekiminde; URSA Mini Pro, Micro Cinema Camera’lar ve Micro Studio Camera 4K'lar da dahil olmak üzere birçok Blackmagic Design kameraları kullandığını duyurdu. Kamera paketleri, diğer bazı Blackmagic Design ürünleri ile birlikte, aksiyon gerilim filmi için çok sayıda sahnenin çekiminde kullanıldı.
Çin, Avustralya ve Afrika'da çekilen uluslararası gişe rekorları kıran film, ölümcül bir kazadan sonra şirket tarafından geliştirilen yeni teknolojinin bir sağlık riski olabileceğini keşfeden, bir maden şirketi için çalışan Çinli göçmeni konu alıyor.
Çin ve Avustralya ortak yapımı olan film, görüntü yönetmeni Marc Spicer ACS, 2. Ünite görüntü yönetmeni Mark Wareham, ACS ve görüntü yönetmeni Ricky Schamburg'un çektiği çok sayıda dramatik, hızlı araba çarpışma sahnelerine sahip. Aynı zamanda “Fast and Furious” filmlerinde de kamera arkasında bulunan bir çok ekip arkadaşıyla birlikte çalıştılar.
Michelle Pizanis, “Mad Max: Fury Road”, “Star Wars: The Force Awakens”, “Furious 7” ve “Thor: Ragnarok" da dahil olmak üzere, en büyük aksiyon filmlerinin bazılarında çalışan bir endüstri emektarı, projenin Kamera Asistanı oldu. Blackmagic Design ve birçok kamera ekipmanına aşina olan Pizanis, “Whistleblower ” için akrobatik hareketlerde kullanılacak kameralar için ekipman ve setler kurmakla görevlendirildi.
Filmin aksiyon ve dublör gerektiren sahneleri, diğer tüm gişe rekorları kıran filmlerle rekabet ediyor. Araçlarla, yollarda ve suda yüksek hızlı takip sahneleri, inanılmaz etkileyici dövüş sahneleri, aktörlerin tünellerden ve dar alanlardan kayarak geçmelerini gerektirecek zor çekimler yapmaları gerekiyordu. Bunları yaparken kameraları aktörlerin üzerine giydirdiler ve onların bakış açılarından aksiyonu gösterdiler. Bu görüntüleri kaydedebilmek için Kamera Asistanı Pizanis, birçok kamera seti tasarladı. Bunlar, çarpışma sahnelerinde cihazlara ve dublörlere zarar vermemesi için, yüksekten düşebilecek şekilde ve çarpışan araçlar için tasarlandı.
Bu sahneleri başarıyla çekmek için, URSA Mini Pro kameralarını yerleştirebilecekleri bir platform tasarladılar. Micro Cinema Camera’ları ve Micro Studio Camera’ları etrafında inşa edilmiş, birden fazla araba ve motosiklet donanımı da dahil olmak üzere birçok çoklu kamera platformu oluşturuldu. Her donanım ayrıca kayıt ve izleme için Blackmagic Design Video Assist 4K'ları kullandı.
En büyük setlerden biri, takip aracına konulan kaput üstü kamera setiydi. “Kaput üstünde altı URSA Mini Pro kullandık ve bunları arabanın üzerine dizmek inanılmazdı. ND Filtreler sayesinde mattebox yükünden kurtulup 6 kamaraya da, 20mm Zeiss PL Ultra Prime taktık ve bu sayede açılar birbirine olabildiğince yakınlaştı,” dedi Pizanis.
“Bu kameraları Afrika'da Malavi'ye gittiğimizde aldık ve iki çantaya sığan altı kameranın tamamı ile seyahat etmek mükemmeldi. Onları platformda kullandıktan sonra, tüm B-roll çekimlerimiz için RAW kayıt yaparak kameraları tüm performansıyla kullandık. ”
Film ekibi ayrıca geniş planlı çekimler için bir tane URSA Mini Pro’yu yedekte tuttu. Pizanis ekledi: “Çoğu zaman bu çekimler Dutch açılı sabit çekimlerdi ve bu sayede A veya B kamaranın lensini değiştirmek için zaman kaybetmedik. Yedekteki bu kamera sayesinde, ilgili sahnelerin çoklu kamera çekimlerini yapabildik.”
Araba ve diğer dublör aracı çekimleri için dört Micro Cinema Camera ve iki Micro Studio Camera 4K'dan oluşan donanımlar kullandılar. Bu daha küçük kameralar, dar açılı çekimler için mükemmeldi ve araba içinde istediğimiz noktaya yerleştirebiliyorduk.
“Micro Studio 4K'lar, tehlikeli çekim olmayan planlarda kullanıldı. Böylece 4K kaydedebildik. Kameraların zarar görebileceği çekimlerde, doğrudan kameraya kayıt yapabildiğimiz için Micro Cinema Camera kullandık ve onları sağlam kasalara yerleştirdik. Çarpışma anında bile görüntüler kusursuzdu.” şeklinde devam etti Pizanis.
“Video Assist 4K'lar, birden fazla kamerayı yerleştirdiğimiz platformda kullanıldı ve en çok hoşumuza giden otomatik kayıt özelliğiydi. Kamera kablosuz aktarıcıyla kayda girerken, monitörler de kayda girdi ve bu kayıtları oynatabildik. Kayıt tetikleme cihazımız sayesinde tüm kameraları aynı anda kayda soktuk ve güzel tarafı; Ambient NanoLockit cihazıyla tüm kamera kayıtları aynı timecode’a sahip oldu.”
“Whistleblower” filminin DIT’si Michael Easter, DIT masasında bulunan diğer Blackmagic Design ürünleriyle çekimleri gerçekleştirerek, kritik bir izleme ortamı temin etti. Blackmagic donanımı Easter'in sette, kablosuz SDI üzerinden, kameralardan canlı görüntüleri alarak onlara geçici LUT'lar uygulayabildi, kamera düzenlemelerini gözden geçirebildi, pozlamayı değerlendirdi, her bir sahne ve kurulum için referans materyallerini toplayıp görüntüleyebildi ve renk derecelendirmesi yapılmış çekimleri, yaratıcı ekibin kullanabilmesi için setteki canlı yayın ekranlarına iletebildi.
Easter; Smart Videohub 40x40, Videohub Smart Control, UltraStudio Mini Monitor ve Mini Recorder, SmartScope Duo 4K ve DaVinci Resolve gibi birçok Blackmagic Design ürününü DIT masasında kullandı.
“DIT arabamda birkaç Blackmagic cihazı var. Bunun merkezinde Smart Videohub 40x40 vardı. Videohub Smart Control ile birlikte, kablosuz SDI alıcılarından görüntüleri LUT box'larıma; 1. derecelendirmeyi görüntüleyen Referans OLED Monitörlerime ve bir quad-split SDI cihazına yönlendirdim. Ayrıca görüntüleri Video Operatörüne ve oradan tekrar DIT arabası üzerindeki başka sistemlere geri yönlendirdim. Prodüksiyon sırasında, çalışma alanında bekleyen 7 kameradan 7 monitöre canlı görüntüler aldığımız birkaç gün oldu,” dedi Easter.
“Ayrıca Mini Monitor’ları ve Mini Recorder’ leri kullanarak referans video ve hareketsiz görüntüleri yakalayıp görüntüleyebiliyorum. Pozlamayı yönetmek için, Smart Scope 4K’yı herhangi bir histogram, waveform ya da LUT kutularımın birinden bir false-color pozlamasına ayarlıyorum. Çekilen görüntüleri kontrol etmek için DaVinci Resolve kullandım.”
Kaynak: Blackmagic Design