Sadfie Kardeşlerin son filmi Uncut Gems, New York City’den karizmatik kuyumcu ve kumarbaz Adam Sandler’i ve New York elmas endüstrisini anlatıyor. Bu nedenle renk paletinin The Mill NY’da renk uzmanı ve DI yönetmeni Damien Van Der Cruyssen tarafından yaratılması yerinde oldu.
Uncut Gems görsel olarak klasik New York City görünümüne sahip, ama modern bir dokunuşla. Diamond District son kırk yıldır pek değişmediği için zaten yetmişlerin o suç dünyası havasını taşıyor. Ama ekip o sert, tanecikli New York’tan çıkıp daha az zorlanmış, daha gerçek hayatı yansıtan bir estetik sunmak istedi.
Filmin yaklaşık yarısı 35mm filme çekildi ve Cruyssen dijital çekimleri bunlarla eşleştirmek zorundaydı: “Film çekimlerini dijital sahnelerle eşitlemek oldukça zorluydu. Ekipten Baselight üzerine bindirilip her sahne için ayarlanabilecek bazı tanecikli unsurlar çekmesini istedim.”
Ekip renk derecelendirmeyi hızlandırmak için Baselight’ın BLG üstveri iş akışının avantajlarından yararlandı: “Günlük çekimleri Baselight üzerinde derecelendirdim. BLG dosyalarındaki ince ayarları saklayıp son DI sürecinde başlangıç noktası olarak kullanmamız bize en az bir gün kazandırdı. Ardından program LUT’ları oluşturuldu ve yapım boyunca ayarlanarak sağlam bir temel oluşturuldu.”
Bu boyutta bir yapımda norm olarak birden fazla teslim çalışması yapıldı; tiyatral, Dolby Vision, HDR ve SDR. Baselight’ın farklı renk alanlarınla kolayca çalışabilme yeteneği, verimlilik için gerekiyordu.
Damien Van Der Cruyssen ekledi: “Baselight hem çok güçlü hem de çok yaratıcı. Benim için teknik özellikler her zaman ikinci sırada gelir; itici güç yaratıcılıktır. Ama ikisi de sizi bir şekilde besler; yeni bir araç yeni yaratıcı fikirler getirir. Ve yeni bir yaratıcı fikir yeni bir araç için FilmLight ile bir tartışma başlatabilir, ya da sadece farklılık yaratabilir.”