Fransız sinemasının son günlerde çok izlenen “How to Be a Good Wife”, “My Cousin” ve “Waiting for Bojangels” filmlerinin tümü, ARRI Signature Prime lensli ARRI ALEXA LF kamerayla çekildi. AFC (Association Française des directeurs de la photographie Cinématographiqu) üyesi sinema Görüntü Yönetmeni Guillaume Schiffman, ARRI SkyPanel ve ALEXA Mini LF de içeren ARRI araçlarını tercih ediyor.
Guillaume Schiffman “The Artist” adlı filmdeki çalışmasıyla bir BAFTA, bir Cesar Award, ve bir de Independent Spirit Award ödüllerini kazanmasından bu yana ilgi odağı. Yönetmen Martin Provost’un “How to Be a Good Wife”, Regis Roinsard’ın “Waiting for Bojangels” ve Jan Kounen’in “My Cousin” filmlerindeki çalışmaları için araç setine ARRI ALEXA LF geniş formatlı kamera ve ARRI Signature Prime lensler katmaya karar verdi.
Schiffman ARRI kameralar, lensler ve ışıklarıyla çalışmasından ve istediği görünümleri elde etmesinden bahsetti.
Görüntü Yönetmeni Schiffman, Kamera ve Steadicam Operatörü Benoit Theunissen ile Birinci Kamera Asistanı Guillaume Genini, “How to Be a Good Wife” filminin setinde.
“ALEXA LF’i ilk olarak ARRI’nin Fransa bürosunda Natasza Chroscicki’den duydum ve sonra da “My Cousin” filmine hazırlanırken Jan da LF kameradan bahsetti. Böylece denemeye karar verdik ve Vincent Lindon’un 29 milimetreden yakın çekiminde yüzündeki ayrıntıların netliği ve alan derinliği etkileyiciydi. Bu film için bize gereken kamera oydu! Hemen dikkatimizi ALEXA LF üzerinde topladık ve sınırlarını zorlamaya devam ettik.”
Bir kamera-lens kombinasyonunu benimsediğim zaman, uzun süre aynı donanımla çalışırım. Önceden klasik ALEXA ile Leitz lensler kullanıyordum, bu kombinasyonla onlarca film yaptım. Yeterince keşfettiğimi düşündüm ve değişiklik yapmaya karar verdim. Bugün ARRI Signature Prime lensli ARRI ALEXA LF kamera kombinasyonundan memnunum. Aynı filmde çalışıp aynı görüntüyü bir daha hiç çekmiyor gibi geliyor. Ayrıca “My Cousin,” “How to Be a Good Wife” ve “Waiting for Bojangles” filmlerinin arasında büyük farklar var. Önemli olan şey, kameranın bana sevdiğim görüntü tabanını vermesi.”
ALEXA LF oyuncu Vincent Lindon’un yakın çekimlerinde çok iyi yüz ayrıntıları yakaladı. Fotoğraf: © 2020 Eskwad Pathe Films
“How to Be a Good Wife” filminde güçlü aydınlatma gerekiyordu. Evin içinde çok ışık vardı. Amaç fazladan pozlama yapmadan sürekli pencerelerden dışarını görmekti. ALEXA LF’in enlemi bunu yapabilmemi sağladı. İçeride çok sayıda ARRI SkyPanel, dışarıda HMI kaynaklar kullandım.”
Guillaume Schiffman bugünlerde aktris Sanrine Kiberlain’in yönetmenlik yaptığı ilk film olan “Portait d’une jeune Fille qui va bien” adlı filmini ARRI geniş formatlı kameralar ve Signature Prime lensler ile çekiyor.
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.