Los Angeles bağımsız film dünyasında bilinen bir yetenek olan William Hellmuth, aydınlatmanın öykü anlatımında güçlü bir rol oynadığına kesinlikle inanıyor. Eşsiz sinema tarzı ve aydınlatma yaklaşımı, en son kısa filmi Alone’da tamamen görülüyor.
Felaket uzay gemisi Intrepid’i vurup ikiye yarınca mühendis Kaya yaşamını zor kurtarır. Şimdi Alpha Centauri ile Horse Nebula arasında bir yerlerde acil kaçış modülü bir kara deliğin etrafında tur atmakta, ateşli boşluğun içerisine yavaşça alçalmaktadır. Kara delikte kapana kısılan kadına kimse yardıma gelmez, yapayalnızdır.
J. Scott Worthingon’un sinemacı William Hellmuth’u bu filme ikna etmesi için tek bir kez okuması yetti. Kısa bir zamana ve küçük bütçeye sahip William, Los Angeles kent merkezindeki bir depoda yanan bir kara delik yaratmak için Litepanels’i aradı.
Haydi bir film çekelim
Öyküyü her ikisi de çekici bulan J. Scott ile William, bu kısa öyküyü işbirliği içerisinde büyük ekrana taşımaya karar verdiler. J. Scott öyküyü senaryoya uyarlayıp baş yapımcılığını üstlenirken, William da yönetmen koltuğuna oturdu.
Uzayın derinliklerindeki parıltı
Senaryo hazır olunca William dikkatini yerçekimli deliğin kapanındaki kaçış modülünün etrafında dönen süper nova boyutunda bir kozmik ateş yaratmaya yöneltti: “Işık şefim Mark Lopez ve ben istenen efekti elde etmenin en iyi yolu hakkında uzun süre düşündük. Ben sürekli kara deliğin içine çekilen bir ışık akımı yaratmak ve bu ışığın modülün içine doğru parlamasını istedim.”
Setin çevresinde dolaşan bir ray üzerine bir 2K Fresnel yerleştirmek gibi seçenekler fazla hantal ve zaman alıcı göründü. William ile Mark, Drive all Night filminin yapımında kullandıkları Litepanels Gemini 2x1 Soft panel ışıkları hatırladılar. William: “Gemini’lerle harika bir deneyim yaşadık. Kullanımlarının sezgiselliğini, hafifliklerini ve hızlı kurulumlarını sevdik. Hız her şeydir ve Gemini’de bağlantı yapılacak çok az şey var, bazen kuruluma harcanan 1 dakikaya fazladan eklenen bir 30 saniye, bir ışığı kullanıp kullanmayacağınızı belirliyor. Bu durumda yaşam modülünün pencere tarafı boyunca bir Gemini paneller hattı kurup, DMX kontrolüyle başlatabileceğimiz ateş efektini kullanarak sürekli kayan bir ışık yaratmaya karar verdik. Ateş, Gemini RGBWW ışıklar serisindeki kişisel isteğe göre tamamen düzenlenebilen 11 özel efektten sadece birisi. Kullanıcılar mükemmel görünümü yaratmak için renk tonu, doygunluğu, yoğunluğu ve hız efektleri üzerinde eksiksiz denetime sahipler. Modülün dışarısına tamamı kablosuz bir DMX sistemiyle denetlenen 11 Gemini ışığı bir hız rayının üzerine kurduk.”
Her renk bir öykü anlatır
William’ın filminin kendine özgü bir özelliği, rengin güçlü sembolik rolü. “Öykünün aydınlatmayı motive ettiğine gerçekten inanıyorum. Karakter performanslarıyla kafalarının içine girip aydınlatmanın karakterlerinin iç yolculuklarını yansıtmasını istiyorum. Gemini 16 milyondan fazla renk ve 600 jellik dijital kütüphaneyle William’a duyguları ekrana yansıtması için geniş bir renk paleti sundu.”
William Alone filminde rengin oynadığı rolden bahsetti: “Filmin başlangıcında kara delikten modüle gelen sıcak bir ışık var; Kaya yaklaştıkça ve cehennem senaryosunun içine doğru battıkça, yoğun doygun kırmızılar, yüksek kontrast, derin gölgeler olmasını istedim. Kırmızı yükselen duyguları temsil ediyor ve kadının iç çaresizliğini ve yoğunluğunu yansıtıyor. Filmin sonuna yaklaşınca tam tersine geçiş var; derin gölgeler yine var ama mavi, serin renklerle devam ediyor ve sonunda hasta eden bir ölüm duygusunu temsil ederek yeşillere dönüşüyor.”
Litepanels ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.