Ryan Reynold’un yapım şirketi Maximum Effort’ta yönetmen, görüntü yönetmeni ve kurgu uzmanı olarak çalışan Bryan Rowland, Reynold’un “fastvertising” adını verdiği yaklaşıma öncülük etmeye yardımcı oluyor. Reynold bu tabiriyle bir şirketin yeni yükselen bir konuya hızlı tepki vererek içerik veya kampanya yayınlamasını, hızlı ve yüksek kaliteli pazarlama içeriği yaratmasını, kısaca çok hızlı reklam çekmeyi kast ediyor.
Rowland işinin üç gün içinde çeşitli markalar için mümkün olduğunca çok reklam çekmek olduğu çalışmasından bahsetti. New York’taki bir ses sahnesinde yer alan kurulumunda üç adet RED DSMC2 GEMINI 5K Super 35 kamera kullandı. Konukları Rick Moranis ile Hugh Jackman idi. Ekip hızla çalışarak Reynolds’un kısa süre önce aldığı Mint Mobile için içerik çekti, ardından kameralarını Aviation Gin ve Laughing Man Coffee reklamlarını çekmeye yöneltti.
Fırtına hızındaki yapımda Maximum Effort Başkanı George Dewey ekibe e-posta göndererek 2 günde 30 parça çekim yaptıklarını bildirdi. İşte “fastvertising” tam da bu oluyor.
Serbest kameramanlık yapmak için kayınpederinden bir kamera ödünç alan Rowland, kısa belgeseller çekmeye başladı ve 2011 yılında RED kullanıcısı oldu. RED EPIC kameraya yatırım yapmanın kariyerini ilerletmesine yardımcı olacağını düşündü. “O şeyi satın almak benim için en büyük kumardı, ama kendimi herkesten farklı kılmaya başlamak istediğimi biliyordum. Fotoğraflardan RAW iş akışına alışkındım ve aynı iş akışını görüntüye taşırsam avantajlı olacağını biliyordum.”
Blake Lively, Rowland’ın EPIC ile çektiği kısa bir parçayı görmesiyle bir açılış çekme işini verdiği gün şanslıydı. Birkaç yıl sonra Aviation Gin için bir marka tanıtımına hazırlanmakta olan Maximum Effort’tan Dewey aradı. “Hayatımın en büyük iş görüşmesiydi. Senaryo çok agresifti, çok az parayla çok şey yapılmak isteniyordu. Neredeyse on yıllık yapımcım olan Escape Velocity Productions’dan Alec Eskander ve ben yola koyulduk. Büyük drone’umu ve RED kameramı getirdim ve çekimi yaptık.”
Sonrasında Rowland, Maximum Effort’tan düzenli işler aldı; dünyanın birçok yerine çekime gitti ve Utah’taki evine dönüp kurgu ve post prodüksiyon yaptı. 2020 yılında küçük ve son derece yaratıcı bir ekibin parçası olma fırsatını yakalayınca Maximum Effort’un tam zamanlı çalışanı oldu.
Rowland’ın en son kamera tercihi, üstün zayıf ışık performansı, 5K çözünürlüğü ve elbette görüntülerinin kalitesi nedeniyle RED GEMINI. 8:1 RAW malzeme çekip, bir günde 2TB medyayı dolduruyor. “Kameranın görünümünü seviyorum. RED renk bakımından bilimsel olarak mükemmel ve bir LUT ayarlayarak birçok farklı görünüm yaratabiliyorsunuz”.
Rowland, GEMINI’nin daha yüksek çözünürlüklü kamera sistemlerinden üstün gelen yüksek kare hızını övüyor. RED’in REDCORE iş akışının sette çok büyük avantaj sağladığını söylüyor. Enlemi kaybetmemek için histogramı sürekli izlediği sürece görüntüyü post prodüksiyonda nasıl ve nerede ayarlayabileceğini biliyor. “RAW her yapımda kurtarıcım oldu ve bu özelliğe sahip olmayan bir kamerayla asla çekim yapmayacağım.”
GEMINI’nin ikili hassasiyeti ve zayıf ışık modu da Rowland’ın daha az ışık ve daha küçük bir ekiple hızlı çalışmasına yardımcı oluyor. “Tek günde çok fazla çekim yapıyoruz. Örneğin Laughing Man Coffee reklamını çekmek için bir buçuk saatimiz vardı. Bu durumda büyük pencereli yerler seçiyorum. Belgeseller çekerek yetiştim, bu sayede elimdeki imkânlar neyse onunla aydınlatmayı öğrendim. Böylece işler hızlanıyor.”
Post prodüksiyonda Rowland hareketli grafikler için bir yedek olarak Final Cut Pro X ile DaVinci Resolve kullanıyor. Önemli olanın çalışmayı dizüstü bilgisayardan yürütebilmesi olduğunu söylüyor. “Fastvertising’i mahveden şey, birine göndermek zorunda kalmak. VFX veya ses için dışarı gönderirseniz, işin gidip geri dönmesi birkaç saat bile sürse yapmaya çalıştığımız şeyi bozar.”
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.