Çin Ay Festivali sırasında gösterime giren dev film yapımlarının birçoğu, ALEXA LF kameradan ARRI Signature Prime lenslere, SkyPanel ışıklardan ARRI Rental ALEXA 65 kamera ve DNA lenslere kadar, ARRI teknolojisi ile çekildi.
Çin Yeni Yıl ve İlkbahar Festivali olarak da adlandırılan Çin Ay Festivali uzun zamandır ülkedeki sinemalar için kazançlı bir etkinlik. Ama en sonuncusu kendi rekorunu kırarak 1.9 milyar Amerikan Doları bilet satışı getirdi. Yeni Yıl Festivali sırasında ülke tarihinde ilk kez art arda 5 gün günlük bilet satışları 155 milyon doları aştı. 2.9 milyondan fazla sinema perdesini, 160 milyondan fazla kişi izledi.
Görüntü Yönetmeni DP Qiming Han (solda) “A Writer’s Odyssey” filmini ARRI Signature Prime lenslerle çekti.
A Writer’s Odyssey (Bir Yazarın Yolculuğu)
Filmin görüntü yönetmeni Qiming Han ve ekibi yapım öncesinde birçok kamerayı test ettiler ve ayrıntılı raporlar hazırladılar. Sonunda ARRI ALEXA LF kamerayı ve ARRI Signature Prime lensleri seçtiler. Bu büyük formatlı kombinasyonla sadece IMAX ve Dolby sinema standartlarına uymakla kalmadılar, daha da iyi 3D etkisi için daha fazla alan derinliği de elde ettiler. Yüksek çözünürlük ve büyük dinamik aralık post prodüksiyonda daha fazla olanak sağladı ve görsel efekt, kurgu ve renk derecelendirme ekiplerinin hepsine daha fazla yaratıcılık alanı sunuyor.
A Writer’s Odyssey” filminde kullanılan LED’lerden bazıları. Fotoğrafı film ekibi sağladı.
Filmde Çin’de çok nadir bulunan ARRI SkyPanel S60-C LED ışıktan yedi yüzden fazla kullanıldı. Filmin 3D ve yüksek alan derinlikli olması gerektiği için bu kadar çok, parlak ve yüksek kaliteli ışık kuruldu.
“The Yinyang Master” filmini Görüntü Yönetmeni Boxue Wang çekti.
Yinyang Master
Filmi çeken Boxue Wang, uzun metrajlı filmlerde geniş formatın moda olacağını önceden biliyordu, çünkü birçok avantajı var. Görüntü Yönetmeni Wang yapıma ilk katıldığında ALEXA LF henüz çıkmamıştı ve ARRI ALEXA XT ile Panavision lensler kullanmayı düşünüyordu. Yinyang Master tarihi bir fantezi filmi ve bu kombinasyon nostaljik bir görünüm sağlayabilirdi. Ardından yapımın tarihi ertelendi ve Wang ALEXA LF ve ARRI Signature Prime lensleri deneme şansı elde etti. ALEXA LF Çin’e gelince edindi ama ARRI Signature Prime lensler henüz yoktu, bu durumda ARRI lenslerle Cooke lensleri karışık kullandılar.
“Detective Chinatown 3” filmini Görüntü Yönetmeni Jie Du çekti.
Detective Chinatown 3
Detective Chinatown 3 filminin Görüntü Yönetmeni Jie Du, izlenimlerini şöyle aktardı: “Detective Chinatown 3 filminde ilk olarak ALEXA 65 kullandım. Bence şu anda en iyi geniş formatlı kamera. Yaratıcılıkta esnekliğin ötesinde, kamera seçerken düşünülmesi gereken başka şeyler var; örneğin DIT ve veri yönetimini hesaba katmalısınız. Çekimler bittiğinde nasıl görüneceğini anlamak için bazı lens testleri de yaptık. Sonunda ARRI Rental’den DNA lenslerde karar kıldık. Kişisel olarak çekimde daha geniş bir alan içerdiği için geniş açılı lensleri tercih ediyorum. Ancak bu filmde çevre önemli bir yere sahip, ve bu lensler bunu zenginleştirebiliyor. Japonya’da çoğu yer küçüktür. Küçük bir yeri büyük göstermek için büyük bir kamera kullandık. ALEXA 65’in karakteristiklerinden birisi, perspektifin farklı olması. Alan derinliği sığ olmakla kalmayıp, geniş formatlı sensörün üzerindeki piksel yoğunluğu sayesinde daha fazla ayrıntı yakalıyor. Perspektife ve ayrıntı katmaya özen gösterdik; görüntüde zengin ayrıntılar görmek için daha yüksek alan derinliği istedik. Çoğu DNA lens T2.8. Daha fazla alan derinliği elde etmek için bazen açıklığı T4 veya T5.6’ya kadar kapattık. Ardından ISO’yu 2000 veya daha yukarı ayarladık. Kamera yine tüm ayrıntıları korudu ve neredeyse hiç gürültü olmaması inanılmazdı. ARRI kameraların yakaladığı görüntüler estetik bir eğilim, bir endüstri standardı yarattı. Hedefim bu standardın ötesinde bir şey yaratmak, ama ona erişebildiğiniz sürece görüntüleriniz güzel olacaktır.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.