Görüntü Yönetmeni ve Kameraman Alister Chapman, günlük çalıştığı FX9 kameranın performansını değerlendirdi.
Dual Base ISO ile aurora çekimi kolaylaştı
“PXW-FX9 kameramı edineli 1 yılı biraz geçti ve gerçekten her gün kullandığım kamera haline geldi. Covid yüzünden normalde yaptığım kadar çekim yapamıyorum. Ama yine de FX9 kameramı çok farklı türlerde çekim senaryolarında kullandım ve her defasında güzel görüntüler verdi.
FX9’u kış ortasında Kuzey Norveç’e götürdüğümde, daha önce hiç yaşamadığım kadar soğuk bazı koşullarda kusursuz performans gösterdi. Orada olduğumda günler çok kısaydı, sadece birkaç saat sürüyordu, bu yüzden çoğunlukla çok zayıf ışık düzeylerinde çekim yaptık.
Dual Base ISO işlevi zayıf ışıkta işimi kolaylaştırdı. Geceleri FX9’un etkileyici zayıf ışık performansının avantajından yararlanarak kuzey ışıklarını çektim."
Dubai’de S-Cinetone
“Dubai’de koşullar çok farklıydı. Bu projede renk derecelendirme için zaman yoktu, tamamlanan görüntünün ertesi gün hazır olması gerekiyordu. Çölde günbatımında çekim yaparken kameranın S-Cinetone gamma eğrisi ile renk matrisini kullanarak canlı kırmızı renkte elbise giyen yerel bir modelin harika görüntülerini yakaladım.”
Birleşik Krallık’ta hızlı karma AF
“Geri dönünce FX9 kullanıcı kılavuzu görüntülerinde S-Cinetone’un ne kadar hoş göründüğünü daha da fazla göstermek için Kral Edward döneminden kalan bir malikânede, dönemin kostümleriyle çekim yapmak için bir çift modelle anlaştım. Bence harika görüntüler oldu ve Covid kısıtlamaları gevşetildiğinde daha fazla dönem çekimi yapmayı planlıyorum.
Tüm bu çekimlerde kameranın harika otomatik odak sistemini yoğun olarak kullandım. Önceden kullandığım kameralarda doğru odakta kalabilmek için %100 manuel odak kullanırdım. Fakat FX9 bunu tamamen değiştirdi. Özellikle hareket eden bir nesne varken veya ben hareket ediyorken olmak üzere, çoğu zaman benden iyi odaklama yapabiliyor. Otomatik odağı (AF) farklı tipte çekimler için ince ayarlamayı öğrenmek biraz zaman alıyor, ama şimdi çektiklerimin %80-90’ında odaklama işini kameraya bırakıyorum.”
Sonbaharda anamorfik çekim
“Otomatik odağı kullanamadığım çekimlerden birisi, Lake District’teki anamorfik çekim oldu. Çekim yaptığım hafta doğa ana neredeyse sürekli yağmur yağdırarak göllerin tam dolu olmasını sağladı. Korkunç havaya rağmen FX9 hiçbir şeyi kaçırmadı. FX9’un harika renk teknolojisiyle Cooke 2x anamorfik lensler ve güzel sonbahar renklerinin kombinasyonu, çok düz ve bulutlu ışıkta bile harika görüntüler sağladı. FX9 bu amaçlı bir anamorfik moda sahip olmamasına rağmen, 6K Full Frame sensör çok yüksek kaliteli, yüksek çözünürlüklü anamorfik içerik çekmenize imkân veriyor.”
Her şey tek kamerayla
“Gerek S-Cinetone veya S-Log3 kullanarak, gerekse kameranın 16 bit raw çıkışını kullanarak olsun, benim için FX9 en az çabayla harika görüntüler yakalamak için güvenebileceğim bir kamera. Full Frame tarama veya Super 35 tarama (ikisinin arasındaki FF 5K tarama da dahil) kullanarak 4K çekim yapabilmek, neredeyse istediğim her lensi kullanabilmem demek. Kilitli E-Mount, PL-mount Super 35mm Cine Zoom veya Full Frame DSLR lens olsun, farklı lens yuvalarına kolayca uyarlanabiliyor. Picture Cache Record, Interval Record, Slow & Quick Motion işlevleri bana tek bir kamera ile her türlü ilginç yolla çekim yapma yeteneği kazandırıyor. Hemen bir yere gidip çekim yapabileceğim bir kamera.”