Görüntü Yönetmeni Ross Riege, NBC’nin Rutherford Falls adlı yeni durum komedisine (sitcom) derinlik ve güzellik katmak için Oscar ödüllü Larry Sher ile işbirliği yaptı.
Yarım saatlik durum komedisi için her iki uzman da geniş format tercih ettiler. Riege en baştan beri tipik bir komedi programından faklı olmasını istedi. Konuştuktan sonra Sher ve yapımcılar da onay verdiler.
Ekibin konuşmalarında sıklıkla “Fargo”, “A Serious Man”, ve “Burn After Reading” gibi David Lynch ve Coen Kardeşler komedileri geçti. Riege bu konuda şu yorumu yaptı: “Bu filmlerde bir karakteri karenin içerisinde kadrajlarken her zaman lensi koymak için doğru yer vardı. Sıklıkla kamerayı karakterlere fiziksel olarak yaklaştırarak çalıştık.”
“Rutherford Falls” sette önemli COVID kurallarına uymayı gerektiren, tamamen salgın döneminde çekildi.
Riege sözlerine devam etti: “Geniş formatın diğer bir avantajı, uzun odak uzunluklu bir lensle çalışırken yine de geniş bir kare çekebilmemizdi. Küçük bir formatla, sonunda nispeten daha geniş lensler kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Geniş formatta 40mm lensle yüzleri doğru boyutta yakalarken, çevrelerindeki ortamı da alabildik. Kamerayı nesnelere yaklaştırmak, bize görüntülerin içerisine daha fazla derinlik katmamızda yardımcı oldu, ve bu durumda geniş lensle her zaman avantajlıydık. Yüzlerde bozulma olmadan ve daha küçük bir formatta 21mm lens üzerinde olabileceği gibi tuhaf görünmeden oyunculara yaklaşabildik. Yine de bazı daha uzun lens çekimleri yapabildik, fakat bu karakterler ve alanlarla ilgili bir şey.”
Riege bu kararlarda dizi yapımcılığının zaman ve bütçe kısıtlamalarının hesaba katılması gerektiğini vurguladı: “İnsanlar komedi için en iyisinin geniş açı olduğunu söylüyorlar, fakat uzun lens takıp omuzdan çekim yapmak da cazip geliyor. Doğru odak uzunluğunu seçme üzerinde çok düşündük. Bir zoom gösterisine dönüştürmeden, kamerayı yaklaştırarak her iki boyutu da elde edebilir miyiz? Geniş açılı bir çekim yapabilmek ve yine de o derinliği hissetmek, birçok yönden büyük avantaj.”
10 bölümlük dizinin çekimleri salgın nedeniyle önce durduruldu, daha sonra 13 hafta boyunca sürdü. Başlangıçta planlanandan daha fazlası, yaklaşık %65’i sahnelerde çekildi. Ana lensler MasterBuilt Classic’lerdi. En/boy görünüm oranı 2:1 idi. Mini LF, 4448 x 3096 ışığa duyarlı hücreli, 4.5K çözünürlüklü bir sensor.
Geniş formattan yararlanmanın yanı sıra Riege arabayla seyir halinde sahneler için sanal yapım setleri de oluşturdu.
Proje arka plan görüntüler tarafından sağlanan çok miktarda LED ekrana yansıtma gerektirdi. “20’x20’ Unilumin 26.6mm LED’ler grup haline getirilerek büyük ekranlar oluşturuldu. Kurulumlara bağlı olarak birkaç çeşit görüntü duvarı oluşturduk, bir defasında 8’x32’ duvar ve tekerlekli platformda gezen diğer bir 8’x16’ ekran kullandık, böylece gerektiğinde kameraya ayarlayabilecektik. Sahnelere, günün saatine ve senaryodaki yere göre seçtiğimiz dokuz ayrı HD sürüş plakası kullandık. Arka plan plakalarına benzetmek için ekranların yukarısında SkyPanel S60’lar ve bazı tungsten kaynaklar kullandım. Aydınlatmanın temelini LED plakalar belirlediği için biraz eski tipti, ve vurgulamak istediğim durumlarda ışık ekledim.”
Riege SkyPanel ışık kaynaklarının son derece düşük düzeylerde bile ışık kalitelerinin net olduğunu belirtti. Özellikle mesafenin korunmaya çalışıldığı salgın döneminde hızlı kurulum, uzaktan ayar ve düşük ısı yayımının önemli olduğunu vurguladı.
“Rutherford Falls” çalışması bittikten sonra Riege’nin kaldığı yerden devam ettiği “The Walking Dead: World Beyond”, tamamen farklı şekilde, anamorfik lenslerle, daha uzun odak uzunluklarıyla ve daha bulanık, daha az doygun tonlarla çekildi.
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.