Yazar ve Yönetmen Li Wallis’in fikri olan NothingMan, geçen yıl salgının etkilediği Berlin’de geçen yıl çekildi ve bu yıl tamamlandı, fakat ironik bir şekilde Li’nin çalışma ortağı John Dooley’in açıkladığı gibi insan ve altyapı yokluğu yapıma yardımcı oldu: “NothingMan küçük başladı ve sonra gelişti. Covid elbette bizi kısıtladı, ama çekim yerleri ve boş caddeler açısından bize beklemediğimiz başka olanaklar sundu. Bu koşullar ürkütücü ve esrarengiz bir atmosfer doğurdu.”
Çekimlerin %95’inin çok soğuk bir Alman ilkbaharında açık yerlerde olması da yalın bir estetik ve az yapım tasarımı avantajlarını getirdi. Pandemi ekibe zaten karantinada olan bazı yerlere erişim kazanmakta yardımcı oldu. Litepanels Gemini RGBWW LED paneller ve Astra 6X Bi-Color ünitesiyle aydınlatmalar gerçekleştirildi.
Li açıkladı: “Berlin’in hemen dışındaki Potsdam’da yer alan Doğa tarihi Müzesini kullanmamıza izin verildi. Loophole gibi hiç elektrik olmayan barlarda çalıştık ama harika Anton/Bauer XT 150 pillerimizi yanındaki kebapçıda şarj edip kesintisiz çekim yapmaya devam ettik.”
Ekip çok az sayıda kişiyle çekimlere başladı. Sürekli dışarıda çalışacakları için hafif ama her işi görebilecek donanıma gereksinimleri vardı. John Dooley Litepanels ışıkların neden işlerine çok iyi yaradığını açıkladı: “Ekip olarak dinamik olmalı ve hızlı hareket etmeliydik. Gemini’ler hafif olmalarına rağmen çok güçlü görünüyorlardı. Ayrıca küçük bir pakette yüksek güç taşıyorlar. 1x1 panelleri çok kullandık; birkaç kez gecenin bitip günün doğması gibi durumlarda daha fazla denetim gerektiği için 2x1 tercih ettik.”
Renk denetimi
Gemini paneller 16.7milyondan fazla renk üzerinde eksiksiz RGB denetimi sağlıyor ve bu seçeneği kullanmak, önceden ışıkların üzerine fiziksel jeller koyan ekip için büyük keyifti. John yorum yaptı: “Bu harika bir şeydi. Önceden ayarlanmış renklere sahip olmak kullanışlı ve yardımcı. Renklerle denemeler yapabilmeniz gerçeği sizi farklı şeyler denemeye teşvik ediyor.”
Li ile John zaman ve para tasarrufu yapmak, öykü üzerinde hızla ilerlemek için kişisel bir aydınlatma efekti de oluşturdular. “Bir sahnemizde böyle olacağını bilmeyen bir kadın oyuncumuz tutuklanıyordu. Bir polis arabamız olmasına rağmen onu bulunduğumuz yere yeterince yakın bir konuma getiremedik. Sonunda ışık şefimiz istediğimiz efekti elde edebilmek için Gemini’yi eliyle oyuncunun yüzüne tutarak yanıp sönen polis arabası ışıklarının onun üzerinden yansımasını sağladı. O kadar etkili ve kolay oldu ki, ışık şefi etkiyi daha da dramatik hale getirmek için oyuncunun yanına koştu.”
Açıkta ışık denetimi
“NothingMan’de yaşanan büyük aydınlatma güçlüğü, birçok yer için ışığın denetlenmesiydi. Bazen engeller çekim yerine kurulan ışıkları işe yaramaz hale getiriyor, tasarım gerektiriyordu. Li bir yeri değerlendirirken ışık şefi Jayden Bailey’i çok takdir etti. Sıklıkla çekim yerlerimizin asıl ışığını ötmek ve değiştirmek zorunda kalıyorduk. Doğa tarihi Müzesindeki ışıklar çok kötü, fazla sarıydı, bu durumda ışıkları kumaşlarla örtüp Gemini’leri gerçek ışık olarak kullandık.”
“Gün ışığının yerini alan aydınlatmalardan çok denetimli zayıf ışıklı senaryolara kadar sahneleri Gemini’lerle etkin biçimde aydınlatıp renklendirdik. Denetimleri çok tutarlı, kurulumları kolay ve hızlıydı.”
Litepanels ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.