Görüntü Yönetmeni Vladan Radovic, ARRI ALEXA Mini kamera ve ARRI Signature Prime lenslerle çekip ARRI M-Series ve SkyPanel’lerle aydınlattığı Romulus dizisi için Milattan Önce sekizinci yüzyıldaki Roma’nın ışıklarını ve renklerini yeniden yarattı.
10 bölümlük televizyon dizisi Romulus’un setinde.
Yönetmen Matteo Rovere, 10 bölümlük televizyon dizisinde Ölümsüz Kent’in (Urbs Aeterna) kuruluşundan öncesini anlatıyor. İlgisiz izleyicilere göre olmayan, Roma’nın başlangıcını tamamen artık kullanılmayan eski Latince anlatıyor. Yapımı Sky, Cattleya, Groenlandia ve ITV Studios tarafından gerçekleştirilen Romulus, izleyicileri o zamanın gerçekliğiyle sarıp sarmalıyor.
Görüntü Yönetmeni Vladan Radovic, ARRI M90 lamba kafası ile.
Yönetmen Matteo en baştan itibaren çok netti: “Filmin görüntülerinden çok memnunum, fakat TV dizisi için tamamen farklı bir şey istedim. Aslında aynı çağın farklı sunumları var; bence doğru veya yanlış olanı yok, anlatılacak öyküye uygun olanı var.”
Ekip üç lens modeliyle çok sayıda denemeler yaptı; ARRI Master Prime, ARRI Master Anamorphic ve ARRI Signature Prime. ARRI Signature Prime lenslerde karar kıldılar ve çok memnun kaldılar.
Görüntü Yönetmeni Radovic mağaralarda çekim yapıyor.
Vladan Radovic, Romulus dizisindeki deneyimlerinden bahsetti: “ARRI Signature Prime lensleri çekimler sırasında birçok koşulda denedim. Çok hoşlandığım bir lens yansıması ve aynı zamanda keskin hatlar ile yumuşaklık sunuyorlar. 29, 25 ve 21 milimetre yakın çekimlerde geniş açılı lensler de kullandık. Bozulma olmadı ve karakterlere çok yakın durup onların nefeslerini hissetmemize imkân verdiler.”
Radovic ARRI Signature Prime lenslerin cilt görünümleri ve renklerine kattığı yumuşaklıktan çok memnun kaldı.
“En başta ProRes ile çekim yapıyor ve sorun yaşıyorduk, ama ARRIRAW formatının gelişiyle durum çok gelişti. ALEXA Mini kamera ve ARRI Signature Prime lenslerle ARRIRAW formatında yapılan çekimler, insanın görüşünün doğallığını ve gerçekliğini geri getirdi.”
“Romulus dizisinde ağaçlıklarda ve kulübelerde gölgeleri ve geceleri keşfedebildim. Çok az yapay ışık ekleyerek, ateş çukurlarının, el fenerlerinin ve açık havada yaktığımız ateşlerin ışıklarıyla çekim yapabildim. ALEXA ile çalışma geçmişim çok geriye gidiyor. Film çağı bittiğinde ARRI 535’ten ALEXA’ya geçtim. Son dakikaya kadar bekleyip, aynı sonuçları alacağıma emin olmadan geçiş yapmak istemedim, ama ARRI ile daha da ilerledik. Bugün elimizde çok daha yüksek, ve en önemlisi gerçek bir sensor hassasiyetine sahibiz. ALEXA’da 3.200 ASA hassasiyet varsa, görüntüler gerçekçi oluyor ve kullanılabiliyor. Hassasiyeti 12.500 ASA olup sahte, dijital, gürültülü görünen sensörler var. ALEXA ile çoğunlukla 2.560 ASA kullanıyorum ve dijital gürültü açısından hiç sorun yaşamadım.”
Radovic ALEXA Mini ile Signature Prime lenslerin “süper hafif ve kullanımı kolay” olduğunu söylüyor.
“22 hafta süren çekimlerin bir ayını mağaraların içerisinde, çok az yapay ışık ekleyerek, el lambaları ve ampullerle yaptık. Çekim yerine ulaşmak zordu, bir patika ve tünellerden geçerek 40 dakika yürümek gerekiyordu. Ormanlarda hem gündüz hem de geceleri çok sis kullandık, çünkü belli bir şekilde aydınlatmaya imkân verdi. Dolgu ışığı olarak sık sık çok uzun bir sehpayla, kapaksız ARRI M90 lamba kafası kullandım; çoğunlukla kameraya erişen bir ışık kaynağı olarak davranıp, güneş efekti yarattı.”
“Güneşe benzer kalitede ışık veren ARRI M-Series ışıklarla çalışmaktan keyif aldım. İç mekânlarda denge için SkyPanel ışıklar kullandım.”
DP Radovic ve arka planda ARRI SkyPanel ile ekip.
Vladan Radovic bugünlerde dört yeni film çekiyor: Zuxin Hou’nun “La ricetta italiana,” Alessandro Pondi’nin “Scuola di mafia,” Laura Bispuri‘nin “Il paradiso del pavone,” ve Massimo Donati‘nin ilk uzun metrajlı filmi “Il diario di spezie”. “Tamamı ARRI ile çekiliyor. Sormanıza bile gerek yok.”
ARRI ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 358 45 20 numaralı telefondan Linka’yı arayabilirsiniz.