Blackmagic Design, Fransız dönem drama dizisi “Germinal”de, dijital ara işlemleri (DI) iş akışı boyunca DaVinci Resolve’nin kullanıldığını ve VFX çekimlerinin, Blackmagic URSA Mini Pro 12K kullanılarak yapıldığını duyurdu.
Fransız yazar Émile Zola’nın beğenilen romanından uyarlanan Germinal, 1860’larda Kuzey Fransa’daki kömür madencilerinin yaptığı bir grevin öyküsünü anlatıyor.
Bu seneki Series Mania’nın seyirci ödülünü alan altı bölümlük dramanın yönetmenliğini, David Hourrègue ve çekimlerini Xavier Dolléans yaptı.
Digital District’ten Arnaud Leviez VFX yönetmenliğini yaptı ve Deflight’den renk uzmanı Karim El Katari de renk derecelendirmesini tamamladı. Deflight ve renk bilimcisi Florine Bel, ACES renk alanında Kodak TRI X 320 filmin kontrastıyla dizi için bir LUT oluşturdu ve sette izleme için Rec.709’a dönüştürdü.
2.40:1’lik görüntü oranı için anamorfik 4K’da çekim yapan Dolléans, daha yüksek kare hızlarında kayıt imkanına ihtiyaç duyuyordu. Xavier, “ve URSA Mini Pro 12K’ya ilgimi ilk çeken, 8K’daki bu yüksek kare hızlarıydı,” diyerek sözlerine başlıyor ve şunları ekliyor:
“Bu yüksek çözünürlüğün aşırı derecede keskin bir görüntüyle sonuçlanmaması, benim için hoş bir sürpriz olmuştu. Tam tersine, bu çözünürlük, çizgileri ve kavisleri hassas bir şekilde oluşturarak, daha da hoş ve daha yumuşak görünen bir görüntü sağlıyor.”
Sadece ilk bölümde 200’den fazla VFX çekimi yapan Dolléans, görsel efektler (VFX) iş akışında bu artırılmış çözünürlükten faydalanabileceğini fark etti.
Xavier, bu konuda şunları söyledi: “Çekimler Ekim ve Aralık ayları arasında gerçekleşti ve birçok figüranı içermesi, bizim için bir takım lojistik zorluklar ortaya çıkardı. Bizim VFX’te elde edebileceğimiz noktalara göre, set tasarımında nelerin inşa edileceğine dair uygulanabilir kararlar verilmesi gerekiyordu.”
“Bu yüzden, binalar, manzaralar ve gökyüzü de dahil olmak üzere, daha sonra birleştirilecek birçok şablon görüntüyü ve parçayı 12K’da çektik. Bir patlama sekansı için siyah bir fon önünde alevler bile çektik. Kamerayı dikey olarak kullanma fikrini öne sürdüm ve böylelikle, 12K çözünürlüklü veya daha yüksek kare hızında 8K dikey alevler sunabildik.”
VFX Süpervizörü Arnaud Leviez, şunları ekledi: “Böyle çözünürlüklerle çalışmak, herhangi bir detay veya kalite kaybı olmadan, önemli ölçüde görüntüleri yakınlaştırmamızı sağladı. Örneğin, dizinin açılışında iki madencinin hayatına mal olan bir patlama var.”
“Bu bölümü, birkaç geçişle çektik: patlamayı ve madenin içindeki koridorlarda bulunan aktörlerin savrulmasını simüle edebilmek üzere telle bağlanmışlardı. Sonra madenin içinde kömür taşıyan bir at ve son olarak da patlama efektleri, 12K’da siyah bir fonda çekildi. Daha sonra, görüntü birleştirmede bu üç parçayı bir araya getirdik. Ardından görüntüyü yakınlaştırıp patlamayı büyüterek, izleyicileri alevlerin kalbine yerleştirdik.”
Tamamlanan VFX çekimleri, renk derecelendirmeyi online olarak tamamlayan Deflight’e teslim edildi. Deflight teknik yönetmeni Guillaume Bauer, “Başlangıçtan itibaren kısıtlı olan zamana karşı DaVinci Resolve ile çalışmak, bir projede ortaklaşa çalışmak imkanı sayesinde, en başından beri faydalı oldu,” dedikten sonra, sözlerini şöyle tamamladı: “DaVinci Resolve, inanılmaz derecede esnek bir araç, VFX entegrasyonları kolaydı ve renk derecelendirme ile tamamlama arasında geçebilme yeteneği, projenin zamanında ve spesifikasyonlara uygun bir şekilde tamamlanmasında, onu önemli bir unsur haline getirdi.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.