Efsanevi Hollandalı kızlar grubu Dolly Dots, geçtiğimiz sonbaharda yeniden yola devam dedi ve Avrupa pop sahnesine ilk çıkışlarının kırkıncı yılını kutlarken listelere hakim oldu.
Her ikisi de önde gelen Hollandalı yaratıcı ajans Live Legends’tan aydınlatma ve set tasarımcısı Pepijn van der Sanden ile aydınlatma tasarımcısı (LD) ve programcı Thomas de Vries, aydınlatma ve görüntüleri tam özellikli bir grandMA3 sisteminde (donanım ve yazılım) yürütmeyi seçti.
Gösteri, Zaandam’daki Zaan Tiyatrosu’ndaki prodüksiyon provaları sırasında bir büyük boy, ve bir de ufak olmak üzere iki grandMA3 konsolda programlandı – biri küresel bir oturumda görüntüleri, diğeri de aydınlatmayı yürütmek üzere. GrandMA3 konsol, sahnede beş LED yüzeyinde görünen programın tüm gösteri oynatma içeriğiyle yüklü bir Resolume makinesini çalıştırdı.
Prova sürecinin sonunda, turne Rotterdam’daki Nieuwe Luxor’da ışıltılı bir gala ile başlarken aydınlatma ve video gösteri dosyalarını çalıştırmak için tek bir konsola geçtiler. Bundan önce Thomas, Live Legends’ın Amsterdam stüdyolarında ön inceleme yapmak için biraz zaman harcamıştı.
Turnenin programcı operatörü olarak, sonuçta grandMA3’ü kullanmak tamamen Thomas’ın kararıydı. Hem o hem de Pepijn, grandMA2’yi uzun süredir kullanıyordu ve bu çalışma programında yeni özelliklere alışmaları ve bu spesifik modelde hangi öğelerin en iyi şekilde çalışacağını ölçüp biçmeleri için yeterli zaman olduğundan, bunun geçiş yapmak için harika bir fırsat olduğunu düşündüler.
Thomas, grandMA3 konsolunun kurulumunu ve fiziksel düzenini gerçekten seviyor: “Bütün düğmeler tam olarak doğru yerlerde; iyi düşünülmüş bir ürün ve çalışması harika bir his veriyor.” Çoklu dokunmatik ekranların güçlü ve havalı olduğunu düşünüyor: “Özellikle kas hafızası devreye girdiğinde, son derece hızlı programlamayı kolaylaştırıyorlar!”
Estetik olarak, bu gösteri için tasarım zorluğu, aydınlatma, görüntü ve set arasındaki mükemmel dengeyi kurmak ve Dolly Dots grubunun beş üyesini dikkatin merkezinde kalmasını sağlamaktı. Zarif, şık görünümlü set, beş adet 1 metre genişliğinde, 3 metre yüksekliğinde video sütununu çevreleyen, manzaralı dekor panellerinden yapılmış bir sahne kemeri içeriyordu. Bu çerçevede ayrıca, alanın görünümünü değiştirmek için bezden yapılmış, yukarı ve aşağı hareket eden, sahneyi baştan sona kaplayan bir afiş de vardı.
Otomatik çubukta bazı hareketli ışıklar da yer aldı. Bu son derece etkili teknik, her şeyi düzenli ve doğrusal tutup, boşluğu maksimize ederek genel resme bol görsel değer kattı. Beş sanatçı, açık ve temiz bir sahne önü alanında performans sergiledi.
Turnenin aydınlatma donatımında toplamda yaklaşık 80 hareketli ışık artı yaygın LED ışıklar ve LED çubuklar vardı ve her mekânda, tipik olarak yaklaşık 40 x 2K konvansiyonel olarak izleyici tarafına yerleştirildiler. Ekranlardan gelen görüntüler, grandMA3 aracılığıyla tetiklenen Resolume sunucusunun 11 katmanından oynatıldılar ve görüntü ve aydınlatma cue’ları ana sekanslara entegre edilerek, her şey net, düzenli ve uyumlu tutuldu.
Thomas, grandMA3’te videonun bir aydınlatma armatürü gibi davranmasını sağlayabilecek birçok ek özelliğin mevcut olduğunu söylüyor ve aydınlatma ile video operasyonunu birleştirmenin iş akışı için hem pratik hem de verimli olacağı şovlarda bunun için bir potansiyel görebiliyor.
Dolly Dots grubunun üyeleri son derece dinamik bir set ve bol eğlence sunan, etkileyici pop şarkılarından marş gibi güçlü baladlara kadar etkileyici repertuarlarını sunarlarken, Thomas da harika bir hava yaratan ve Hollanda’nın dört bir yanındaki izleyiciler tarafından coşkuyla karşılanan turnede çalışmaktan keyif aldı.
MA Lighting ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.