Reklamı Kapat
Anasayfa > Haberler > Sony VENICE ile The Life Ahead’in Yapımı
Sony VENICE ile The Life Ahead’in Yapımı
24.02.2022 11:11

BSC üyesi Görüntü Yönetmeni Angus Hudson, kolorist Paolo Verrucci ve dijital iş akışı şefi Francesco Giardiello, Netflix orijinal dram filmi The Life Ahead’in prodüksiyonu sırasında Sony’nin VENICE kamerasının, yaptıkları estetik tercihleri nasıl tamamladığını anlatıyor.

VENICE Full Frame dijital sinema kamerasının yakaladığı zengin renkler, ayrıntılar ve dinamik aralık, günümüzün film yapımcılarına güçlü ifade olanakları sunuyor. Görüntü Yönetmeni Angus Hudson ve kolorist Paolo Verrucci, VENICE’in ve yüksek kaliteli Sony X-OCN XT kodeğinin, Netflix için Eduardo Ponti tarafından yönetilen The Life Ahead’in prodüksiyon iş akışının nasıl ayrılmaz bir parçası olduğunu açıklıyor.

Full Frame 6K yaratıcı seçenekleri genişletiyor

2020 tarihli dram filmi The Life Ahead’de, Akademi Ödüllü Sophia Loren, kısa süre önce kendisini soymuş, yetim bir Senegal mültecisi olan Momo (Ibrahima Gueye) ile beklenmedik bir bağ kuran, Holokost’tan kurtulmuş Madam Rosa rolünde yer alıyor. Netflix için Eduardo Ponti tarafından yönetilen İtalyan prodüksiyonu, daha önceki işleri arasında Yıldız Savaşları: Son Jedi ve Assassin’s Creed’in de yer aldığı, BSC üyesi Angus Hudson tarafından çekildi.

Angus, “VENICE’i kullanma fırsatını ilk kez The Life Ahead’de yakaladım,” diyor. “Büyük formatta Full Frame 6K çekim yapmak çok ilgimi çekiyordu. Beni VENICE ile çekim yapmaya iten bir başka şey de çift ISO oldu. Bununla biraz daha incelikli ışıklandırma yapabilmek gerçekten hoşuma gitti.

Hem sette hem de post prodüksiyonda istenen görünümü elde etmek

Prodüksiyonun ekran görünümü; Angus, kolorist Paolo Verrucci ve dijital iş akışı şefi Francesco Giardiello arasındaki yaratıcı iş birliğinin doğrudan bir sonucu oldu.

Paolo, “Proje üzerine çalışılan yer ACES’ti, bu yüzden Francesco bir LMT [Görünüm Yönetimi Dönüşümü] de oluşturdu,” diye belirtiyor. “Bu LMT’nin özelliği, son derece doygun renkler ve soğuk düşük ışıklardı. Francesco ve Angus bu konuda sette muhteşem bir iş çıkardı, dolayısıyla ben de CDL [Renk Karar Listesi] üzerinden tonlamaya başlama fırsatı buldum; böylece eşleştirmede daha az vakit harcadım ve yaratıcılığımı nihai görüntüde daha yüksek kalite elde etmek için tam olarak kullanabildim.

Bence bu X-OCN kodeği olağanüstü çünkü 16 bit doğrusal kodlama kalitesini ve DCI-P3 alanından daha geniş bir renk aralığını koruyor, aynı zamanda post prodüksiyon için yönetimi kolay dosyalar sağlıyor.

X-OCN, iş akışında verimlilik yakalamayı kolaylaştırıyor

Angus’a göre, kodek tercihi, uçtan uca prodüksiyona geçiş iş akışı için çok önemliymiş. “Sony’nin en düşük sıkıştırmalı RAW formatı olan X-OCN XT ile çekim yapıyorduk.” Paolo’nun da onayladığı gibi, karar hem estetik hem de pratik bir karar olmuş: “Bence bu X-OCN kodeği olağanüstü çünkü 16 bit doğrusal kodlama kalitesini ve DCI-P3 alanından daha geniş bir renk aralığını koruyor, aynı zamanda post prodüksiyon için yönetimi kolay dosyalar sağlıyor.

HDR kalitesinde rötuş

Angus, “İş akışı içinde işlerin HDR tarafıyla da ilgilenecek bir LUT geliştirdik,” diyor. “HDR rötuş yapmayacak bir yayıncı veya film olduğunu sanmıyorum. O siyah renkleri devasa boyutlara kadar açabiliyorsunuz. Vurgularınızı gerçekten hassasiyetle kontrol edebiliyorsunuz. Dijital işlerde vurgularımızı hep korumak zorundaydık ama her şeyi biraz daha korumak ve sonra bilinçli bir şekilde akışına bırakmaya karar vermek ve böyle devam etmek zorundayız.

 

Paolo, “HDR düzeltmesi için Sony BVM-HX310 HDR monitörü kullandım,” diye belirtiyor. “Angus, Roma’ya geldi ve birkaç HDR testi yaptık, ayrıca iş akışının çeşitli sunumlarda nasıl olacağını; P3 renk alanıyla bir sinema salonunda, SDR ve HDR işleme yapan tüketiciye yönelik bir TV’de ve hatta iPad Pro’da nasıl görüneceğini anlamak için testler yaptık. Nihai sonucun çok benzer olduğunu söyleyebilirim.