Yönetmen Roland Emmerich, dünyayı sarsan olayları ekrana getirmeye yabancı birisi değil. Independence Day, The Day After Tomorrow ve 2012’nin yönetmeni, ayın bildiğimiz yaşam için feci sonuçlar doğuracak bir çarpışma rotasında dünyaya doğru yola çıktığı, gişe rekorları kıran başka bir felaket filmiyle geri dönüyor.
Moonfall’un görüntü yönetmeni de son teknoloji aksiyon filmlerine yabancı değil. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, The Hunger Games ve Ant-Man and the Wasp gibi filmlerde çalışarak otuz yılı aşkın bir süredir edindiği deneyimle Robby Baumgartner, Independence Day: Resurgence’da Emmerich’in kameramanlarından biri, ve yönetmenin savaş destanı Midway filminde görüntü yönetmeniydi.
140 milyon dolarlık bilimkurgu destanını çekmek için RED kameraları seçmek, Independence Day: Resurgence’daki RED EPIC Dragon ve Midway’deki RED MONSTRO sensörü ile başarılı deneyimlerden kaynaklanan, kolay ve erken bir karar oldu.
Baumgartner şunları söyledi: “İkimiz de RED MONSTRO VistaVision çipini istedik ve test etmeye gerek yoktu. İlk olarak, bu açıkça çok fazla aksiyon odaklı VFX (görsel efekt) içeren bir filmdi, bu nedenle 5:1 REDCODE RAW çeken 8K platforma sahip olmak, VFX çalışmasının daha yüksek piksel başına çözünürlükten başlayarak kare kare gitmesini (rotoscope) ve VFX oluşturmasını kolaylaştıracaktı.”
Filmde DNEG, Scanline VFX ve Framestore tarafından sağlanan ve Lola VFX ile Polmont’un ek çalışmalarıyla desteklenen yaklaşık 1705 VFX çekimi yer alıyor.
Baumgartner sözlerine devam etti: “Ayrıca, Roland Midway’de MONSTRO 8K VV ile birlikte geniş formatlı lensleri kullanmamızı sevdi ve bu boyutun hissini tekrarlamak istedi. Bu sefer MONSTRO’yu tam bir ARRI DNA Prime seti ile bir araya getirdim. Genellikle biri Steadicam için ve diğer ikisi el, dolly veya crane için üç kamera gövdesi taşıyorduk. Ayrıca ilk olarak RED RANGER da kullandım. Harika bir platform, çok etkilendim.”
Lionsgate şirketinin prodüksiyonunda astronotlar Halle Berry ile Patrick Wilson ve bir komplo teorisyeni olarak John Bradley, uzaya son bir göreve gitmek üzere için bir araya gelen, ayın düşündüğümüz gibi olmadığını bulmaya çalışan beklenmedik kahramanları canlandırıyorlar.
Baumgartner, “Roland’ın en büyük endişesi interaktif aydınlatmanın kapsamıydı,” diye açıkladı. “Montreal’deki devasa sahnelerde 360 derecelik mavi ekrana karşı çekilen birçok büyük set ve sahneyle, aktörlerimizin pratik aydınlatmasını, dünyaya çarpan ay, asteroitler, patlamalar ve havai fişekler gibi unsurlardan gelen sanal aydınlatma ile dikkatli bir şekilde dengelememiz gerektiğini biliyorduk. Etkileşimli aydınlatmanın zor yanı, VFX için işe yarayan doğru dengeyi sağlamaktır.”
Bir sahnede karakterler geceleri Colorado dağlarında meteor yağmuru yağarken yürüyordu. Baumgartner ve ekibi, 60 metrelik bir sahnenin tüm uzunluğu boyunca dolaşan çok sayıda meteor ateş topunun etkileşimli aydınlatmasını oluşturmakla görevlendirildi. Bu efektlerin kalitesi, rengi, yoğunluğu, hızı ve zamanlaması, oyuncuların eylemleriyle koordine edilmeli ve VFX’in postta oluşturacağıyla eşleşmeliydi. Bu göz korkutucu bir işti.
“LED’ler size tam RGB+W yeteneği ve tungsten veya geleneksel teatral ışıkla elde edemeyeceğiniz kablosuz kontrol sağlıyor, ancak bu işi yapmak için çeşitli kaynaklara ihtiyacımız vardı. Sahnenin tüm uzunluğu boyunca daha çok rock konserlerini aydınlatmak için kullanılan Par Can’ler koyduk ve donatılması çok karmaşık ve pahalı hale gelen armatürleri hareket ettirmek yerine, dolaşan nesneler yanılgısını yaratmak için ışıkların peşinden koştuk.”
“Par Can’lar, keskin hareketli gölgeler oluşturmak için her iki tarafa da donattığımız güçlü kaynaklarımızdı ve bize daha yumuşak bir ortam ışığı sağlamak için bir dizi üst üste yerleştirilmiş ARRI Skypanels karışımına ekledik. Her iki kaynak da sahnenin uzunluğu boyunca takip edecek şekilde, senkronize edildi.”
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.