Sony, orijinal 6K VENICE sensörünün yanı sıra yeni geliştirilen tam kare 8.6K sensöre sahip VENICE 2’yi geçen yılın sonlarında piyasaya sürmüştü. Kısa süre önce Netflix, orijinal prodüksiyonlarını çekmek için onaylanan kameralar listesine Sony’nin en üst düzey modeli VENICE 2 8K kamerasını ekledi.
VENICE 2, orijinal VENICE kameranın yanında onaylı kameralar listesine eklenen onuncu Sony kamerası. Şirket, özellikle yüksek kontrastlı ve büyük ölçekli Crystal LED ekranlarıyla birlikte kameranın VFX ve sanal prodüksiyon kurulumlarında sanal gerçeklik (VR) için “çok uygun” olduğunu bildirdi.
Netflix, kullanıcının Sony 16-bit X-OCN XT ve ST formatlarında dahili olarak RAW kayıt yapması koşulu ile bu kamerayı 4K prodüksiyonlar için onayladı. Kullanıcıların S-Gamut3.Cine / S-Log3 veya S-Gamut3 / S-Log3 resim profillerinde çekim yapmaları gerekiyor.
Onaylanan çözünürlükler şunlar:
- Tam Kare (Full Frame): 30 fps’ye kadar kare hızlarında 8,6K 3:2. Ayrıca, 60 fps’ye kadar 8.2K 17:9 ve 7.6K 16:9 çözünürlükler de kabul edilir,
- S35: 90 fps’ye kadar kare hızlarında 5,8K 17:9 ve 5,4K 16:9.
- S35 anamorfik modunda 48 fps’ye kadar 5,8K 6:5.
Netflix, ProRes 4K 422HQ ve ProRes 4K 4444 dahil olmak üzere diğer bazı 4K ProRes seçeneklerini de onayladı. Ancak içeriğin aşağıdaki sensör çözünürlüklerinden herhangi birinde çekilmesi gerekir:
- Full Frame: 60 fps’ye kadar 8.2K 17:9 veya 7.6K 16:9.
- S35: ProRes 4K 422HQ’da 75 fps’ye kadar ve ProRes 4K 4444’te 60 fps’de 5.8K 17:9 veya 5.4K 16:9.
Küçük ve hafif ancak sağlam yapılı VENICE 2 gövdesi, 8K 60p kayıt için yeni yüksek hızlı 6,6 Gbps AXS kartı AXS-A1TS66’dan yararlanıyor. Thunderbolt 3 arabirimi aracılığıyla AXS-AR3 dahil olmak üzere mevcut AXS bellek kartı okuyucular, bu yeni kayıt ortamıyla uyumlu.
Ek olarak, VENICE 2 kullanıcı arayüzü orijinal VENICE ile aynı ama kullanımı daha kolay ve daha sezgisel hale getirmek için iyileştirmeler de yapıldı. Kamera, neredeyse tüm orijinal VENICE aksesuarlarıyla uyumluluğu korurken, gelişmiş bir ürün tasarımı sunuyor.
X-OCN formatı, ACES, Rec. 2020, SMPTE ST 2084 gibi en ileri iş akışları, Sony S-Gamut3 renk alanına ve yüksek dinamik aralıklı ton eşleştirme için ideal. Gerekirse Sony RAW Viewer gibi post prodüksiyon araçları X-OCN malzemeyi 10 bit teslim edilecek işler için 16-bit Linear’dan Sony S-Log3’e işleyebiliyor. Sony’nin benzersiz log eğrisi S-Log3, veri deposundaki ve izleme koşullarındaki kısıtlamalar 10 bitlik sunumu gerektirdiği durumlarda çok gerekli. S-Log3, VENICE görüntüleme sensörünün geniş dinamik aralığını yakalıyor ve XAVC, MPEG veya Apple ProRes kodeklere kaydedilirken olduğu gibi günlük çekimleri izlemek veya görüntü takibi için gri skalası geçişlerini 10 bit içerisinde mümkün olan en iyi şekilde eşleştiriyor.