HAIM’in aynı adı taşıyan Grammy adayı 2020 albümlerini desteklemek ve tanıtmak üzere çıktığı Women in Music Pt. III Turnesi, Kaliforniyalı ünlü üç kız kardeşin ikinci uluslararası gezintisi. Turne Nisan ayında Las Vegas’ta başladı ve onları ABD’de ve ardından Kanada ve Avrupa’da onlarca planlanmış konser yerine götürecek. Pandemi, bu tur da dahil olmak üzere, önce turneleri tamamen durdurdu ve daha sonra, yakın zamanda grupları çok sayıda zorlu yola soktu. HAIM’in yolculuğundaki zorluk, her gün arenalardan amfi tiyatrolara, sonra yeniden arenalara ve hatta bazı büyük kulüplere gitmelerini gerektiren programları. Bir PA sisteminden onlarla aynı tempoda yolculukları yapmasını istemek çok aşırı olurdu, ama L-Acoustics K2 her şeyin üstesinden gelebiliyor.
Turne için Production Resource Group’un (PRG) Los Angeles ofisi tarafından sağlanan eksiksiz donatım, her bir tarafta 16’sı havada asılı ve yine her bir tarafta 12 Kara dolgu hoparlörü olarak bulunan 32 adet K2 kasası içeriyor. Sekiz tane daha Kara, ön dolgu olarak sahne kenarı boyunca dizili olup, gerektiğinde yardımcı dolgu olarak dört ARCS II kutusu var. Bu arada, K2’yi ek alt uç uzantısıyla güçlendirmek için 16 KS28 alt birimi konuşlandırıldı. Her şey, bir çift L-Acoustics P1 AVB işlemci aracılığıyla bir AVB ağı üzerinde çalışan 36 adet LA12X yükselteçli denetleyici tarafından destekleniyor.
Ancak grubun her hayranı, her konserde her hoparlörü duymuyor. Bu turnedeki mekânların çeşitliliği nedeniyle, her alan için PA ihtiyaçları önemli ölçüde değişebiliyor. HAIM’in turnedeki PA teknisyeni Scott Jarecki, bunun K2 için bir sorun olmadığını söylüyor: “K2’de harika olan şey, ne kadar çok yönlü olduğu. Çok çeşitli mekânlarda çalışıyoruz ve sistem bunların hepsi için çok iyi ölçeklenebiliyor.”
Örneğin, KS28 bas hoparlörlerinin, sahne boyunca 2.5 metre aralıklarla ikişerli yığınlar halinde veya bir sahnenin önünde yerde bir yay şeklinde nasıl yerleştirilebileceğinden bahsediyor. Jarecki ve Sistem Mühendisi Tom Stegemann’ın L-Acoustics Soundvision öngörücü yazılımı ve FIR filtreleri ile önceden her mekân ve performans için tasarımlar geliştirmeleri sayesinde, çeşitli PA konfigürasyonları, ilk kamyon yola düşmeden önce bile büyük ölçüde haritalandı.
Jarecki sözlerine devam etti: “Madison Square Garden’dan bir kulüp konserine kadar kamyondan ne kadar PA’yı çıkarmamız gerektiğini tam olarak biliyoruz. İnanılmaz derecede iyi ölçekleniyor ve sonunda hangi sistem yapılandırmasını kullanırsak kullanalım, izleyici alanı (FoH) miks uzmanımız Scott Adamson’a yine de tanıdık geliyor ve duymayı beklediği sesleri sunuyor. Sistem çok esnek ve mekânlara iyi uyum sağlıyor.”
Stegemann ayrıca K2 donatımının esnekliğini farklı bir boyutta takdir ediyor: “Bu turnede fizik yasalarını zorladığımız, bazı durumlarda K2 kutularını 90 metre uzağa koyduğumuz zamanlar oldu. Teknolojisi çok iyi bir donatım, çünkü gerektiğinde onu sınırların ötesine itmemize izin veriyor, böylece izleyici alanı ve en uzak koltuklar doğru ses deneyimini elde ediyor.”
HAIM’in L- Acoustics sistemi, PRG’nin Toronto ofisinde Ses Proje Yöneticisi olan Randall Knight tarafından tasarlandı: “Her zaman L- Acoustics olacaktı; onu HAIM’in Prodüksiyon Müdürü Chip Valentino talep etti.” Knight, grubun geniş kapsamlı mekân güzergâhını düşündüğünü ve K2 ve Kara kasalarının en iyi kapsam ve bütçe dengesini sağlayacağını hesapladığını söyledi: “Bugünlerde turne yaparken her ikisini de aklınızda bulundurmalısınız ve L-Acoustics bize bunu saptamamız için gereken araçları sağlıyor.”
L-Acoustics ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.