Bu yaz, Singapur Uluslararası Sanat Festivali (SIFA), iki yıl aradan sonra yeniden gerçekleştirildi. The Anatomy of Performance - Ritual başlıklı etkinlikte, tümü çeşitli performans sanatı disiplinlerinde yaratıcı tasarımcılar tarafından tasarlanan yedi benzersiz mekânda sahnelenen yetmişin üzerinde gösteri yer aldı. Festivalin açılışını, kullanılmayan bir elektrik santralinde bir performansla gerçekleştiren SIFA, Singapur Çin Orkestrası’nı J5 Productions tarafından sağlanan L-ISA Immersive Hyperreal Sound ses sistemiyle sundu.
Singapur Çin Orkestrası, yerli Bornealıların kültürel mirasına odaklanan Sarawak merkezli bir yaratıcı ajans olan Tuyang Girişimi ile birlikte festivali MEPAAN performansıyla açtı. Borneo’nun Kayan halklarının dilinde, mepaan ‘her zaman’ anlamına geliyor ve performans, Kayan’ın manevi ve kültürel ayrıntıları arasında işitsel ve görsel bir yolculuk oldu. Orkestra müziği eşliğinde, SIFA Festival Direktörü Natalie Hennedige tarafından yönetilen 75 dakikalık gösteride Tuyang Girişiminden başrol oyuncuları Adrian Jo Milang ve Mathew Ngau Jau’nun şarkı ve dansları yer aldı.
Çelik ve betondan inşa edilmiş devasa bir endüstriyel alan olan hizmet dışı bırakılmış Pasir Panjang Elektrik Santrali’nde sahnelenen gösteri, izleyicileri Güneydoğu Asya’nın bozulmamış yağmur ormanlarının içindeymiş gibi hissettirmek için kostüm tasarımcıları, fotoğrafçılar, film yapımcıları, set, ışık ve ses tasarımcılarının yanı sıra multimedya sanatçılarını da bir araya getirdi. SIFA, ses sistemini tasarlamak ve yönetmek için Ctrl Fre@k şirketinden Jeffrey Yue’yi görevlendirdi. Singapur Senfoni Orkestrası’nın Singapur Botanik Bahçeleri’ndeki performansı ve Ryuichi Sakamoto’nun Esplanade Tiyatrolarındaki samimi “Fragments“ konseri için ses tasarlayan Ctrl Fre@k, festivale yabancı değildi.
Yue, Singapur’daki Concept Systems Technologies L-ISA Oditoryumu’nda APAC için L-Akustik Uygulama Proje Mühendisi olan Chung Wah Khiew liderliğindeki uygulamalı L-ISA ses atölyelerine katılmıştı. Yue, net ve doğal ses elde etmek için nesne tabanlı miksin avantajlarını biliyordu, bu nedenle MEPAAN performansı için L-ISA teknolojisini kullanma konusunda tavsiye almak için Khiew’e yöneldi. Yue, “Khiew ve ben, nesne tabanlı miks ve yerelleştirmenin mekândaki gür orkestral sesi zenginleştireceğinden emindik,” diye açıklama yaptı.
İkili, mekânın çıplak beton ve çelik iskeletinden kaçınırken izleyiciyi sese boğacak hassas yatay ve dikey kapsama alanı elde etmek için L-Acoustics A Serisine dayalı bir tasarımı tercih etti.
Biri A15i Focus ve bir de A15i Wide olmak üzere iki A serisinden toplam beş askı, yalnızca seyirci oturma alanının tam olarak kapsanmasını sağlamak için 6 metre yüksekliğe asıldı. Çinli orkestranın çeşitli enstrümanlarının seslerini yakalamak için toplam 56 mikrofonun kullanıldığı sahnede, alçak frekans girişimini en aza indirmek için kardioid modunda iki adet SB28 bas hoparlörü (Subwoofer) yerleştirildi. Sahnede ses takip dinlemesi için L-Acoustics X12 ve X8 koaksiyel kasalar kullanıldı. Tüm sistem, LA8 ve LA4X basitleştirilmiş kontrolörler tarafından denetlendi.
Oturan izleyicilerin %94,7’sinin sarıp sarmalayan L-ISA kapsama alanına girmesiyle, hesaplamaların uygulama için etkili olduğu kanıtlandı.
Performans, L-Acoustics yükselteçli kontrolörler aracılığıyla ana sahne sistemine gönderilmeden önce, bir L-ISA Processor tarafından desteklenen bir DigiCo SD5’e yerel olarak entegre edilmiş ISA Controller kullanılarak mikslendi.
L-Acoustics ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.