Paris’teki başarısının ardından müzikal, Pasquale Panella’nın tercüme ettiği sözleriyle 2002’de Gran Teatro of Rome’da İtalya’daki ilk gösterisini yaptı. Prodüksiyonu Enzo Product Ltd ile işbirliği içinde gerçekleştirilen, küratörlüğünü ve dağıtımını tamamen Vivo Concerti’nin yaptığı ve Gilles Maheu’nun yönetimindeki 2022 turnesi, İtalyan yarımadasında 180’den fazla gösteri içerecek.
Bu 20. yıldönümü prodüksiyonu için, orijinal ekibin bir parçası olan FOH (izleyici alanı) Mühendisi Alberto Alicandro, Monitör Mühendisi Simone “Zeta” Saccomandi ve Mikrofon Teknisyeni Andrea “Niski” Stanisci de dahil olmak üzere yetenekli ve deneyimli ses ekibi üyeleri seçildi. Mikrofon donatımı, 4066 4066 Omnidirectional ve 6066 CORE Subminiature ürünlerinden oluşan 16 adet mikrofon-kulaklık kafa seti, salonun sesini yakalamak ve IEM mikslerini beslemek için iki çift 2011 2011 Twin Diaphragm Cardioid ve 4018 Supercardioid mikrofonlar olmak üzere tamamen DPA çözümlerinden oluşuyor.
Zeta yorum yaptı: “Oyuncuların kulak içi mikslerini daha doğal hissetmelerini sağlamak için genellikle salonun sesini kullanırım ama aynı zamanda ortam seslerini ve izleyici tepkisini kaydetmek için de kullanırız. 2011 çifti, bir Jecklin Disk ve mekana bağlı olarak bir kamera da barındıran özel yapım bir destek ile FOH konumunda A/B dar veya stereofonik (Binaural) konfigürasyonda düzenlenirken, geniş A/B konfigürasyonundaki 4018 ise sahne önünde konumlandırıldı. Ben gerçek bir DPA fanatiğiyim ve mikrofonlarını klasikten caza ve rock’a kadar her şey için kullanıyorum. DPA ürünlerini doğru çalışmaları nedeniyle tercih ediyorum. Bu kapsülleri kullanmak şüphesiz bunun gibi karmaşık bir müzikalde hayatı kolaylaştırıyor. Büyük oditoryumlardan spor salonları veya açık hava mekanları gibi ideal olmayan akustik alanlara kadar pek çok farklı tiyatroda standartları yüksek tutmamıza yardımcı oluyor. Aşırı eşitlemelere veya doğal olmayan müdahalelere neredeyse hiç ihtiyacım yok.”
Alberto’nun da şüphesi yok: “DPA kapsülleri, hecelerin en çok ayrılarak söylendiği şarkılarda bile her zaman en iyi anlaşılırlığı sağlıyor. Artan veya azalan EQ müdahaleleri asla sert veya sıkıcı olmuyor. Örneğin, yüksek frekansları vurguladığınızda bunlar her zaman çok doğal ses veriyor. DPA, Notre-Dame de Paris için her zaman ilk tercihtir.”
Yapımcı David Zard ile Müzik Şefi, Besteci ve Şarkıcı Riccardo Cocciante arasındaki işbirliğinin ürünü olan “Notre-Dame de Paris”, dokuz dilde 1.419 prodüksiyonla dünya çapında 13 milyon izleyiciye ulaşarak küresel bir başarı elde etti. Gösterinin aldığı birçok ödül arasında, 2008 Sanremo Müzik Festivali’nde (Festival della canzone Italiana) övgüler kazanan ana kahramanlar Giò Di Tonno ve Lola Ponce arasındaki güçlü ortaklığa dikkat çeken bir tanesi var. Ayrıca, bir milyondan fazla bilet ve üç milyondan fazla albümle, operasyonun ilk yılında şimdiye kadarki en büyük bilet satış rakamları bakımından Guinness Dünya Rekorları Kitabı’na girdi.
Notre Dame de Paris, ilki 18 Eylül 1998’de, Paris’te bulunan Paris Kongre Sarayı’nda oynanan bir müzikal. Victor Hugo’nun aynı adlı romanından esinlenerek oluşturulan müzikalin sözlerini Luc Plamondon yazmış, bestelerini Richard Cocciante yapmıştır.
DPA Microphones ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.