Yeni Netflix aksiyon-komedi filmi Day Shift’te Jamie Foxx, San Fernando Vadisi’nde vampir katili olarak ek iş yapan bir havuz temizleyicisi. Filmde ölümsüzleri ortadan kaldırmak çok zaman alıyor ve sektördeki en deneyimli dublör uzmanlarından biri olan Yönetmen J.J Perry ile Görüntü Yönetmeni Toby Oliver, birlikte baş döndürücü bir kargaşa yaratmak için her fırsatı değerlendiriyorlar.
Oliver filmle ilgili açıklama yaptı: “Birden fazla kameralı çekimler vardı, bir de çok kameralı çekimler vardı. Day Shift’te a bazı günlerde dört tane RED MONSTRO ve 10 tane de KOMODO plus kullandık. Piroteknik (havai fişek, ısı, ışık, gaz, duman) içeren sahneler için daha fazla KOMODO ekledik. Bazen 20 kamera ile çalıştık. J.J için kamera sayısı ne kadar çoksa o kadar eğlenceliydi. Dublörlerin bazı olağanüstü açılarını elde etmeye hevesliydi. Diyalog sahnelerinde bile her zaman en az üç kameramız oldu.”
Perry, 1990’lardan itibaren Mortal Kombat, Avatar, Argo, Oldboy, Django Unchained, Gemini Man, Hızlı ve Öfkeli dizisi ve John Wick: Bölüm 2 gibi gibi aksiyon filmlerinde dublör, dublör koordinatörü veya ikinci ünite yönetmeni olarak çalıştıktan sonra ilk uzun metrajlı yönetmenlik denemesini Day Shift ile yaptı.
Bu arada Oliver, korkudan (Jordon Peele’in Oscar adayı Get Out filmi), aksiyon korkuya (Wolf Creek 2), komediden (Barb and Star go to Vista Del Mar) ve komik gerilime (Happy Death Day) kadar farklı türlere yayılan film türleri üzerinde çalışan bir görüntü yönetmeni olarak 30 yıllık bir kariyere sahip, ama vampirlerle dublör odaklı bir aksiyon komedisi hiç çekmemişti, bu nedenle Day Shift filminde çalışmaya davet edildiğinde cazip geldi.
Oliver, “Film fikrini sevdim ve J.J ile tanıştığımda uyum sağladık” dedi. “Parıltılı ve havalı görünmesini ve en önemlisi San Fernando Vadisi’ndeki her sahnede elimizden geldiğince zorladığımız o sıcak LA havasına sahip olmasını istedi.”
Hikayede vampirler sıcağa dayanamıyorlar, bu yüzden saklandıkları yerlerde ve devasa klima üniteleri olan evlerinde dinleniyorlar. Böylece Oliver, Los Angeles’ın turuncu ışıltısını vampir dünyasının daha soğuk mavi-yeşiliyle kontrast olacak biçimde kullandı.
Valley’de üç haftadan uzun bir süre çekim yapmak, filmin görünüşünü belirlemeye yardımcı oldu. “Biz oradayken Temmuz ayında Valley cehennem kadar sıcak olabiliyordu. Biz film için bunu kabullendik.” İç mekanlar ve bazı yerler Atlanta’da çekildi.
Hem Perry hem de Oliver, RED’e aşinaydı (Oliver, MONSTRO ile Jeff Tremaine’in hard rock grubu Mötley Crüe hakkındaki The Dirt adlı biyografik Netflix filmini çekti), ancak kamera seçimi için en önemli nokta, kinetik dublör sahnelerini yakalamak için ideal boyut ve çok yönlülük sağlayan RED KOMODO’nun gelişiydi.
“Dublör çalışmaları için çok sayıda kompakt kameraya ihtiyacımız olduğunu biliyorduk ve 6K çözünürlükte KOMODO, duvarlara monte etmek veya rampaların arkasına saklanmak için idealdi. En güzel ve dinamik çekimlerden bazıları, KOMODO ile uçan FPV drone ile elde ettiklerimiz oldu. Ana kameramla araya girmemiz için bize harika bir kalite sunabildi.”
Ana kameralar, üç RANGER gövdesi artı bir WEAPON içeren RED MONSTRO idi. Oliver, Fuijnon Premista 19-45 mm zoom’larla desteklenen Zeiss Supreme ve Supreme Radiance setleriyle 2,4:1 kırpılmış VV 8K sensörün tam karesini, Los Angeles ve Atlanta’dan Alternative Rentals tarafından sağlanan ve sürekli genişleyen ekipman paketiyle çekti.
Zeiss prime lensler hakkında Oliver şunları söyledi: “Ne yumuşak ne de çok sert olmayan görünümünden çok memnunum. Radiance, özünde bulunan bir parlama dokunuşu ekliyor. Önemli olan, bu lenslerin el ve Steadicam/Trinity için kompakt olmasının yanı sıra, bize tam kare ve yüksek hızlı bir görünüm vermesi.”
Los Angeles’ta Valley’deki bulvarlarda otomobil kovalamacasında, LA nehrinin beton yatağında gerçekleştirilen 8K RED WEAPON taşıyan sabit kafalı bir motosiklet çekiminde, ve “çılgın aksiyon açıları” yakalamak için kamyonların çeşitli parçalarına ve kameralı takip araçlarına takılı çok sayıda KOMODO kullanıldı.
Bazı sahnelerde, MONSTRO’yu taşıyan büyük bir İHA havadan görüntüler için uçuruldu, ardından bir MöVI Pro gimbal üzerinde çekime kesintisiz devam eden operatöre sorunsuz aktarım için yere indi.
Oliver şöyle konuştu: “RED ile çalışmanın avantajı, kameraları donatmanın çok kolay olması. Daha küçük bir gövdeye veya farklı bir mod veya kare hızına ihtiyacımız olursa, o kamerayla çalışmaya hazırdık. KOMODO’lar süper güvenilir ve ucuzlar, bu nedenle sette çok sayıda kameraya sahip olabilirsiniz. Tüm yönleri aynı anda çekmek ve kurulumlar arasında hızlı küçük ayarlamalar yapmak için ön aydınlatma yaptık.”
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.