Blackmagic Design, “30 Coins” isimli HBO Original dizisinin ikinci sezonunun, renk derecelendirme ve son kurgusu dahil DaVinci Resolve Studio ile tamamlandığını duyurdu.
Yönetmenliğini Álex de la Iglesia'nın yaptığı ve Görüntü Yönetmeni Pablo Rosso tarafından çekimleri yapılan “30 Coins”; şeytan tarafından ele geçirilme, cehennemden gelen mitolojik yaratıklar, dehşet verici manzaralar, atalardan kalma kültler ve bu korku türünde en deneyimli izleyicilerde bile tedirginlik ve şaşkınlık yaratan başka korkularla dolu karmaşık hikayesiyle biliniyor.
İkinci sezonda çekimlerin çoğunluğuna İspanya ev sahipliği yaparken, ilave çekim mekanları olarak Roma, Vatikan, Londra, Paris ve New York, bu çeşitliliğe renk kattı.
İspanyol post prodüksiyon şirketi La Bestia Produce'nin kurucusu ve renk uzmanı Jorge Molina Cuquerella, şunları söyledi: “Cehennemle bağdaştırılan kırmızı, turuncu ve sarı renklere odaklanarak, antik gravürler ile bağıntılı tarihi referanslardan ilham aldık.”
Sözlerine şunları ekledi: “Renk derecelendirme çalışmamızda, soluk ve doygunluğu azaltılmış tonlara odaklanarak, filmdeki şeytani atmosferi güçlendirmeyi amaçladık. Bu ayrıntıları hassas bir şekilde belirginleştirmek için DaVinci Resolve'nin orta ton detay aracını kullandık ve Open FX doku vurgulayıcı eklentisi ise ten dokularını, yaraları ve olağanüstü yaratıkların görünüşünü geliştirmemizi sağladı.”
Cuquerella ayrıca, Mars'a benzemesi için tasarlanan ve dev bir UFO'nun olduğu Kanarya Adaları’ndaki çekimlerin kırmızı kumlu sahnelerinin eşleştirilmesinde ve ışığın dengelenmesinde çıkan zorlukları şöyle anlattı: “Özellikle birden fazla kameranın kullanıldığı ve vantilatörlerin ya da helikopterlerin havaya kum kaldırdığı sahnelerde, epey zorlukla karşılaştık. Bu zorluk; bir kamera açısı kumu yakalayıp sert bir kontrast sunarken, kum olmayan başka bir açının bu kontrasttan yoksun olmasından dolayı, çekimlerin günün farklı bir saatinde yapılmış gibi görünmesiyle ortaya çıktı.”
DaVinci Resolve Mini Panel kontrol yüzeyinin bu süreci hızlandırmaya ve kolaylaştırmaya yardımcı olduğunu belirten Cuquerella, şunları ekledi: “Art arda yapılan çekimlerde, özellikle de kahramanın yaşayan ölüleri andıran makyajıyla dengeli bir kontrast düzeyi elde etmek zordu ve haftalarca uğraşmam gerekti.”
La Bestia Produce, yeni bir görünüm sağlayan ve LUT'lara olan ihtiyacı ortadan kaldırarak daha fazla yaratıcı özgürlük sağlayan, ACES renk yönetimli bir iş akışı kullanıyordu.
Cuquerella bu konuda şunları açıkladı: “ACES renk alanına geçmemizin ana faydalarından biri, renk uzmanlarının VFX uzmanlarıyla aynı renk alanında çalışabilmesi ve kamera kaba kurguları ile post prodüksiyon görüntüleri arasında hiçbir fark olmamasıydı. Bu iş akışı, bölüm başına 300'den fazla VFX görüntüsü düşen bir dizide, özellikle faydalı oldu.”
Cuquerella şunları ekledi: “EXR'leri kullanarak, VFX görüntülerini birleştiren uzmanlara bir RAW görüntü verebiliyor ve tanımladığımız renk parametreleri kullanılarak birleştirilmiş VFX ile çalışmalarının sonucunu bize geri göndermelerini sağlıyorduk. Bu, çekimlerin yeniden onaylanmasını gerektirmeden, başlangıçta planlanmamış yeni efektlerin eklendiği bizimki gibi bir dizi için özellikle hayati önem taşıyordu.”
Son kurgu süreci boyunca her bölümün birden fazla revizyondan geçtiğini belirten Cuquerella, sözlerini şöyle tamamladı: “Resolve'de ACES renk alanının uygulanması sayesinde, tüm departmanların her zaman aynı dili konuşmasını sağlama imkanımız oldu ve böylelikle son işlemleri hızlandırabildik.”
Daha fazla bilgi edinmek için 6 Haziran 2024'te Madrid'deki DaVinci Resolve Live etkinliğinde Jorge Molina Cuquerella'ya katılın. www.blackmagicdesign.com/tr/event/davinci-resolve-live-tour/
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.