Madrid’deki post prodüksiyon şirketi La Bicicleta AD, The Magician’ın yapımı için Panasonic 360 derece kamerayı test etti. Amaç işe yarar bir 360 derece sanal gerçeklik görüntüsü elde etmek için post prodüksiyonda görüntüleri birleştirirken saatler harcamaktan kurtulmaktı. Panasonic AW-360C10 sahada gerçek canlı yapıma uygun tek kamera ve dahili olarak gerçek zamanlı birleştirmeye imkan veriyor.
La Bicicleta AD, Panasonic AW-360C10 kamerayı Avrupa’da ilk kullanan firma oldu. Ajansın bu alanda önemli deneyimi var. VR içerik yaratmak için çeşitli ticari 360 derece kameralardan özel projeler için üretilen kameralara kadar çok sayıda kamerayı denediler. Firma Görüntü Yönetmeni Tommie Ferreras’ın çektiği son projesi The Magician için Panasonic AW-360C10 360 derece kamerayı denemek ve canlı kamera görüntü birleştirme işinin post prodüksiyonda geleneksel olarak yapıldığı kadar etkin olup olmadığını görmek istedi.
La Bicicleta AD VFX Danışmanı Pedro Martinez şunları söyledi: “Resim kalitesiyle ilgili olarak bu kameranın hassasiyetinin çok iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Çok az ışık olan bir bodrum katı otoparkında denedik ve bu aşırı koşulda bile iyi performans gösterdi.”
Dört ayrı kameranın senkronize olup tek bir 2:1 oranlı 4K görüntü yarattığı sistem, 4K panoramik içeriklerin görüntülenmesine, kaydedilmesine ve akışına imkan vererek, izleyiciyi olayın içindeymiş gibi hissettiriyor.
360 derece kamera spor etkinlikleri ve konserler gibi canlı uygulamalar için ideal. Çok düşük gecikme, hassas gerçek zamanda aktif birleştirme, otomatik pozlama ve beyaz denge denetimi sağlıyor. Küçük kamera kafası ve ayrı taban istasyon sayesinde kurulum ve ayarların çok kolay olması, canlı etkinlikler için esnek bir seçenek haline getiriyor.
Pedro Martines ekledi: “Birleştirme işlevi harika. Kameraya göre nesnelerin konumuna bağlı olarak gerçek zamanda düzeltme yapılabiliyor. Birleştirilmiş görüntü çalışılmaya hazır olduğu için iş akışı süper kolay.”
“Birleştirme mükemmel ama en/boy görünüm oranı 2.0. Atomos Shogun kullanarak harici kayıt yaptığımızda, kayıt formatı 1.77 UHD. Sonuç olarak resmin tabanı ile birlikte siyah bir kısmı kırpmak için post prodüksiyonda basit bir kurgu yapmayı seçtik. Taban istasyonda görüntüyü yatayda yayarak 2.0’dan 1.77’ye dönüştürecek bir işlem görmek istiyorum. Bu şekilde görüntü herhangi bir VR oynatıcı veya doğrudan akıtmak için hazır olurdu.”
Stüdyoda bir dizi sihirli inceliklerle bir araya getirilen içerik, bir düzine yapım ekibi dahil tüm ilgililere mükemmel bir görsellikle sunuluyor.
Pedro Martinez ekledi: “Tek bir şikayetim olabilir, taban istasyondaki HDMI çıkış çok iyi, fakat daha uzun ve güvenilir kablolar kullanabilmek için BNC çıkışlar da olmasını isterdim. Ama bence çok iyi bir 360 derece kamera ile karşı karşıyayız.”
Panasonic ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0216 425 17 00 numaralı telefondan Başarı Yayıncılık’ı arayabilirsiniz.