Syfy, uzay dizisi The Expanse’in birer saatlik 10 bölüm olacağını duyurduğunda, kanalın yapımını gerçekleştirdiği en pahalı program olacağı hesaplanmıştı. Daniel Abrahamile Ty Franck’ın yazdıkları The Expanse olarak bilinen kitap serisinden uyarlanan dizi, görüntü yönetmeni Jeremy Benning tarafından çekiliyor. Dizi, o kadar çok ilgi gördü ki, aynı ay Syfy yayınlamaya başladı ve ikinci sezonun 13 bölümünü sipariş etti. Üçüncü sezonun çekimleri ise sürüyor.
Foto © NBC, SyFy
Cooke lensleri sevdiğini söyleyen, daha önce Cooke 54/i, miniS4/i ve 5/i lensler kullanmış olan, üç sezonun da görüntü yönetmeni Jeremy Benning, The Expanse için kumlu, sert ama hoş bir görünüm istedi ve ilk günden itibaren doğal tercihi Coopke 5/i prime lensler oldu.
The Expanse çoğunlukla 2 adet 23.98fps kare hızında ARRI ALEXA Mini kamerayla ProRes 4444 UHD 16:9 formatında, bir de gerektikçe üçüncü bir ALEXA Mini kullanılarak çekildi.
Foto © NBC, SyFy
Benning; The Expanse çekimlerinde pek filtre kullanmamayı tercih ediyor, birinci sezonda bazı denemeler yaptı ama yeni sezonda bazen 1/16th Classic Soft kullanıyor. Programın görüntülerinin çoğu kamera içi malzemeler olup, VFX set genişletmelerinde ve açık havada kullanılıyor. Örneğin ikinci ve üçüncü sezonlarda ışık yayan partikülleri ve duvarları göstermek için gereken çok karanlık, mağara gibi ortamlar var. Seti aydınlatmakta mor ötesi pigment ve UV ışık kullanan Benning, post prodüksiyonda biraz VFX arttırma gerektirecek göksel bir görünüm yakalamayı başardı. Bu UV efekti sette son derece düşük ışık düzeyleri oluşturdu; T1.4 Cooke ve 800 ISO Mini’ler iyi çalıştı.
Foto © David Grossman
Benning yorum yaptı: “The Expanse görsel olarak birçok tipik televizyon bilim kurgu programından farklı. Dizi sert hatlı bir görünüme sahip ama soğuk değil. Setler çoğunlukla sert, ve lensler bunu biraz azaltıp daha fazla karakter katıyor; resimlere çizgi roman görünümü katmak gibi.”
The Expanse dizisinin yüzde doksanı stüdyo tabanlı olup, her bölüm ayrı bir yerde gerçekleştiriliyor. Setlerin çoğu duvarlar, zeminler, tavanlar içeren eksiksiz 360 derece ortamlar şeklinde. Benning programın yapım tasarımcısı Tony Ianni ile işbirliği yaparak aydınlatma tipini ve ışık malzemelerini seçti.
Foto © NBC, SyFy
The Expanse için benning 5/i prime lenslerden dokuz lenslik bir takım kullanıyor; 18mm, 25mm, 32mm, 40mm, 50mm, 65mm, 75mm, 100mm ve 135mm. T1.4 hızdaki lensler kameralar arasında paylaşılıyor. Benning’in kullandığı Cooke /i Technology lens malzeme verisi protokolü, ALEXA Mini içindeki ARRI Lens Data System’ın (LDS) her kare çekim için önemli lens verilerini otomatik olarak kaydetmesini ve programın görsel efekt sağlayıcısına dijital olarak göstermesini sağlıyor.Bu veriler arasında odak, iris ve zoom bilgileri olduğu için, setleri genişletmek veya yeni bir arka plan eklemek için kullanılan görsel efektler, kamera içi unsurlarla eşleşmeleri için kesintisiz olarak izlenebiliyorlar. Bu imkan, her çekim için manuele göre birkaç saat kazandırabiliyor.