Reklamı Kapat
Anasayfa > Makaleler > Rock Müzik Grubu Peyk’in Konser Çekimleri Blackmagic Design Kameraları ile Gerçekleşti
Rock Müzik Grubu Peyk’in Konser Çekimleri Blackmagic Design Kameraları ile Gerçekleşti
18.01.2023 12:10

Doksanlı yıllardan bu yana müzik sektöründe yer alan Peyk geçtiğimiz Ekim ayında 25. yılını kutladı. 25. yılları şerefine “25. Yıl Özel Seçki” plağını yayınlayan Grup, bu özel günün lansmanını ise Dasdas’da gerçekleştirdi. İşte bu unutulmaz gece tam tamına beş Blackmagic Design ekipmanıyla kaydedildi. Bu unutulmaz geceye ait tüm sorularımızı ise yapımcı ve yönetmen Cenk Kaptan cevapladı.

Cenk Bey, VCS Yapım bünyesinde film ve müzik yapımcısı, yönetmen, 3D artist, video editör ve colorist olarak hizmet veriyor. Aynı zamanda İstanbul Topkapı Üniversitesi’nin saygı değer öğretim görevlilerinden biri. Cenk Bey, DaVinci Resolve konusunda da uzman ve Blackmagic Design onaylı eğitmen. Özellikle Blackmagic Design’ın duruşunu ve ürünlerini insanlara anlatıyor ve onları bu benzersiz marka ile ilgili bilgilendiriyor.

Cenk Kaptan birçok Blackmagic Design ekipmanı kullanıyor. Bunların arasında, Intensity Pro 4K capture kart, Blackmagic Design URSA Mini Pro 4.6K ve Blackmagic Design Ursa 4K bulunuyor. İş yönetiminin post prodüksiyon kısmında ise DaVinci Resolve ile birlikte Blackmagic Design Speed Editor ve DaVinci Micro Panel kullanıyor.

Kaptan, uzun yıllardır bu sektörde yer alıyor. Birçok teknolojik gelişmeye sahip olması, bizlere Blackmagic Design ürünlerinin avantajları hakkında bilgi vermesini de kolaylaştırıyor. 10 yıla yakın süredir Blackmagic Design kullanıcısı olan Cenk Kaptan, bu marka ekipmanları ile çok sayıda başarılı projeye imza atmış. “Kariyerim bu kameralar ve ekipmanlar sayesinde anlam, ürettiğim işler ise estetik kazandı” diyerek markaya olan sevgisini dile getiriyor. Peyk grubunun Dasdas’da gerçekleşen plan lansmanının yönetmenliğini yapan Kaptan, bu işten bahsederken ”çocuklarıma ve torunlarıma anlatacağım eşsiz bir hikâye” sözcüklerini kullanıyor.

Cenk Bey’in Blackmagic Design’a olan bağlılığının yanına Peyk’e olan hayranlığı da eklenince ortaya eşsiz bir iş çıkıyor. ”Türkiye’de tamamen bağımsız, yani bir yapımcı ya da sponsora bağlı olmadan kendi müziğini özgürce yapan birçok müzisyen var. Şu an itibariyle bu müzisyenlerin en eskilerinden ve öncü isimlerinden biri de Peyk müzik grubu. İrfan Alış, Serdal Ersoy, Özgür Ulusoy, Barış Tokgöz ve Ertan Çalışkan’dan oluşan çekirdek ekibe dönem dönem başka müzisyenler de konuk oluyor. Peyk tam 25 yıldır üretiyor.” diyor Cenk Kaptan, gruptan bahsederken.

Kaptan ve Peyk arasında uzun yıllar süren dostlukla birlikte takvimlerimiz 21 Ekim 2022 gününe geliyor. Ataşehir Dasdas’ta düzenlenen bu etkinlik için aylar önceden koca bir ekip çalışmaya başlıyor. Performans müzik, dans, akrobasi ve resim olmak üzere 4 farklı disiplin içerecek olan bu etkinlik için bir yönetmen arayışına giriliyor. Akıllara tabii ki Cenk Kaptan geliyor.

Etkinliğin detaylarını, İrfan Alış’tan dinledikçe büyülendim. Çünkü hem Peyk tarihinin gelmiş geçmiş en büyük ve prestijli konseri olacaktı hem de Türkiye sanat tarihinin nadide gecelerinden biri yaşanacaktı.” diye ekliyor Cenk Bey.

Kırk beş kişinin bulunduğu ekibin içerisinde yer alan Cenk Kaptan, bu gecenin olabilecek en kaliteli şekilde görüntü kaydını almak için video prodüksiyonu yönetmenliği görevini üstlendi. İlk başta üç kamera ile çekim yapma kararı alan Cenk Kaptan, etkinliğin içinde daha fazla yer almaya başlayınca kamera sayısını beşe çıkartmış. Tüm kameraların Blackmagic Design olmasını da özellikle istemiş. 

Enteresan olan ise şuydu: Bütün kameralar farklı modeldi. 1x URSA Mini 4.6K, 1x URSA Mini 4.6K G2, 1x Pocket Cinema Camera 6K G2, 1x Pocket Cinema Camera 6K Pro ve 1x Pocket Cinema Camera 4K. İnanılmaz bir andı. Yıllardır teorik olarak bildiğim birçok konuyu pratikte de deneyimleme fırsatı bulmuştum. Örneğin bütün kameralar farklı lenslere sahip oldukları için diyafram değerleri farklı olsa da, ISO değerlerini, shutter hızlarını ve dinamik aralıklarını eşledikten sonra, post prodüksiyon aşamasına geldiğimde bütün kameraların kaydettiği görüntünün bire bir aynı olduğunu görmek hakikaten benzersiz bir duygu yaşattı.” 

İki buçuk saat süren bir çekim sonrasında post prodüksiyon aşamasına geçen Kaptan, bu süreci şöyle anlatıyor; ”Etkinliğin görüntülerini DaVinci Resolve Studio’ya attıktan sonra asıl eğlence benim için başlamış oldu. Çünkü DaVinci’nin birçok eşsiz özelliğini kullanmak için çok hevesliydim. Önce tüm kameraların görüntülerini sadece bir tık ile senkronize ettim. Senkronize edilmiş beş kamera açısını multicam’e dönüştürdüm. Yine bir Blackmagic Design ürünü olan Speed Editor kullanarak, özellikle hızlı kurgu konusunda devrimsel özellikler içeren cut sayfasında kaba kurgumu yaptım. Detaylı kurgu için edit sayfasına geçtim ve gerekli geçiş efektlerini ekledim. Fusion sayfasında bazı karelere görsel efektler ekledim. En sevdiğim sayfa olan color sayfasında tüm renkleri DaVinci Micro Panel kullanarak detaylı bir şekilde işledim. Micro Panel, işlevi boyutunun çok ötesinde bir performans sergiliyor. Tüm kayıtları devrimsel bir icat olan braw olarak aldığım ve tüm kameralarımın dinamik aralığı oldukça geniş olduğu için renk yapmak benim için adeta resim yapmak kadar keyifli ve yaratıcı bir süreç oldu.  Son olarak Fairlight sayfasına geldim, konserin sesleri ile ilgili tüm detaylı dokunuşları yaptım. Deliver sayfasına geçip DCP dahil olmak üzere mevcut olan tüm endüstri formatlarından birini seçerek projemin çıktısını aldım.

Cenk Bey’e göre, bu etkinlik sırasında Blackmagic Design ATEM Extreme ISO kullanma şansı olmaması üzücü olmuş. ”Eğer bu cihazı kullanma şansım olsaydı aynı anda beş kamerayı ayrı ayrı tek bir medyaya kaydedip, otomatik olarak multicam şeklinde DaVinci Resolve Studio’ya export alma şansım olacaktı. Bir sonraki konser çekiminde bu deneyimi de yaşamak için sabırsızlanıyorum.

Blackmagic Design ürünlerini kullandıkça, Kaptan’ın iş yaşamındaki standartları değişmiş, projelerinin bitirme süreleri azalmış. Böylelikle Blackmagic Design markasına olan bağlılığı artmış. ”Blackmagic Design eşittir teknolojinin son noktası” diyor Cenk Bey. Blackmagic Design kurucusu Grant Petty’nin yola çıkış mottosunu da bizlere tekrar hatırlatıyor. “İşin özü teknoloji değil, yaratma tutkusu.

Yaklaşık on senedir Blackmagic Design ailesinin bir üyesi olan Kaptan, URSA 4K ile birçok televizyon reklamı, klip ve tanıtım filmine imza atmıştı. URSA sonrasında, URSA Mini Pro 4.6K isimli devrim niteliğindeki kameranın sahibi olan Cenk Kaptan, bu kamerayı size anlatarak bitiremem diyor. 

Çünkü bundan tam 5 sene önce sektöre öyle bir damga vurdu ki hala yankıları devam ediyor. Öncelikle bu cihaz Blackmagic Design kameraları içerisinde de devrim niteliğinde özellikleriyle ön plan çıktı. İlk defa 4K’nın üzerinde bir çözünürlük sunması, halen diğer Blackmagic Design kameralarda da kullanılan benzersiz sadelikte ve kullanıcı dostu OS’i (İşletim Sistemi) ve “devrimsel bir icat” olan BRAW (Blackmagic Raw) kayıt yapabilme imkanıyla benim gibi fiyat – performans arayan bağımsız film yapımcıları için tam olarak biçilmiş kaftandı.

Post prodüksiyon ve televizyon endüstrisinin gerçek anlamda yaratıcı bir endüstri haline gelebilmesi için Blackmagic Design, herkesin en yüksek kalitede videoya uygun maliyetle sahip olabilmesine adamıştır kendini” diyen Blackmagic Design kurucusu Grant Petty’nin, ne kadar haklı bir noktaya değindiğini bize gösteren Cenk Kaptan’a ve Peyk’e teşekkürler. Sanatı ve sanatçıyı destekleyen bu eşsiz markanın daha nice teknolojik devrimine şahit olmak dileğiyle…

*Fotoğraflar: Engin Kamış, Renk Düzenleme: Cenk Kaptan