BlackStar Group, her türden etkinlik için canlı prodüksiyon hizmetleri sağlamanın yanı sıra, Espor alanındaki en büyük isim ve unvanları da desteklemiştir. Kullanılan mevcut teknoloji bazıları için yeterli olsa da takımları için yeterli olmayabilir. Hizmetlerini daha da yükseltmek için AJA BRIDGE LIVE gibi yeni iş akışı çözümlerini sürekli olarak araştırıyor ve keşfediyorlar. BlackStar Group İş Geliştirme Direktörü Adam Flynn ve Kodlama Mühendisi Pat Marcoux kısa süre önce çalışmaları ve Espor ortamı hakkında sohbet etmek için bizimle bir araya geldiler.
BlackStar Group’u tanıyabilir miyiz?
Pat: BlackStar Group, Baltimore, Maryland merkezlidir. Columbus, Ohio ve Arlington, Texas’ta stüdyoları bulunan bir Espor ağı ve prodüksiyon şirketiyiz. Espor referanslarımız Call of Duty League, Overwatch League, Halo, Counter-Strike, Apex Legends, FIFA, Madden ve daha fazlasını içerir.
Adam: BlackStar Group, 2000’lerin ortalarından beri bir Espor temel öğesi oldu ve 2011’de resmi olarak bünyemize katıldı. Şu anda ekibimizde çoğu seyahat eden veya bir gecede canlı yayın yapan 17 kişi var. Ortalama olarak, genellikle Perşembeden Pazara kadar olmak üzere ayda 3-4 yarışma yayını yapıyoruz. Sonra ayda bir kez canlı seyahat konserleri yapıyoruz.
Espor’un popülaritesini ve gelişimini yönlendiren nedir?
Adam: Özünde, Espor bir topluluk oluşturma aracıdır. Devasa pazarlama bütçelerine sahip oyun geliştiricileri, daha büyük bir takipçi kitlesi oluşturuyor ve bunu deneyimler aracılığıyla yapıyor. İnsanları çekmek için benzersiz bir deneyim oluşturmak üzere bir prodüksiyon şirketiyle ortaklık kuruyor ve farklı ekipler tutuyorlar. Odak noktası oyun topluluğuyla etkileşim kurmak olduğundan, Espor’lar çok erişilebilir ve kapsayıcı bir konumda.
İşinizle ilgili nelerden keyif alıyorsunuz ve bu konuda sizi en çok zorlayan şey nedir?
Pat: Prodüksiyon için üniversiteye gittim ve konserler ve kurumsal etkinlikler için birçok canlı prodüksiyon yaptım, ancak Espor kalabalığından daha iyi bir kalabalık yok. Yapım şirketlerinin hangi sahne tasarımlarını hayata geçirdiğini görmek her zaman heyecan vericidir çünkü bunlar sürekli değişir. Bizi tetikte tutuyor ama AJA BRIDGE LIVE gibi araçlarla endişelenecek bir şeyimiz daha azalıyor. Bu güven paha biçilemez.
Adam: Video oyunları oynuyorum ve seyahat etmeyi seviyorum. Prodüksiyon bizi İngiltere’nin Manchester kentindeki bir depodan Los Angeles şehir merkezindeki 2 blokluk bir devralmaya götürdü. Her şeyin ne kadar harika olduğunu takdir etmek için bir oyuncu olmanıza gerek yok.
BlackStar Group işleri nasıl temin ediyor?
Adam: İşimizin çoğu kulaktan kulağa yayılıyor. Espor küçük başlamış olabilir ama büyüyen bir topluluk. Bir süredir buralardayız ve yıllar içinde geliştirdiğimiz birçok bağlantımız var.
Pat: Yaptığımız şeyi bizim yaptığımız ölçekte yapan çok fazla şirket yok. Daha büyük etkinlikler muazzam miktarda ekipman gerektirir ve bu tür bir yükü karşılayabilen çok az şirket olmuştur.
Tipik bir iş gününü anlatabilir misiniz?
Pat: Tipik bir gezi programı için mekana varıyoruz ve sahadaki prodüksiyon ekibi ve/veya naklen yayın ekibiyle bağlantı kuruyoruz. Sahadaki mühendislerle birlikte çalışarak, AJA BRIDGE LIVE birimleri de dahil olmak üzere rafımıza iletilen tüm video akışlarını (ortalama yaklaşık sekiz) alıyoruz. Daha sonra tüm iletimleri ayırır, izler ve test ederim. “Call of Duty League Başlangıç” için Kuzey Karolina, Raleigh’e yakın zamanda yaptığımız bir gezi için 12 video akışı ve üç aşama ile çalıştık. Yarışmaya hem profesyoneller hem de amatörler katıldı.
Etkinlik ne olursa olsun, ESPN dahil hemen hemen her platformda (Twitch, YouTube, Facebook vb.) yayın yapabiliriz. Ayrıca ABC, FOX vb. kanallara da yayın gönderdik. Genel olarak ana yayını yapıyoruz ama bazı yan aşamaları da kapsıyoruz. Bazı yayınlar temizdir ve uluslararası yayıncılara gider. Ayrıca çoklu görüntüleyiciler kullanıyoruz ve düşük gecikmeli oyun yayınlarını uç noktalarımıza gönderiyoruz; BRIDGE LIVE’ın sağladığı düşük gecikme süresi ve çok noktalı senkronizasyon bu açıdan harika.
BRIDGE LIVE çalışma şeklinizi nasıl değiştirdi?
Pat: Gördüğümüz en büyük değişiklik, daha önce büyük bir sorun olan çok kanallı sesi yönetme yeteneği. BRIDGE LIVE bu zorluğu ortadan kaldırdı. Ana yayınımızı bir ingest (alma) sunucusuna gönderebilir ve main program feed (ana program sinyali), clean feed (yazı ve grafik eklenmemiş orijinal görüntü sinyali), casters only (yalnızca sunucular için) ve analysts only (yalnızca analistler için) gibi görüntü sinyallerini ayırabiliriz. Tüm sesler bizim için mevcuttur ve onu çok hızlı bir şekilde alıp kaydedebiliriz. BRIDGE LIVE, mevcut verileri arşivleme yeteneğimizi geliştirmemize yardımcı oldu.
Adam: Bir bütün olarak Espor, pandemi sırasında online etkinliklere büyük bir dönüş yaptı. Birçok canlı etkinlik prodüksiyon şirketi gibi biz de kodlamaya çok daha fazla eğildik. Ve BRIDGE LIVE’ın kilit bir rol oynamasıyla, o zamandan beri yaptığımız işin önemli bir parçası oldu.
Pandemi çalışma şeklinizi nasıl etkiledi?
Pat: Salgının başlarında, iş zorunlulukları stüdyoda geniş bir ekibe sahip olmamızı engelledi. Başlangıçta, donanım olmadan birkaç bulut tabanlı gösteri yaptık. Ardından, yönergeler gevşemeye başladığında, müşterilerimizin stüdyolarından biri 10 kişiye kadar ev sahipliği yapabildi. Bu nedenle, iş akışını anladığımızda işe yarayan uzaktan kodlama yaptık. Kendi bünyemizde bulunan kodlayıcıları kullanmaya başladık, ancak kısa sürede sorunlarla karşılaştık. Bu nedenle daha fazla endüstri standardı donanımla seviye atlamamız gerektiğini biliyorduk. Salgının ortasında, ilk BRIDGE LIVE’ımızı satın aldık ve uzaktaki oyun sunucularını senkronize edebilmek açısından işleri çok daha kolaylaştırdı. Gecikmeyi beş saniyeden iki saniyeye indirerek onları gerçek zamana şimdiye kadar yapabildiğimizden çok daha fazla yaklaştırdık. Bu önemli bir fark çünkü kimse bir oyun hakkında gecikmiş bir yorum duymak istemez. Sizi deneyimden uzaklaştırır.
Tipik prodüksiyon iş akışınızı öğrenebilir miyiz?.
Pat: Prodüksiyonun son durağıyız, bu nedenle son prodüksiyon gelişmelerini BRIDGE LIVE birimlerimize alıp dağıtım platformumuza gönderiyoruz. Oradan, binada olmayan bir yapımcı için düşük gecikmeli yayınlar veya özel, yüksek kaliteli yayınlar yapabiliriz. Ayrıca dağıtım platformundan, ihtiyacımız olan herhangi bir platforma (Twitch, YouTube, Twitter, Facebook vb.) aktarabiliriz.
Şu anda Columbus stüdyosunda, ikisi haftada yaklaşık dört gün kullanılmakta olan, altı BRIDGE LIVE cihazımız var. Seyahat raflarımızda bulunan dört tane daha var. Bir araya getirdiğimiz teçhizatın çoğu, programın ve müşterinin ihtiyaçlarına dayalıdır. Ancak BRIDGE LIVE temel bir malzemedir. Espor yayınları genellikle 8-12 saat arasında değişir. Bu nedenle güvenilirlik ve çalışma süresi, karar verme sürecinde her zaman kilit nokta olmuştur. Uzun vadeli akışları kaldıramayacak hiçbir şey göndermiyorum ve BRIDGE LIVE, denediğim diğer her şeyi geride bırakıyor.
Akışları birden çok uç noktaya göndermek için BRIDGE LIVE’ı kullanabileceğimiz için, bunları arıza durumunda yük devretme dağıtım platformlarımıza da gönderebiliriz. Bu stüdyolardaki ağımız, birden çok ISP ile çok sağlamdır. Böylece çarptığı veri merkezi açısından hangi beslemeye gideceğini belirleyebiliriz. Yük devretme ve koruma konusunda bize kayda değer miktarda esneklik sağlıyor. Geçen yıl platform tabanlı olmayan herhangi bir akış kesintisi yaşamadığımız için gurur duyuyoruz. BRIDGE LIVE, bir dizi ardışık düzen ve birden çok eşitleme gerçekleştirmemize ve farklı ISP’ler üzerinden birden çok konuma gitmemize izin verir. Bu esneklik olağanüstü çünkü onu birden fazla yere gönderebiliyorsunuz ve fazladan bir masrafa maruz kalmıyorsunuz.
Siz ve ekibiniz hangi trendleri takip ediyorsunuz ve neden?
Pat: Ürün içeriği, birlikte çalıştığımız birçok şirket için temel bir odak noktasıdır ve daha fazla müşteri, ister Twitter ister YouTube hızlı klipleri olsun, içerikleri hızla ortaya koyabilmek için MAMS’lerine veya içerik alımlarına dağıtılmasını istemektedir. Ayrıca topluluk yayınları ve ortak yayınlar yapabilmek için temiz yayınlara erişim talep eden daha fazla kuruluş görmeyi umuyoruz. BRIDGE LIVE bunu çok daha kolay hale getiriyor çünkü bu e-spor yarışmacılarının hepsi aynı bölgede yaşamıyor. Kendi yayınlarına sahip olabilmeleri için onlara hızlı, düşük gecikmeli yayınlar alabilmek çok büyük olacak. Ortak akışlar da sayıları artırmaya yardımcı oldukları için trend olmaya devam edecek.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde gelişen Espor endüstrisini nasıl görüyorsunuz?
Adam: Birden fazla akış ve izleyici etkileşimi ile harika prodüksiyonlar yaratıldığı için etkinlik yayınının çıtası sürekli yükseliyor. Daha önce yaptıklarımızın ötesine geçerek geçmişin beklentilerini aşmak bizim işimiz. Böylesine dinamik bir endüstrinin parçası olarak, bir düzlükte kalamayız. Bir sonraki harika deneyimi üretmek için bir yarış bu.
AJA BRIDGE LIVE Hakkında
Yedekli güç kaynaklarına sahip kompakt bir 1RU form faktörü içinde, akış yazılımı uzmanları Comprimato ile geliştirilen BRIDGE LIVE, yüksek performanslı 12G-SDI video kodlama/kod çözme, esnek 12G SDI I/O, kapsamlı meta veriler ve altyazı desteği ile akış tabanlı kod dönüştürme ile kritik akış ve katkı uygulamaları için oluşturulmuş anahtar teslim bir çözümdür.
|
AJA BRIDGE LIVE ve daha fazlası hakkında bilgi almak için 0212 343 13 68 numaralı telefondan Baran Bilişim’i arayabilirsiniz.