DPA’nın d:dicate ve d:screet mikrofonları, zorlu akustiği ile bilinen mekanda net ve saydam ses sağladı. Agahta Christie’nin klasik oyunu Witness for Prosecution’ın Londra County Hall mahkeme salonunda tartışmalarla dolu ilerlemesi, çeşitli sorunların üstesinden gelen yapım ses ekibi için iyi bir deneyim oldu. Çok sayıda hoparlörün ve bir dizi DPA mikrofonun iyi düşünülmüş bir düzende yerleştirilmesi sayesinde zorluklar o kadar iyi aşıldı ki, oyun eleştirilerde 4 ve 5 yıldız aldı, izleyicilerden çok sayıda olumlu geri bildirim geldi.
Sistem tasarımı, konuşma güçlendirme ve oyunun ses ortamından sorumlu ödüllü Ses Tasarımcısı Mic Pool, yargıçlar, tanık sandalyesi ve katip için sabit mikrofonlar olarak dört adet DPA d:dicate 2011C çift diyaframlı kardioid mikrofon kullandı. Oyuncuların saçlarının içine toplam 10 tane d:screet 4061 minyatür mikrofon gizlendi. Pool donanımı mükemmel destek verdiklerini ve bütçesini aşmadan en fazlasını yapabilmesini sağladıklarını söylediği Stage Sound Services’dan edindi.
On beş metre yükseklikte mermer duvarlara sahip County Hall mahkeme salonu görsel olarak muazzam, fakat akustiği konuşmaya hiç uygun değil. 1922 yılında salondaki tartışmaların zor anlaşıldığından yakınan mektuplar ve makaleler basında yayınlanmıştı. Ana sorun yansıyan ses maruz kalma oranını büyük ölçüde azaltabilmekti. Pool bunu yüz yirmiden fazla hoparlör içeren bir sistem tasarlayarak başardı.
“Bu da her üç izleyiciye bir metreden uzak olmayan bir hoparlör düşmesi anlamına geliyordu ve Grade II listesindeki malzemelere ve binanın askılarına herhangi bir müdahalede bulunmadan kurulmaları gerekiyordu.”
Hoparlörler izleyicilere yakın olduğu için mikrofonların performansı neredeyse mikroskobik ayrıntıları açığa çıkarıyordu.
“Önce küçük bir izleyici alanında hoparlörler, sinyal işleme donanımı, çeşitli mikrofon modelleri ve oyuncularla bir deneme yaptık. Daha önce d:dicate 2011C mikrofonları The 39 Steps on Broadway’de vokal seslerini güçlendirme için kullanmış ve çok iyi sonuçlar elde etmiştim. Bu nedenle denememizde onları da kullandım. Saydamlık ve konuşmaların anlaşılırlığı önceliğimizdi ve bu açıdan 2011C’ler test ettiğimiz diğerlerine göre açıkça üstündü ve eksen dışı performansları iyiydi. Diğer bir avantajları da son derece nötr olmalarıydı, bu nedenlerle tercih ettik.”
Yapımda avukatları canlandıran oyuncular gerçek bir mahkeme düzeninden daha hareketliydiler. “370 kişilik izleyici kitlesi hem zeminde hem de üç yüksek balkonda oyun alanını çevreliyorlardı, bu durumda tüm koltuklara doğru oynayabilmek için serbestçe dolaşabilmeleri gerekiyordu.”
Pool tüm oyuncular için d:screet 4061 minyatür mikrofonlar kullandı: “Son yıllarda tasarladığım tüm prodüksiyonlarda d:screet 4061 kullandım ve oyuncuların kafalarında çok çeşitli pozisyonlarda iyi çalıştılar. Bu yapım için önemliydi çünkü şapkalar ve peruklar vardı ve tüm senaryolarda çok fazla EQ işlemi gerektirmeden iyi sonuçlar verecek pozisyonlar bulmamız gerekiyordu. İzleyicilerin en yakınları sahneden bir metre uzaklıkta olduğu için mikrofonları bej renkte satın aldık ve saç ve cilt tonlarına uydurmak için Ses Mühendisi Phoebe Gosling boya kalemleri sayesinde onları ustaca gizledi.”
“Mikrofonların kullanıldığı sekiz alanımız vardı. Bu alanlardan her biri 16 hoparlör bölgesine ayrı ayrı zaman gecikmesi ve seviye kontrolüyle beslendi, böylece her izleyici ilk olarak oyuncudan gelen canlı sesi duydu. Bu da artık hoparlörlerin güçlendirilmiş sesin kaynağı olmadığı anlamına geliyor; izleyiciler doğrudan bulundukları konumdan oyuncuların seslerini dinlediklerini sanıyorlar.”
DPA ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 227 34 54 numaralı telefondan Elit Işık/Ses Sistemleri’ni arayabilirsiniz.