Klasik ve caz müzik yapımcısı Rostislav Pavlik 14 yıl önce ilk duyduğundan bu yana DPA Microphones ürünlerinden vazgeçmiyor. Slovakyalı yapımcı ve plak şirketi sahibi Pavlik’in 14 yıl önce yaşadığı hoş deneyim, kulağında bugünkü gibi taze.
“İlk satın aldığım DPA stereo çiftinde iki adet 4006 omni mikrofon vardı ve sesleri beni öylesine şok etti ki bir daha başka mikrofonlar kullanmak istemedim. DPA her şey için harika. En çok takdir ettiğim yönleri, gerçek ve doğal ses vermeleri, müzik aletlerinin seslerini olması gerektiği gibi çıkarmaları. O günden beri çok sayıda DPA satın aldım ve yıllardır kayıtlarım için kullandığım tek mikrofonlar.”
Kariyerine doksanların başında başlayan Rostislav Pavlik bugün Tvrdoşin kentindeki kendi stüdyosunda Dynaudio monitör, Mackie MCU PRO konsol ve Horus Networked Audio Interface içeren bir Merging Technologies Pyramix Digital Audio Workstation ile çalışıyor.
Pavlik’in DPA mikrofon kullanımına iyi bir örnek, Çek Cumhuriyetindeki Brno Konser Salonunda uluslararası ölçekte tanınan Slovak Opera sanatçısı Gustav Belaçek ile yaptığı kayıt.
“Bir yaylı orkestra, piyano, dörtlü ve altılı gruplarla çalıştık. Kayıtta temel olarak DPA mikrofonlarıyla donatılmış beş kanallı bir mikrofon kurulumu kullandım. Ana sesi kesinlikle en sevdiklerim olan üç adet DPA 40431 geniş diyaframlı omni mikrofonlar yakaladı. Bunlar Decca Tree düzenindeydiler ve LS ile RS I için bir çift DPA 4011 kardioid mikrofon (ORTF) ve sekiz kişilik yaylılar için DPA 4015 geniş kardioid ile 4023 küçük kardioid mikrofon kullandım. Nokta mikrofonları sadece bir sigorta olarak kullanma eğilimindeyim, çünkü orkestranın sesinin dengeli olmasını garantilemek için şefle çalışırken temas yoluyla ses titreşimlerini algılayan kontak mikrofonlarına olan gereksinimi azaltmaya çalışıyoruz. Gustav’ın sesini kaydetmek için bir DPA 4041 de kullandık.” Pavlik DPA mikrofonlarının dengeli karakteristiklerini ve seslerin mikste çok iyi birleşmesini de beğendiğini ekledi.
“Başka bir projede kemancı Milan Pala ile altı yaylı çalgı orkestrası için benzer bir mikrofon düzeni kullandık. Ayrıca Ljubljana’daki bir mekanda çeşitli klasik piyano ve saksafon kompozisyonlarını da kaydettik. Bu kayıt sadece stereo idi ve kullandığım DPA 4041 mikrofon AB stereo çifti çok iyi çalıştı. 4041 harika bir mikrofon ve en sevdiğim, çünkü onu özellikle stereo uzamsal kayıt (AB stereo, Decca Tree) ve bir 5.1 kurulumunun parçası olarak, her şey için kullanabiliyorum. Tüm DPA mikrofonları gibi sonuna kadar kullandığım çok geniş dinamik aralık ve nüanslar yakalayabiliyor.”
DPA ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 444 8 358 numaralı telefondan Elit Işık / Ses Teknolojileri’ni arayabilirsiniz.