Alister Chapman, büyük popülerliğe sahip olan ve şimdi de güncellenen Gişe Rekoru LUT’sinin ayrıntılarını açıklıyor.
Giriş
Belirli bir filmin görünümünü taklit etmek veya çekim görüntülerine stilize bir renk paleti sağlamak gibi amaçlarla yaratıcı LUT’ler kullanarak Sony kameraları normalde olduğundan çok daha farklı göstermek mümkün. LUT’ler, normalde kayıt materyaline post prodüksiyonda düzenleme veya tonlama yazılımı aracılığıyla uygulanır.
Gişe Rekoru LUT’si için açıklama
Gişe Rekoru LUT’si, yazın gişe rekoru kıran son filmlerin görünümünü taklit etmek için oluşturuldu. Kısa zamanda o kadar popüler oldu ki Sony, kameralarıyla LUT’lerin potansiyelini gösterecek bir reklam klibi çekmemi istedi ve bu prodüksiyonun bir parçası olarak V2 sürümünü ortaya çıkaran iyileştirme fikirleri buldum.
Film için stilize bir görünüm oluşturmakta kullanılan yaygın yöntemlerden biri, sadece parlaklık kontrastını değil, tamamlayıcı renkler, yani renk çarkında birbirinin karşısında duran renkler kullanarak renk kontrastını da artırmaktır.
Gişe rekoru kıran filmlerde genellikle kullanılan tamamlayıcı renkler camgöbeği ve turuncudur. Gişe Rekoru LUT’si öncelikle genel kontrastı artırıp gölgeli alanları iyice karartır. Ardından beyazlar da dahil olmak üzere görüntünün tamamına camgöbeği tonu eklenir. Yani beyaz bir gömlekte bile hafif bir camgöbeği tonu olur. Sonra cilt tonları ve benzer pembe-kırmızı arasındaki tonlar izole edilip hafifçe turuncuya doğru kaydırılır ve bu tonların doygunluğu artırılır. Camgöbeği ve turuncu tonunun ön plana çıkması için yeşil doygunluğu hafifçe azaltılır.
Sonuçta güçlü kontrastı ve derin siyahları olan, modern, hafif mavimsi “metalik” bir görünüm ortaya çıkar. Bu arada yüzler ve cilt tonları sahnenin geri kalanıyla güçlü bir kontrast oluşturur.
Bu görünüm, çok çeşitli sahne tiplerine ve ışıklara uygundur. Muhtemelen en uygun olduğu yerler iç mekan veya gece sahneleri gibi daha karanlık sahnelerdir ama çoğu dış mekana da uyar. Camgöbeği ve turuncu kıyafetlerin ve dekorların kullanılması efekti daha da güçlendirir.
The SoLUTion perde arkası ayrıntıları
Gişe Rekoru görünümünü göstermek amacıyla çektiğim kısa filmde, LUT’yle uyumlu olması için aktriste turuncu/kahverengi bir bluz, aktörde ise mavi bir gömlek kullandım. Yüzler ve cilt tonları için tungsten dengeli sıcak ışıkları, arka planlar içinse gün ışığı dengeli soğuk ışıkları karıştırmak gibi diğer teknikler de oyuncuların yüzleriyle sahnenin geri kalanı arasında kontrastı daha da artırabilir. Bunun örnekleri, videoda arkadaki pencerelerden soğuk gün ışığı girerken aktrislerin yüzünün sıcak ışıkla aydınlatıldığı ilk sahnede görülebilir. Bu yöntem, bilgisayar monitörünün kenarında güzel mavi vurgular oluşturur.
Bar sahnesinde, LUT’ye yakışan mavi ve kırmızı yansımalar ve vurgular eklemek için mavi ve kırmızı jelatinli ek ışıklar kullandım. Dış mekan çekimlerinde, arka plandaki bitkilerin ve yaprakların yeşillerinin camgöbeği ve turuncu tona göre nasıl bastırılmış olduğuna da dikkat edilmeli.
Uzun metrajlı filmlerde ve dramalarda, genellikle ana ışığın kameranın karşısına yerleştirildiği ışıklandırma kullanılır. Bu teknik, oyuncuların yüzlerinde derin gölgelerle dramatik bir görünüm elde etmek için kullanılabilir. Bu, ana ışığın tipik olarak kamerayla aynı hizaya veya kameranın arkasına yerleştirildiği TV görünümüne göre çok farklıdır. Kamera ana ışığa dönükken veya ana ışığın ekseninin hemen dışındayken çekim yapmak film görünümünün kopyalanmasını sağlar. Kısa tanıtım filmi “The SoLUTion”da, ana ışık, bar sahnesinde ve kayıt odası sahnesinde kameranın karşısında.
Bu LUT, FS7 ve FS7 II ile kamera içi “Kullanıcı Görünümü” olarak ve ayrıca tüm Sony S-log3 özellikli kameralarla post prodüksiyonda kullanılacak şekilde tasarlandı. S-Log3 ve S-Gamut3.cine kullanmanız ve normal pozlama ya da FS7 ve FS7 II ile normal S-Log3 seviyelerinin en fazla 1,5 durak üstünde pozlama yapmanız gerekir. Ben FS7 ile 800EI kullanmayı seviyorum, sonuçta pozlama taban S-Log3 seviyesinden +1,3 durak daha parlak oluyor. FX9 ile, seçtiğiniz taban ISO değeriyle aynı EI ayarını, yani 800EI veya 4000EI kullanmanızı ve bu LUT’yi post prodüksiyonda kullanmanızı öneririm.
İndirme dosyasında, kamerada kullanılabilecek bir kamera LUT’si ve birçok post prodüksiyon tonlama ve düzenleme paketinde kullanılabilecek bir 3D Küp LUT seti bulacaksınız. Tonlama LUT’si klasöründe, taban seviyesinden daha parlak veya karanlık pozlaması olan materyallerle optimum sonuçları sağlayacak pozlama telafileri olan LUT’leri bulacaksınız.
LUT’nin sonu -1p00 ile bitiyorsa bu LUT parlaklığı 1,0 durak azaltacaktır. LUT’nin sonu -1p50 ile bitiyorsa da parlaklığı 1,5 durak azaltacaktır. Pozlamanıza en uygun LUT’yi seçmelisiniz, hangi telafinin sahnenize ve çekiminize uygun olduğunu anlamak için biraz deneme yapmanız gerekebilir.
Diğer LUT’ler
LUT’ler nispeten kolayca oluşturulabildiği için, internette bana ait Gişe Rekoru LUT’sinden başka pek çok seçenek daha mevcut. Sony’nin yeni LUT Kütüphanesinde ücretsiz olarak indirilebilecek birçok LUT var; XDCAM Kullanıcı web sitemde ise film benzeri AC Tip F ve AC Tip K Lut’lerim de dahil onlarca LUT bulabilirsiniz. Bunları ücretsiz olarak indirip kullanabilirsiniz ancak daha da gelişmemizi sağlayacak katkılar yaparsanız memnuniyet duyarız. Koleksiyonunuza alternatif görünümler eklemek istiyorsanız lütfen bakmaktan çekinmeyin.