The Harder They Fall geleneksel bir Western değil. BFI Londra Film Festivali’nin direktörü Tricia Tuttle, filmi “bu acımasız ve komik türde yapılmış film, bazen aynı nefeste kıkırdamanıza ve nefesinizin kesilmesine neden olurken, mega yıldızların ateşi ekranı yakıyor” şeklinde tanımladı.
Jeymes Samuel ilk yönetmenlik denemesini bu projeyle yaptı. Pandemi nedeniyle yaşanan kesintiden sonra Görüntü Yönetmeni Mihai Malaimare prodüksiyona katıldı. Romanya’daki Ulusal Film Okulu mezunu olan Malaimare, gözü pek format seçimleriyle tanınıyor; The Master’ı 65mm ve 35mm film emülsiyonu üzerinde, kara mizah Jojo Rabbit’i anamorfik ve küresel prime lensler kombinasyonuyla, The Hate U Give filmini ise 1.3x anamorfik lenslerle çekti.
Malaimare, “işleri mümkün olduğunca zorlamayı seviyorum” diyor, “daha önce yapılmamış yeni şeyleri denemek hoşuma gidiyor.”
Malaimare , The Harder They Fall için RED MONSTRO 8K VV sensörleriyle donatılmış Panavision DXL2 kameraları tercih etti. Bunlar, Panavision’dan çok çeşitli lenslerle bir arada kullanıldı ve ünlü Yönetmen Sam Peckinpah’ı (The Wild Bunch, Ride The High Country) anımsatan bir heybet ve ihtişama sahip görüntüler elde edildi.
Malaimare şunları söyledi: “Geniş formatlı sensörden keyif aldım, çünkü bozulma olmadan oldukça geniş açılara geçebiliyorduk. Super 35’te 14 mm kaydederken farklı bir çekim oluyor. 24 mm ile çekim yaparken daha az bozulma ve çok daha hoş bir görüntü oluyor. Gözlerimizin alışık olduğu şeye daha yakın. Ve aslında, sensörde bir noktada 12 mm kullandık. Bence en geniş lensimiz 30 mm anamorfikti, bu yüzden filme yaklaşımımızı oldukça geniş tuttuk ve bu da Western ayarlarıyla iyi çalıştı.”
Lensler arasında, göze çarpmayan kusurlar eklemek için Panavision’da ince ayar yapılmış, sıra dışı 1.85x sıkıştırma faktörüne sahip Panavision T-Serisi ve 1950’lerden kalma dört adet 1.3x Panavision anamorfik lens vardı. Belirli durumlarda Malaimare, Robert Richardson’ın The Hateful Eight filminde yeniden hayata geçirdiği Ben-Hur’daki 1.3x prizma anamorfiklerini ve ayrıca bazı özel 1.25x anamorfiklerini kullandı. Ortaya çıkan en boy oranı yaklaşık olarak 2.7:1 idi.
Malaimare açıkladı: “T-Serisi’nin bu film için fazla saf ve mükemmel olacağını düşündüm, ancak 1,85x’lik sıkıştırma bu özel lenslerin keskinliğini biraz kaybetmesine neden oluyor. Benim açımdan daha ilginç hale geliyorlar ve bizim ana iş gücümüz oldular. Güzel parlıyorlar ve bunları kullanmak, yatay boyutta 600 piksel çözünürlük elde edebileceğimiz anlamına geliyordu.”
“Beni en çok ilgilendiren, sensörün tamamından yararlanma fırsatı oldu. Bu lensler çok daha büyük bir yüzey için yapılmış, ancak yine de sensörün eski lensle nasıl çalıştığıyla ilgili ilginç bir şey olduğunu hissettim; röprodüksiyonu çok zor bir şey. Bazı lensler minimum kaplamaya sahipler. Görünüm muhteşem. 1.85 sıkıştırma, normal T Serisinin keskinliğini ve modern özelliklerini azalttı. Anamorfik çekim ve kırpma yaptıktan sonra yine 5600 piksel elde ediliyor.”
Kamera seçimi de filmin doğal görünümünden etkilendi. “DXL2’yi, LightIron rengini ve MONSTRO sensörünü seviyorum çünkü renk bilimi klasik film stokuna büyük ölçüde benziyor” diye ekliyor. “Kurtarılabilir görüntü, aşırı ve yetersiz pozlama açılarından çok benzer. 1600 ISO temel pozlama ile parlak noktalarda ve gölgeleri derinleştirmek için daha fazla alana sahip olursunuz, bu benim hoşuma giden bir yaklaşım. Dijital çağın başlangıcında, gece dış mekânlarda bile mevcut ışığı kullanmaya çok alıştık. Filme başladığım için ışıklandırma ile gölgeleri daha dikkatli kontrol etmeyi tercih ediyorum.”
8K MONSTRO sensörünün gelişmiş çözünürlüğü, geniş en-boy oranı ve dikkat edici anamorfik lens, birkaç stilize bölünmüş ekran görüntüsü için bir araya geldi. Malaimare, “Aynı çekime altı yüzü sığdırmak isteseydik, bu zordu. Fikir, insanları daha ince yapmak için türünün tek örneği bir 135 mm değişken anamorfoz kullanarak sıkıştırma faktörüyle oynamaktı, böylece bölünmüş ekranımıza daha iyi sığacaklardı. Gerçekten iyi işe yaradı. Ayrıca, herkesi sıska yapmadan, başka portreler için de kullandık. Nominal sıkıştırma faktöründe bile, bu lens inanılmaz.”
Görüntü miksinin başka bir yönü, izleyiciye şaşırtıcı açılar ve bakış açıların göstermesi; örnek olarak, bir hedef aramak için manzarayı yatay olarak tararken silahın namlusundan aşağı doğru bakış açısı gibi. Bunlar için Malaimare ve kamera ekibi, görüntülerin ana kamerayla kusursuz bir şekilde eşleştirilmesi için aynı MONSTRO sensörlü RED’in DSMC2 küçük form faktörlü kamerasından yararlandı.
RED ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 297 88 77 numaralı telefondan Provid’i arayabilirsiniz.