Pekin Halk Sanat Tiyatrosu, 70. yıl dönümü sezonunun bir parçası olan Tang Ye’nin yönettiği ünlü tarihi drama Cai Wenji’nin özel bir canlandırması için yeni grandMA3 aydınlatma kontrol sistemini kullandı.
Çalışma, geç Doğu Han Hanedanlığı döneminde (25-220) bir kadın edebiyat ikonu olan ve ‘Wenji’ olarak da bilinen Cai Yan’ın hayat hikâyesini detaylandırıyor. Ünlü oyun yazarı Guo Moruo’nun (1892-1978) orijinal prodüksiyonu ilk olarak 1959’da mekânda sahnelendi ve şiirsel tarzı ve geleneksel Çin estetiği ile biliniyor.
Song Yin’in orijinal aydınlatma tasarımı, gösterinin bu çağdaş versiyonu için, daha klasik aydınlatmanın tüm özünü ve havasını koruyan ve bunu bazı modern yaratıcı dokunuşlarla zenginleştiren Meng Bin tarafından elden geçirildi. Aydınlatma, Zheng Pengfei tarafından programlandı ve sahne tasarımı Chen Yongxiang tarafından yapıldı.
Tasarım ekibiyle yakın bir şekilde çalışan kişi, MA Lighting’in Çin distribütörü ACE’den Ürün Tanıtım Müdürü Lux Li idi. Bu prodüksiyonda kullanılan konsollar iki adet büyük boy grandMA3 (canlı ve yedek) ile bazı yeni grandMA3 bağlantı donanımlarıydı.
Tiyatronun aydınlatma bölümü, birkaç yıldır grandMA’nın bugüne kadarki üç neslini de kapsayan grandMA konsolları üzerinde çalışıyor. Son zamanlarda, eski masaların yerini almak üzere iki adet büyük boy ve bir de hafif olmak üzere üç yeni grandMA3 konsoluna yatırım yaptılar.
Lux, en son teknolojileri yakından takip etmek istedikleri ve markayla çok başarılı bir geçmişe sahip oldukları için, doğal olarak bir çözüm için grandMA3 konsola yöneldiklerini açıkladı. Makro komutlarının gücü ve kapsamı ile özellikle operatör MA mimarisine zaten aşinaysa konsolun nispeten basit olması da dahil olmak üzere işletim sisteminin birçok özelliğini beğendiler.
Cai Wenji’nin aydınlatması, hareketli ışıkların bir karışımıydı; VariLite VL3500’ler, VL1100’ler, Martin MAC 2000 yaygın ışıklar (wash), Fine1519 Pixie ve Martin Rush MH1 Profilleri, artı önemli miktarda konvansiyonel kaynağın, hepsi 5 DMX kurulumu kullanıyordu.
Zheng Pengfei, aydınlatma aygıtlarını birbirlerine göre düzenlemenin düzgün bir yolu olan Selection Grid ve armatür parametrelerinin esnek çalışmasına izin veren veya birden çok adımlı Phaser’ları dinamik olarak oluşturmak için kullanılabilen Phaser Editor dahil olmak üzere konsolun birçok grandMA3 özelliğini beğendi. “Bunlar ve daha pek çok araç, programlamayı ve değişiklikler yapmayı kolaylaştırıyor” diye yorum yaptı.
Pengfei Scribble’ı yararlı buluyor ve mevcut işaret ayarının solma zamanına ve bir sayıya doğrudan tıklanabilir olması ve ayrıca Gel Pool sayesinde rengin çok doğru bir şekilde karıştırılabilmesi ve bunun da renk ayarlama ve ince ayarda ciddi zaman kazandırabilmesini seviyor. Yeni Programmer, çok kolayca değiştirilebilen ve yeniden kaydedilebilen efektleri kopyalayabiliyor.
Genel olarak, grandMA3 hakkındaki izlenimi, konsolun “kullanımı çok kolay” olduğu yönünde.
Bu gösteriyi ışıklandırmaktaki en büyük zorluk, renk kullanımında son derece dikkatli olmak ve prodüksiyonun anlatı süreci üzerinde talep edilen detayların yanı sıra gereken genel kontrol ve doğruluğa dikkat etmekti.
Tiyatronun Aydınlatma Şefi Fang Yi, grandMA3’teki bunun gibi büyük bir yeni ekipman yatırımı yaparken ve gerektiğinde geri bildirim, danışma, hızlı ve verimli destek dahil olmak üzere distribütör ile iyi bir ilişkinin öneminin altını çizdi ve yapılan yorumlar “mükemmel ve paha biçilmez” teknik destek ve eğitim alındığı yönünde oldu.
MA Lighting ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 212 80 75 numaralı telefondan Asimetrik’i arayabilirsiniz.