Kaynak: Canon
Tim Coleman
L serisi Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lens, tüm stereoskopik 180° VR (Virtual Reality) içerik oluşturma sürecini basitleştirmeyi amaçlayan yeni bir sanal gerçeklik sisteminin parçası. Canon Europe Ürün Uzmanı Mark Fensome yeni ürünü, "Canon EOS VR SYSTEM, daha fazla insanın daha az zaman ve çabayla daha fazla içerik oluşturmasını sağlarken, profesyonel düzeyde kaliteyi sadeleştirilmiş ve güçlü bir iş akışında sunacak" diye açıkladı.
İzlanda'nın buz mağaralarında hiper gerçek bir yürüyüşe ne dersiniz? Bir konseri izlerken gerçekten oradaymış gibi hissetmek ister misiniz? Sanal gerçeklik, bu sarıp sarmalayan (immersive) üç boyutlu deneyimi sağlayabilir. Ancak içerik yaratıcılar için profesyonel stereoskopik 180° VR (sanal gerçeklik), karmaşık kamera donanımları ve sancılı post prodüksiyon süreçleriyle dolu, girmek için göz korkutucu bir sektör olabilir. Şimdiye kadar öyleydi.
Canon Europe Ürün Uzmanı Mark Fensome şunları söyledi: "Canon'un 180° VR içerik yakalamayı ve bu kadar çok kişinin ve şirketin daha fazlasını yaratmasının kapılarını açmayı ne kadar basit hale getirdiği konusunda gerçekten heyecanlıyım. Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye (çift balıkgözü) lens, çekimden post prodüksiyona kadar her şeyi basitleştiriyor. VR içeriğinin korkusunu ve karmaşıklığını ortadan kaldırıyor, bu da daha fazla insanın onu yaratabileceği anlamına geliyor."
Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lens, iki adet balıkgözü lensi bir araya getirdi. İki ön lens elemanının merkezleri, doğal bir stereoskopik görüntüleme deneyimi sağlamak için insanın göz bebeklerinin merkezleri arasındaki ortalama mesafe olan yaklaşık 60 mm aralıkla sabitlendi.
Canon'un EOS VR Utility yazılımı, bir zamanlar karmaşık olan hizalama, senkronizasyon ve birleştirme sürecini basitleştirir.
Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lens, izleyicilerin uyumlu bir mikrofonlu kulaklık veya görüntüleme cihazı aracılığıyla yukarı, aşağı, sola ve sağa bakabileceği 180°'lik bir görüş alanına odaklanan üç boyutlu stereoskopik hareketlerle, özellikle monoskobik iki boyutlu alternatiflerle karşılaştırıldığında inanılmaz derecede sürükleyici ve sarıp sarmalayan bir deneyim yaratır. Görüş alanı aynı zamanda eğitim, belgesel, seyahat, perakende ve eğlence gibi çok çeşitli uygulamalar için mükemmel.
Peki bu lens nasıl çalışır? Adından da anlaşılacağı gibi, Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye, stereoskopik sol ve sağ göz görüntülerini tek bir görüntü sensörüne yansıtır. Uyumlu bir RF yuvalı kameraya herhangi bir normal lensle aynı şekilde takılan bu yeni lens, yakalanması ve Canon EOS VR Utility1 yazılımını kullanarak işlenmesi kolay tek bir yüksek kaliteli, yüksek çözünürlüklü stereoskopik 180° VR görüntü dosyası oluşturmak için kameranın 8K video yakalama özelliğini kullanır. Canon EOS R5, Canon'un VR işlevleri ve uyumluluğu eklenen en son aygıt yazılımı güncellemesi sayesinde Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye ile birlikte kullanım için ideal bir çözüm.
Bu yenilikçi teknolojinin, kullanım kolaylığından görüntü kalitesine ve iş akışına kadar 180° VR görüntü oluşturma sürecinin tamamında, mevcut alternatiflere göre sayısız avantajı var. Daha fazlasını öğrenmek için Mark Fensome ve Canon Inc.'den ürün mühendislerinin anlattıklarına bakalım.
Canon mühendisleri, Yönetmen Mary Matheson ve Görüntü Yönetmeni (DoP) Richard Stegmann'ın Muay Thai şampiyonu Grandmaster Sken ile bir çekimde yaptığı gibi, merceği tripod ayaklarının önünde uzayan bir boom kolu üzerindeki bir tripoda monte etmeyi ve kafa yüksekliğinde konumlandırmayı tavsiye ediyorlar. En iyi derinlik algılama efektini elde etmek için, nesneler lensten 0,5 m ile 2 m arasında yerleştirilmelidir - uzaklaştıkça derinlik etkisi azalır.
Çift balıkgözü veya eşkenar dörtgen canlı önizlemeler dahil olmak üzere Canon'un EOS Utility veya Camera Connect uygulamaları aracılığıyla kamera kaydını uzaktan kontrol etmek ve görüntülemek de mümkün.
Mark, "Canon'un RF montaj sistemi, bu şaşırtıcı kompakt çift balıkgözü lensin, daha önce mümkün olmayan bir şey olan yüksek görüntü kalitesini korurken, yenilikçi bir "katlanır" optik tasarım kullanılarak üretilmesini sağladı."
Kullanım kolaylığı: Çok yönlü 180° VR opsiyonu
Canon Optik ekibi, "Şimdiye kadar 180° VR gerçekleştirmek için kullanılan çekim yöntemi, genellikle 180° VR ile uyumlu özel amaçlı bir kamera kullanmak veya birden fazla kamera kullanarak özel bir teçhizat oluşturmaktı" dedi. "Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lens tamamen yeni ve benzersiz bir yaklaşım."
Canon EOS R52 gibi uyumlu bir kamera kullanan kameramanlar, bu kompakt lensi çantalarına ekleyip diğer lensler gibi takıp çıkarabilir, özel bir VR kamerasına ihtiyaç duymadan anında portre çekiminden VR çalışmaya geçebilirler. Bu aynı zamanda müşterilere standart görüntüleriyle aynı çekimde 180° VR içeriği sunabilecekleri anlamına gelir.
Canon'un daha çok yönlü seçeneği, RF montaj sistemi sayesinde çok daha basit. Mark açıkladı: "Kurulum, RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lensi kameraya takmak ve özel donatımlar, ayarların ve görüntü parametrelerinin senkronizasyonu veya hizalama gerekmeden çekim parametrelerinizi seçmek kadar basit. Bu uzun zaman alan günlük işleri ortadan kaldırmak, VR yaratıcılarının gerçekten yapmak istedikleri şeye, yaratmaya odaklanmalarını sağlar.”
Çift balıkgözü lensin etkin görüş açısı yaklaşık 190°, yani kamera operatörü kameranın arkasında durabilir ve sahneyi görebilir, ve kayıt sırasında çekim dışında kalabilir. Aynı şey, aydınlatma gibi kameranın arkasındaki tüm set içi kitler için de geçerli. Çekimi düzenleyip yerleştirmek, aydınlatmak ve oluşturmak, görünen her şeyin çekimde olduğu 360 ° sanal gerçekliğe göre doğası gereği daha kolay ve çok daha esnek.
360 ° VR için hala gerekli durumlar olsa da, uyumlu bir kulaklık veya görüntüleme cihazı aracılığıyla izleyiciyi aşağı, sola ve sağa bakmasının hala mümkün olduğu 180 ° VR ortamda aksiyona kilitli tutmak, etrafında dönmenin diğer yönlerde gerçekleşen eylemleri kaçırmak anlamına gelebileceği 360’tan daha kolay.
Görüntü kalitesi: Tamamen yeni bir lens konseptinde L serisi kalitesi
Tüm Canon RF yuvalı L serisi lensler gibi, RF 5,2 mm F2.8L Dual Fisheye lens de uçtan uca mükemmel kaliteyle keskin ayrıntılar yakalar. Bu, dairesel görüntünün eşkenar dörtgen bir projeksiyona dönüştürüldüğü bir balıkgözü lenste daha da zorlayıcıdır.
Canon Inc. ürün mühendisleri şöyle açıkladı: "Çerçevenin kenarları daha uç bir düzeye yeniden eşlendiğinden, eşkenar dörtgen bir projeksiyona yüksek kaliteli bir dönüşüm sağlamak için uçtan uca çok yüksek bir performans sağlamak kritik önem taşıyor."
"Kısa arka odak ve optik yol bulanıklığı için en uygun lens konfigürasyonunu benimseyerek ve son lens grubunda iki UD lensini etkin bir şekilde düzenleyerek, 190° görüş açısı ve tüm ekranda yüksek görüntü kalitesi elde edilir. "
Yüksek kaliteli VR potansiyeli 8K görüntü kapasitesine kadar indiğinden, yüksek çözünürlüklü görüntü kalitesi tamamen lens ve RF montajına bağlı değil. VR yaratıcıları daha fazla dinamik aralık performansı ve post prodüksiyonda daha yüksek esneklik için doğal olarak, tümü Canon EOS R52 gibi tam kare RF montajlı kameralarla uyumlu olan Canon gama profilleri, Canon Log ve Canon Log 3 kullanabilirler. Ayrıca, çift balıkgözü lens, son derece ayrıntılı ve gerçekçi bir görüntü sonucu için EOS R5 içindeki 45MP CMOS sensörün yüksek çözünürlüğünden yararlanır2. Sol ve sağ göz lenslerinin her biri, EOS R5'in 8K sensörünün üzerine yan yana dairesel bir balıkgözü görüntüsü yansıtır. Her merceğe giren ışık ışınları, iki dik açılı prizma kullanılarak tek tam kare görüntü sensöründe birleştirilir. Mark bu durumu "RF montaj sisteminin geniş yuva açıklığı ve kısa arka odaklaması tarafından sağlanan akıllı ve kompakt bir ‘katlama’ konfigürasyonu" diye açıklıyor.
Sonuç olarak her sol ve sağ göz görüntüsü sensörün üzerine ters olarak yansıtılır ve post prodüksiyonda yeniden ters döndürülmesi gerekir; bu işlem, Canon'un özel amaçlı EOS VR Utility yazılımı ve EOS VR Plugin for Adobe Premiere Pro kullanılarak otomatikleştirilir1.
Burada, Canon'un VR kontrol ve dönüştürme yazılımı olan EOS VR Utility'de iki dairesel balıkgözü görüntüsünü görebiliriz. Bu görünüm ile eşkenar dörtgen projeksiyon arasında geçiş yapmanızı sağlar.
Alternatif olarak, dosyalar, renk derecelendirme ve kurgu üzerinde daha fazla kontrolün ve ayrıca müzik ve ses ekleme yeteneğinin olduğu Canon'un EOS VR Plugin for Adobe Premiere Pro aracılığıyla otomatik olarak içe aktarılabilir.
İş akışı: Canon EOS VR SYSTEM
Sol ve sağ göz görüntüleri artık aynı görüntü dosyasına aynı anda kaydedildiği için, VR prodüksiyon iş akışının birçok avantajı var. İki görüntü, başlangıçtan itibaren mükemmel bir şekilde ve aynı zamanda hizalanır, bu nedenle, çok sensörlü alternatiflerdeki gibi yoğun emek gerektiren görüntü hizalamaya veya kayıtlarda zaman senkronizasyonuna gerek yok.
Mark şöyle dedi: "Stereoskopik VR kurgu uzmanları, orijinal kamera dosyalarının tek adımda verimli bir şekilde eşkenar dörtgen bir projeksiyona dönüştürülmesine bayılacaklar; artık dosyaların eşleştirilmesi, senkronizasyonu veya birleştirilmesi yok, bu da post prodüksiyonda büyük miktarda zaman ve emek tasarrufu sağlıyor."
Çoklu kamera kurulumundaki tüm kameralarda pozlama ayarlarının eşleşmemesi gibi insan hatası riski de yok. Birden fazla kamerayla çalışmak başka komplikasyonları da beraberinde getirir. Canon Inc. ürün mühendisleri bilgilendirdi: "Farklı sensörlerle sol ve sağ görüntüleri yakalayan bir sistemde, her sensörün özelliklerindeki farklılıklar nedeniyle sol ve sağ görüntüler arasında renk ve parlaklık farklılıkları olur ve bu da post prodüksiyonda düzeltme gerektirir. Tek bir sensör kullanıldığında, sensörler arasındaki farklılıkları dikkate almak gerekmez."
Esasen, uyumlu bir kamera, Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lens, EOS VR Utility ve EOS VR Plugin for Adobe Premiere Pro’dan oluşan EOS VR SYSTEM, 180° VR görüntü yaratma sürecinin tamamını basitleştirir.
İleriye baktığımızda, Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lens, VR endüstrisini sarsacak mı?
Mark şu yanıtı verdi: "Sistemi, neler yapabileceğini ve gerçekte kimi hedeflediğini, yani profesyonel VR yaratıcılarını düşündüğünüzde, bu lens değerli bir ürün. Umarım hayatlarını çok daha kolay hale getirir, böylece nasıl yaratılacağı konusunda endişelenmek yerine içerik yaratmak konusunda heyecan duyabilirler."
Böylesine yüksek kaliteli 180° VR üç boyutlu bir görüntüyü rekabetçi fiyatlı ve kullanımı kolay bir pakette bir araya getirmek, çok daha geniş bir içerik yaratıcı kitlesine teknik olarak göz korkutucu görünen bir endüstrinin kapılarını açıyor. Dron pazarının giderek daha fazla içerik yaratıcıya açıldığını gördük, peki bu yeni lens büyüyen VR endüstrisi üzerinde aynı etkiye sahip olabilir mi?
1
EOS VR Utility ve EOS VR Plugin for Adobe Premiere Pro, uyumlu bir Canon kameradan kaydedilen 180° VR görüntülerinin eşkenar dörtgen geçişini gerçekleştirmek için gerekli. İki dakikadan uzun video dosyalarını dönüştürmek için ücretli bir abonelik hizmeti gerekebilir.
2
Canon EOS R5'in Canon RF 5.2mm F2.8L Dual Fisheye lensi desteklemesi için ürün yazılımı güncellemesi gerekir.