Blackmagic Design, merkezi Lubbock, Teksas'ta bulunan Hamil Bros Studios'un geçtiğimiz günlerde Blackmagic Cinema Camera 6K dijital film kamerası ile DaVinci Resolve Studio kurgu, renk derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımını kullanarak Champion Xpress Carwash için bir reklam kampanyası filmi çektiğini duyurdu.
Lubbock, Teksas piyasasında çalışan Jacob ve Ross Hamil, zorlu prodüksiyonlara alışıktı, fakat reklam ajansı Flint Avenue Marketing, müşterisi Champion Xpress Carwash için bir dizi reklam filmi talebinde bulunduğunda, kardeşler bu fırsat için heyecanlandılar. Ross Hamil bu konuda şunları söyledi: "İlk teslimatı tamamlamak üzere yedi haftamız vardı. Toplantıdan hemen ayrıldık ve görüntü yönetmeni William Hellmuth'u aradık."
Hellmuth ve Hamil kardeşler, film yapımcılarının üye olduğu çeşitli kullanıcı grupları aracılığıyla tanışmış ve birbirlerine saygı duymaya başlamışlardı. Jacob Hamil şunları söyledi: "William, reklamların yapımcılığı için J Scott Worthington’u dahil etti ve konsept geliştirme ve çekime hazırlanmak için hummalı bir sürece başladık."
Uzun süredir Blackmagic Design kameralarıyla çekim yapan Hellmuth, reklamlar için Blackmagic Cinema Camera 6K kamerayı tercih etti. Hellmuth şunları belirtti: "Bu reklamlar için oldukça sinematik bir görünüm istiyorduk ve tam çerçeve tarzı çekim yapmak istiyordum. Sığ alan derinliğiyle tam çerçeve çekimin özel bir görünümü var. Bunu, Blackmagic Renk Bilimi ile birleştirdiğimizde gerçekten arzuladığımız bir görünüm ortaya çıktı.” Tüm çekimi Blackmagic RAW sabit bit hızı 5:1’de yapan Hellmuth, şunları ekledi: “Blackmagic RAW'dan daha iyi bir kodek bulamadım. Çekimi hızlı, dosya boyutları küçük ve çok fazla veri ve kalite sağlıyor."
Her reklamın kendine özgü zorluğu ve keyfi vardı ama hiçbiri "Hard Work" reklamındaki kadar değildi. Bir at çiftliğinde geçen reklamda ekip, ihtiyaç duydukları kritik çekimleri almak için güneş doğmadan başladı. Hellmuth şunları ekledi: "Güneşin doğuşunu yakalamak için sabah 4:30'da toplanıyorduk ve hava buz gibi soğuktu. Ama çiftlikte olmak ve kırsalda çekim yapmak çok keyifliydi.”
Çekim boyunca ekip bazı günlerde saatte 48 km. hızla esen rüzgarlarla mücadele etti. "Böyle bir rüzgarda çalışmak sadece duyularınızı yıpratıyor. Fakat buna değdi ve biz görüntülerin bunun kanıtı olduğunu düşünüyoruz" diyen Jacob, sözlerine şunları ekledi: "William bizimle ve vizyonumuzla iyi çalıştı ve bundan inanılmaz malzeme elde ettik."
Bazen hem prodüksiyonda hem de post prodüksiyonda iyi bir yaratıcılık birleşimi, "Hard Work" reklamında olduğu gibi bir reklam film teklifi almaya yardımcı olabilir. Ross şunları belirtti: "Kullandığımız kamyonetin iç kısmının ön camdan dışarı bakan bir çekimi var. Post prodüksiyondayken, çiftlik görüntülerini araba yıkama görüntüleriyle bütünleştirmekte zorlanıyordum ve Champion'un kendi markalı araba kokuları olabileceği aklıma geldi. İrtibata geçtik ve “evet” cevabını aldık. O gün ofislerine gittik ve bir avuç dolusu aldık. Portatif bir yeşil perde, minik bir C Standı ve birkaç ışık kullanarak, garajda Cinema Camera 6K'mızı çalıştırdık ve bir anlığına rüzgarın araba kokusunu sallamasını sağladık. Şans yüzümüze güldü ve araba kokusunun sallantısı aracın hareketiyle eşleşti ve kimse durumu çakmadı.”
Stüdyoda DaVinci Resolve Studio’yu kullanan Ross ve Jacob, kurgu işlerini paylaştı. Her ikisi de DaVinci Resolve'de görüntülerin ne kadar kolay işlenebildiğini bildikleri için Blackmagic RAW kullanarak çekim yapmış olmaktan memnundular. Jacob şunları ifade etti: "Geçmişte diğer kamera formatlarıyla çok iyi deneyimlerimiz olmadı, fakat Blackmagic RAW'ı avucumuzun içi gibi biliyoruz. İş akışından ne bekleyeceğimizi biliyorduk ve bir ay gibi kısa bir sürede, Blackmagic RAW ve DaVinci Resolve'nin mümkün olduğu kadar hızlı çalışmamızı sağlayacağını biliyorduk."
Uzun süreli ana kurguların çoğunu Jacob oluşturmuş olsa da şunları belirtti: "Sadece iki kişi olmamıza rağmen, Ross'un post prodüksiyon sorumlumuz olduğunu söyleyebilirim. Kurgudan VFX'e, sese, renge ve tamamlamaya kadar tüm işlemlere hakim. Kurguya yardımcı oluyorum, hareketli grafikleri oluşturuyorum ve özellikle bu projede sahne arkasından sorumluydum. DaVinci Resolve'nin en iyi yanı, Blackmagic Cloud üzerinde çalışıyor olmamız, böylece ikimiz de aynı anda aynı projede çalışabiliyoruz. Ross 30 saniyelik reklamları kurgularken ben de 15 saniyelik olanları kurguluyorum. Bunun ardından, Ross daha kısa reklamları gözden geçirebiliyor ve ben de ana zaman çizelgesine girip hareketli grafikleri yerleştiriyorum. Proje yükünün kurgu için çok sayıda XML'e sahip olduğu, ardından renk işlemlerini yaptığımız ve onun ardından da XML dosyalarının kurguyu doğru yansıttığından emin olmak zorunda olduğumuz ve oluşabilecek birçok sorunla başa çıktığımız eski günlerden çok daha iyi."
Jacob sözlerine şöyle son verdi: "Bu proje için post prodüksiyonu 28 gün içinde tamamladık ve bunu gerçekten DaVinci Resolve ve Blackmagic Cloud’un ortak çalışma özelliklerine borçluyuz. İkisi de mümkün olduğunca hızlı çalışmamızı sağladı. Bu kesinlikle şimdiye kadar yaptığımız en büyük projeydi, fakat zamanında teslim etmek için doğru kameraya ve doğru NLE ekosistemine sahip olduğumuzu bilerek güvenle başladık."
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.