"Guardians", Mozambik'in Zambezi Deltası'nda kaçak avcılıkla mücadele eden korucuların cesur çalışmalarına ışık tutan, sürükleyici, yeni bir belgesel dizidir. Yapımcılığını EarthXTV adına Conservation Film Company şirketinin üstlendiği 23 dakikalık 7 bölümden oluşan belgesel dizi, Afrika'nın en zorlu ortamlarından birinde nesli tükenmekte olan yabani hayvanları koruyan bu isimsiz kahramanları takip ediyor.
(İzlemek için görsele tıklayın)
Çarpıcı sinematografi ve samimi hikaye anlatımıyla "Guardians", kendini bu işe adamış bireylerin günlük mücadelelerine ve kazandıkları zaferlere sıra dışı bir bakış sunuyor.
Dizinin yönetmeni (ve kameramanı) Sean Viljoen, belgesel dizi hakkında şunları söyledi: "'Guardians', ön saflardaki yerel halkın gözünden, Afrika'daki vahşi yaşamı korumak için harcanan çabayı izleyicilere göstermek için ayrıntılara yer veren, karakterlerin yönlendirdiği ve gerçeklere dayalı bir dizidir. Hikayelerini mümkün olduğunca sinematik bir şekilde anlatmak istedik."
Yabani hayat tehdit altında
Ülkede yaşanan en son iç savaş sırasında, büyük memeliler de dahil olmak üzere her türden yabani hayvanların sayısı, yüzde 90 oranında azaldı. Daha sonra koruma altına alındı ve yabani hayat kurtarıldı, fakat insan nüfusu arttıkça, geçim için ve vahşi hayvan eti pazarları için kaçak avcılık yavaş yavaş geri geldi.
Conservation Film Company, Mozambik'teki safari imtiyazlı Coutada 11’in 2.000 kilometrekarelik geniş alanını korumakla görevli 19 korucuyla birlikte yedi hafta boyunca çekim yaptı. Sahada sınırlı imkanlara sahip olan yapım ekibi hem lojistik zorlukları asgariye indiren hem de yüksek kaliteli çekimler yapan çok yönlü araçlara ihtiyaç duydu.
"Guardians" için; Blackmagic URSA Mini Pro 12K, Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF ve Blackmagic URSA Mini Pro 4.6K G2'nin yanı sıra birkaç adet Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro'yu da kapsayan geniş çeşitlilikte dijital film kamerası takımı taşıdılar.
Viljoen, bu konuda şunları belirtti: "Oluşturduğumuz içeriklerin çoğu elde çekilmişti. Sık sık kaçak avcılıkla mücadele ekiplerinin motosikletlerinin arkasına atlıyorduk, bu da yanımızda getirebileceğimiz ekipman miktarını sınırlıyor olsa da ele almaya çalıştığımız çok sayıda farklı içerik türü vardı. Tüm kameralarımız gerilla tipi bir kurulum için mümkün olduğunca hafif donatıldı."
Diyalog çekimlerinin çoğu için URSA Mini Pro 12K'ları kullandılar ve Canon 70-200mm f2.8 veya Canon 200-400mm f4 lens gibi daha uzun odaklı bir lens takılı Pocket Cinema Camera 6K Pro'yu, genellikle üçüncü kamera olarak kullandılar. URSA Mini Pro 12K OLPF, Fujinon XK20-120mm T3.5 ile donatıldı ve URSA Mini Pro 12K da ağırlıklı olarak DZO sinema zum lenslerle kullanıldı.
Prodüksiyon ekibinde ayrıca, kaçak avcılıkla mücadele ekibiyle birlikte giderken araçların içi gibi dar alanlarda çekim yapmak üzere kullanılan ve Ronin S3 Pro gimbal ile kullanılmak için Sigma 18-35mm f1.8 lensle donatılmış, bir Pocket Cinema Camera 6K Pro vardı. Havadan çekimler için DJI Mavic 3 drone kullandılar.
Görüntü kalitesinden etkilendiğini belirten Viljoen şunları söyledi: "Çekim yaptığımız koşullara rağmen, 12K'nın performansından gerçekten memnunum. Bu belgeselin büyük bir kısmı, sadece doğal ışık kullanılarak çekilen dış mekanlardan oluşsa da özellikle 12K'nın parlaklıkları işleme yöntemi çok güzel. Blackmagic RAW kodeği de bunları yönetmek için yeterinden fazla esneklik sunuyor."
Kırsalda çekim yapmak özellikle kamera takımı için zordu. Gündüzleri sıcaklık genellikle 40 santigrat dereceyi buluyor ve nem oranı da çok yüksek oluyor. "Sabahları güneş yükselmeye başladığında, lenslerinizde çok fazla buğulanma oluyor ve bu da işimizi zorlaştırıyor. Bu yapımda epeyce yedek kameramız vardı ama onlara ihtiyacımız olmadı."
Kurgu arayışı
Ekipte Viljoen'in yanı sıra Görüntü Yönetmeni Garth de Bruno Austin, Kameraman Keenan Ferguson ve DIT olarak ikinci bir görev üstlenen kurgu uzmanı Joe Krenzer vardı.
Viljoen bu konuda şunları açıkladı: "Pilot bölümü diğer bölümlerle aynı anda çektiğimiz için Joe'nin çekim yerinde olması gerçekten çok işe yaradı. İlk bölümün kurgusunu yaparken, ek çekimler açısından eksiklikleri vurgulayarak, dizinin formatını şekillendirmemize yardımcı oldu."
Krenzer, bir çadırda bir kurgu istasyonu yerleştirdi ve DaVinci Resolve Studio kurgu, renk derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımında ertesi gün kurgulamaya hazır proxy'ler oluşturmak için gece boyunca kartları iki adet 32TB’lık diske aktardı. Dizi boyunca 25 TB’lık veri kaydedildi.
Viljoen şunları belirtti: "Kurgu, renk derecelendirme ve çıktı alma dahil olmak üzere tüm post prodüksiyonumuzu Resolve'de yapıyoruz. Bunu yapmanın pek çok faydasını gördüm. İster Cape Town'daki tesisimizde çok sayıda insanın çalıştığı daha büyük bütçeli bir yapım olsun ister dizüstü bilgisayarımı alıp tek başıma seyahat ederken, tek platformda kalmamızı sağlıyor. Bu anlamda çok randımanlı."
De Bruno Austin, iki URSA Mini Pro 12K'ya LUT uyguladı ve bunlar dizinin temel görünümü haline gelerek diğer kameralarla alınan görüntülerin ve pozlamanın eşleştirilmesine yardımcı oldu.
Viljoen şunları söyledi: "3200 ISO değerinde çalışan 12K kamerayı doğru pozlamanız gerekir ve loş ışıkta parlak bir monitörde harika görünen bir görüntünün yanıltıcı olabileceğinin farkındaydık, bu yüzden Garth'ın oluşturduğu LUT bunu telafi etmemizde yardımcı oldu."
En üst düzey 4K UHD teslimat için 12:1 oranında sıkıştırmayla 8K çekim yaptılar. Dosya boyutu ve çekim yerinde depolama arasında, bu oranın iyi bir denge sağladığı düşünüldü.
Viljoen şunları açıkladı: "Görüntüden en iyi şekilde yararlanmak ve 8K çekim yapıktan sonra daha düşük bir kaliteye indirme avantajından faydalanmak istedik. Görüntülerden ve üzerinde çalışabileceğimiz çok bilgi olmasından son derece memnun kaldık."
Bölge Halkı için Gösterimler
Bazı yapımlarda, bir program dünyanın dört bir yanında yayınlansa da programa katkısı olan kişilerin, programı izleme şansı hiç olmuyor. Conservation Film Company, korucuların ve ailelerinin izlemesi için yerel bir binaya projektörle bölümleri yansıtarak özel bir gösterim düzenledi.
Viljoen sözlerini şöyle noktaladı: "Çektiklerimizi toplumla paylaşarak onlara fayda sağlamak da bizim için çok önemliydi, çünkü korucuların dışında kaçak avcıları takip etmek, gözetlemek ve yakalamak için yapılanları, yerel halktan çok az kişi anlıyor.
Umarım dünya çapındaki izleyicilere harekete geçmeleri için ilham vererek ve yaban hayatının korunması konusunda farkındalık yaratarak, kaçak avcılıkla mücadele korucularının yaptığı bu olağanüstü işin hakkını vermişizdir.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı telefondan MediaCast’i arayabilirsiniz.