Blackmagic Design , Panavision grubunun post prodüksiyon yaratıcı hizmetler bölümü Light Iron'dan Renk Uzmanı Keith Jenson'un, NEON şirketinin "Babes" filmini DaVinci Resolve Studio kurgu, derecelendirme, görsel efekt (VFX) ve ses post prodüksiyon yazılımını kullanarak derecelendirdiğini duyurdu.
Senaristler Ilana Glazer ve Josh Rabinowitz'in imzasını taşıyan ve Pamela Adlon'un yönettiği "Babes", arkadaşlık bağlarını, yetişkinliğin ve ebeveyn olmanın karmaşık, öngörülemeyen zorluklarını konu alan eğlenceli ve samimi bir komedi. “Babes”, çocuklukta ayrılmaz bir ikili olarak New York'ta birlikte büyüyen ve şimdi yetişkinliğin çok farklı evrelerinde olan, samimi arkadaşlar Eden (Ilana Glazer) ve Dawn'ı (Michelle Buteau) konu alıyor. Kaygısız ve bekar olan Eden, tek gecelik bir ilişkinin ardından tek başına dünyaya bir bebek getirmeye karar verdince, arkadaşlıkları en büyük zorlukla karşı karşıya kalır. “Babes”; kahkaha, gözyaşı ve doğum sancılarının bir karışımıyla kadın arkadaşlığının karmaşık yönlerini ele alıyor.
Renk uzmanı olarak Jenson'un "Babes"teki rolü, iyi bir ilk izlenim ve fırsat örneğiydi. Jenson şunları belirtti: "Görüntü yönetmeni Jeff Kim, sette hangi LUT'u kullanacağına karar verebilmek için bazı LUT'larda değişiklikler yapmak üzere ön prodüksiyon esnasında bir akşam geldi. Birlikte oturduk ve iyi anlaştık, bu yüzden DI’ya sıra geldiğinde doğal olarak beni uygun gördü!"
“Babes”in komedi formatı nedeniyle, Jenson ve Kim başka filmleri referans almadılar, bunun yerine projenin niteliğine odaklandılar. Jenson şunları ekledi: "Film çok duygusal bir komedi, bu yüzden çoğunlukla tarz açısından konuştuk. Bunun 'bir komedi gibi sıcak ve canlı' olmasını konuştuk ve kendimize 'Bu biraz fazla dramatik mi?’ sorusunu sorduk. Yapım süreci boyunca bizim için önemli sorular bunlardı.”
Son renk işlemleri başladıktan sonra Jenson ve Kim birlikte yakın çalıştılar. Jenson sözlerine şöyle devam etti: "Jeff renklendirme boyunca her gün geldi ve sinema koltuklarımızda oturmak yerine çoğunlukla renk konsolunun başına yanıma gelirdi ve birlikte çalışırdık. Bu, aramızdaki iletişimin çok hızlı olmasını sağladı.”
DaVinci Resolve Studio'daki engin tecrübesiyle Jenson, renk çalışması için bir iş akışı geliştirdi. Jenson şunları da açıkladı: "Tüm projelerimde önceden yapılandırılmış bir düğüm ağacı kullanıyorum. Bu, düğüm yapısının tüm çekimlerde tutarlı olmasını sağlıyor, bu da daha sonraki değişiklikleri tekrarlamayı çok kolaylaştırıyor. Aynı zamanda işlemleri daha düzenli bir şekilde yapmamı sağlıyor, böylece birçok teknik renk düzeltme işlemini hızlıca yapabiliyorum ve müşteri ile yaratıcı renk derecelendirme için daha fazla zamanım oluyor."
Jenson, her çekim için belirli bir yaklaşımı izliyor. Bu konuda şunları ifade etti: “Bu proje için kullandığım düğüm yapısı soldan sağa doğru çalışıyor. İlk birkaç paralel düğüm; genel denge, parlaklıklar ve düşük ışıklı çekimler içindir. Bir sonraki bölüm ikincil renk düzeltmeler, pencereler ve matlar için paralel düğümlerdir ve son bölüm ise daha çok, son izleme sırasında yapabileceğimiz son düzeltmeler ve ince ayarlar içindir. Filmin genel ‘görünümüne’ özel tüm düğümler, grup seviyesine sınırlıdır."
Jenson, DaVinci Resolve Studio'daki bazı araçların işi için çok önemli olduğuna inanıyor. Bu konuda Jenson, şunları açıkladı: “Müşteri projeye biraz daha ‘filmsel’ kalite eklemek istediğinde, film halesi efekti eklemeyi sevdiğim bir araçtır. Bunu çok düşük bir değerde ekliyorum, fakat görüntüye hoş bir tarz kattığına inanıyorum. DaVinci Resolve'deki pencere takip aracı da harika. Pek çok farklı platformda deneyimim var ve bana göre Resolve'deki takip aracı en iyi ve en hızlı araçlardan biridir.”
Jenson sözlerini şöyle sonlandırdı: “Babes”te, ön plandaki karakterleri arka planlardan ayırmak için birkaç çekimde Magic Mask'ı kullandım ve özellikle bir sahnede, bazı pratik pencerelerin dışında günü geceyle eşleştirmeye yardımcı olmak için bu aracı, pencereler ve niteleyicilerle birlikte kullandım. Bu araçlar, normalde başka bir yazılıma götürerek elde edeceğim sonucu elde etmeyi oldukça kolaylaştırdı.
Resolve araç setini kullanmak kolay ve bana çok sezgisel geliyor. Bu da ya müşteri isteği ya da sette oluşan teknik sorunlar nedeniyle renklendirme esnasında düzeltmek isteyeceğimiz renk derecelendirme hususlarına çözüm geliştirme becerilerimi hızlandırma konusunda çok yardımcı oluyor.”
Blackmagic Design ürünleri hakkında ayrıntılı bilgi için 0212 222 45 02 numaralı